[ritmo]Ciśnienie oleju

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wszystkich!!!
Mam ritmo z silnikiem 2,0 i dzis zauwazylem znaczącyu spadek cisnienia oleju,tzn po jezdzie miejskiej gdy olej byl rozgrzany do ok 90stopni na rownym podlozu przy obrotach biegu jałowego ok 900 co jakies 10sekund zaczeła mi zapalac sie kontrolka od cisnienia oleju!!!Przy wyzszych obrotach rzedu 1250 kontrolka sie niezapalala.Po powrocie do domu sprawdzilem ilosc oleju, jest pół stanu czyli niepowinno byc mowy o az takim wahaniu cisnienia
Zmierzajac do sedna sprawy, zauwazylem ze gdy skrecam w lewo rosnie cisnienie w uk ladzie a gdy skrecam w prawo maleje-przy ostrym skrecie nawet zapal sie kontrolka!!!Jaka moze byc przyczyna taskich wahan cisinienia?Pompa oleju czy moze czas na wymiane panewek?poradzcie cos!!!
pozdrawiam kamil
  
 
dopisz w temacie ze chodzi Ci o Ritmo, bo to jest forum ogólnie fiatowskie
  
 
sprawdz smok i pompe oleju, mozliwe ze sito smoka masz juz pozapychane, kiedy olej temu wymieniales i jak mocno przepalony jest?
  
 
I w sumie mógłbyś pokazać fotki swojej maszyny
  
 
Na oleju przejechałem ok 8tys wymieniany jakos na wiosne dokladnie niepamietam.Olej jest jeszcze "dosc" jasny

[ wiadomość edytowana przez: lukaszc dnia 2005-10-20 10:03:05 ]
  
 
czyli sie szykuje regeneracja pompy oleju lub wlewanie gestszego oleju (czego nie polecam).
  
 
Jak mis ie w ritmo kontorlka zapalal to sie panewka obrocila, ale to bys slyszal a wskaznik na desce ile Ci pokazuje ?? masz miske z silnika umieszczonego poprzecznie czy wzdluznie, wydaje mi sie ze budowa miski moze meic znaczenie. a fotki to chyba kiedys na allegro byly, chyhba ze po grojcu dwa takie jezdza.
  
 
wyjmij bagnet i powachaj olej- jesli smierdzi benzyna- wymien. Moze na skutek nieco rozregulowanego gaznika olej rozrzedzony jest benzyna i stad takie szopki...
  
 
według wskaźnika pokazuje max 2bar ale to dopiero przy ok 4000obrmin a w lewym zakrecie dochodzi do 3-3,5bar,
miske mam chyba fabryczna,niewiem!
  
 
jak mruga przy małych prędkościach obrotowych to moga być juz wyrobione paneewki - za duże luzy wiec ciśnienie spada - a z zakretami jest tak że mimo przegród to sie jednak olej i tak przelewa z lewa na prawo i na odwrót zależy w którą strone skręcasz...
  
 
Ja właśnie przed chwilą miałem podobną przygodę - po ostrym skręcie w prawo olej się przelał i zapaliła kontrolka. Akurat parkowałem więc zgasiłem silnik i już mnie nie było. Ale po powrocie do samochodu po kilku godzinach i odpaleniu kontrolka ciśnienia cały czas się świeciła. Zgasła dopiero po jakiś 5 minutach, jak już dolałem oleju prawie do maksa na wszelki wypadek i wszystko posprawdzałem. Teraz silnik pracuje normalnie, ale troszkę się zdenerwowałem.
  
 
Proponuję sprawdzić sprężynkę w pompie oleju. Może być już słaba i przy małej prędkości obrotowej olej nie ma wystarczającego ciśnienia. Miałem tak w DF-ie.
  
 
Problem chyba rozwiazany poniewaz okazalo sie ze jest pekniety smok pompy
dzieki za podpowiedzi!!!