MotoNews.pl
  

Na co szczególnie zwrócić uwagę przy zakupie używanego BMW?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Na 100% wszyscy posiadacze BMW wiedzą co najbardziej trzeba sprawdzić przy zakupie.Czyli co najbardziej leci.Zdaje sobie sprawę że jedni mniej a drudzy bardziej dbają o swoje auta.Ja chcę kupić od tych pierwszych Chodzi mi dokładnie o model E-36.Dzieki - pozdrawiam.
  
 
a wiesz kolego ze taki temat był tu całkiem niedawno poruszany? wiec może sprobuj szuakć rad od wyszukiwarki. ona działa zapewniam, mimo że to wersja testowa.
pozdrawiam
  
 
na BEZWYPADKOWOŚĆ

to jest podstawa, 99% BMW to spawane wiaty autobusowe, jak szukałem swojego e34 - obejrzałem 29 spawanych paździochów ...i jedną igiełke ...wybralem tą drugą

Druga sprawa - autentyczny przebieg. Auto nawet po 200tys km powninno nie nosić śladów zużycia - to jest BMW tu są znakomite jakościowo materiały.
Jeżeli auto jest np z roku 92, a przebieg ma w granicach 160 tys, kierownica jest wytarta a fotel wysiedziany - to informuje że jego prawdziwy przebieg zawiera sie w widełkach 360-460 tys km.

Trzecia sprawa - przed zakupem na swój koszt należy wymienić olej - jest teraz tak dużo różnych środków typu Moto-doctor, Stop-smoke ze nie sposób rozpoznać że w miejscu silnika zamontowano śmietnik.

i wreszcie po czwarte - należy omijać szerokim łukiem auta tjuningowane - z bardzo prostej przyczyny, tjunowane=katowane.

Reasumując szukaj auta - bezwypadkowego, seryjnego, z oryginalnym przebiegiem.
  
 
Cytat:
2005-01-23 18:59:53, Tomek-Mydlowski pisze:
... i wreszcie po czwarte - należy omijać szerokim łukiem auta tjuningowane - z bardzo prostej przyczyny, tjunowane=katowane



Zgadzam się z powyższym
 
 
zwracaj tez uwage jak jakis samochod bedzie mial wstawione elementy od nowszego modelu np grill i na matowy lakier w komorze silnika (kolor jak na zewnatrz tylko mat)
  
 
Ja przed kupnem swojego pojechałem do znajomego mechanika. Wyoglądał mi go na wszystkie strony i dopiero po jego ocenie zdecydowałem się na zakup.
  
 
ale niestety jak sie kupuje za granica samochod to nie ma pod reka znajomego mechanika ;] ja tam obejzalem samochod w miare dokladnie, przejechalem sie i kupilem. czyli prawie w ciemno kupowalem ale chyba mialem szczescie bo jak narazie samochod nie wybuchl ani nie zlamal sie na pol zadnych ukrytych usterek nie znalalzem..

[ wiadomość edytowana przez: tolo84 dnia 2005-01-23 21:39:58 ]
  
 
Zgadzam się z tobą tolo, ale nie wszyscy się na samochodach dobrze znają, dlatego według mnie pozostaje albo pojechać do mechanika (jeśli kupujesz w Polsce), albo zabrać kogoś ze sobą.
  
 
Nie ma reguł,, nie da się tego opisać, jak sięnie znasz i nie masz nosa to po prostu musisz jechać do mechanika. W Niemczech też są serwisy, wiem że to kosztuje ale coś za coś. Chociaż ja nigdy z czegoś takiego nie kożystałem. Wsiadasz, patrzysz czy coś nie stuka, czy dobrze się trzyma drogi, patrzysz czy silnik dobrze pracuje, czy wszystkie kontrolki gasną, bo to raczej oznacza że wszystko jest ok i koniec!
  
 
Dzieki za wszystkie porady.Oczywiście jade z mechanikiem, ale wiadomo jak jest ze chciało by sie samemu sie uspokoić W końcu tym samochodem bede jeżdził ja a nie onOsobiście nie jestem specem od wozów,ale będac właściciem obecnego auta znam go więcej niż na wylot i myśle że wiem o nim conajmniej tyle co niejeden mechanik.BMW od zawsze zwracało moją uwagę i kojażyło mi sie ze słowem prestiż.Ale zgłębiać dokładniejsze zakamarki tych aut zaczałem w momencie gdy postanowiłem kupić sobie jedną z nich.Dlatego pytam bardziej o techniczną stronę zagadnienia jakim jest 320 i 325 w rocznikach ok 92-96.Zdaje sie że w 92czy93 roku zaszły zmiany w tych modelach.Czy były to tylko zmiany dotyczące silników-stopnia sprężania a co za tym idzie delikatnie ruszyło parametry na korzyść i obniżyło spalanie,czy dotyczyły one innych mechanizmów bądz rozwiązań?Moze zna ktoś głebiej ten temat.Tradycyjnie dzieki i pozdro.
  
 
DAJ ZNAĆ JAK WRÓCISZ!!