"miększy" pedał hamulca

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Wymieniłem komplet szczenek, tarcze przetoczone, 1 cylinderek i pedał hamulca jest mmiększy niż wcześniej.
Szczególnie przy pierwszym naciśnięciu. Hamulce wydają mi się też słabsze (wydaje się jak by głównie przód hamował).
(auto E36 318i '93)
Co to może być?
  
 
objawy zapowietrzonych hamulców. zacznij od tego.

Cytat:
wydaje się jak by głównie przód hamował


bo głównie hamuje przód. tył podczas hamowania jest silnie odciążony i gdyby hamował mocniej, za każdym razem tylne koła by sie blokowały.
  
 
poza tym hamulce musza sie dotrzeć, i to moze byc powód miekkiego pedału. jednak odpowietrzenie nie zaszkodzi.
  
 
Cytat:
Wymieniłem komplet szczenek

a samoregulatory były w dobrym stanie???bo z tego co piszesz to albo samoregulator dał dupy albo ten co wymieniał szczęki źle go ustawił
  
 
a jak wygląda samoregulator i jak się go powinno wyregulować (byłem przy mątażu, powinienem skojarzyć)? Może coś przeoczyłem.
Aha jedno z kół gorzej hamuje na ręcznym hamulcu
  
 
no to jeżeli linki masz równo napięte to źle wyregulowany jest regulator. jest to zębatka ze śrubą w środku (znajduje sie na dole szczęk przy cylinderku) którą można wkręcać i wykręcać. a ustawiony musi być tak aby bęben w miare ciasno wszedł na szczęki jednak tak aby one nie stawiały oporu podczas kręcenia bębnem
  
 
czyli regulator oraz regulacja przy dzwigni hamulca ręcznego (nakrętka z kontrą) są odpowiedzialne za sprawnosc hamulca ręcznego. CZy tak?
  
 
owszem tak ale jak masz zabardzo naciągnięte linki to będzie dupa z ręcznego.
  
 
wasze wypowiedzi dużo mnie uświadomiły w sprawie mojego problemu.
z góry wam dziekuje.
  
 
problem już rozwiązałem

Po wymianie szczenk hamulcowych miałem źle wyregulowany rozstaw szczenk za pomocą regulatora. Okazało się że musiałem jeszcze podciągnąć linki do ręcznego bo toczyłem bębny i średnica się zwiększyła.
Teraz wszystko działa ok