Alufelgi 17""

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam zamiar założyć do mojej e-36 felgi 17'' i tu mam pytanie czy po założeniu tych felg mocno się zmienia komfort jazdy czy nie pływa podczas jazdy na koleinach czy mocno trzęsie przez niski profil opony czy szybciej się zużywa zawieszenie i czy nigdzie nie obciera np; przy mocno skręconych kołach czy wogule warto?Dzieki za odpowiedzi i pozdrawiam.
  
 
kofort pogorszy sie oczywiście. przy kupnie felg musisz pamietać, poza szerokośćia i średnicą, o odsadzeniu (ET). bowiem właśnie odsadzenie decyduje czy koło jest bardziej schowane w nadkole, czy z niego wysuniete. jeśłi nie masz w tym praktyki to lepiej pojedź do sklepu z felgami i niech ci przymierza kilka rozmiarów.
pozdrawiam
  
 
A ja się przy okazji zapytam, jak już jest taki temat, bo też kupuje 17" , jakie powinno być ET, znaczy zakres, aby koło wchodził i nie było ani za bardzo wysunięte ,anie nie było schowane??? Oraz jaka powinna być średnica tego pierścienia co na piaste wchodzi??? Oczywiście mówimy o E36

[ wiadomość edytowana przez: daz dnia 2005-01-22 09:14:49 ]
  
 
Cytat:
2005-01-22 00:26:47, maras440 pisze:
Mam zamiar założyć do mojej e-36 felgi 17'' i tu mam pytanie czy po założeniu tych felg mocno się zmienia komfort jazdy czy nie pływa podczas jazdy na koleinach czy mocno trzęsie przez niski profil opony czy szybciej się zużywa zawieszenie i czy nigdzie nie obciera np; przy mocno skręconych kołach czy wogule warto?Dzieki za odpowiedzi i pozdrawiam.


-mocno się zmieni się komfort
-będzie pływał na koleinach (bo 17 są też szersze)
-mocno trzęsie
-szybciej pada zawieszenie
-jesli dobre ET to nie będzie tarło na zakręcie

moim zdaniem na nasze drogi nie warto, kup sobie max 16 i odpowiednio wybierz wzór tak aby optycznie wyglądały na wieksze (karzda felga z rantem optycznie pomniejsza koło, a felga z ramionami ciagniętymi po samą opone -powiększa optycznie)

[ wiadomość edytowana przez: toptuning dnia 2005-01-22 10:02:14 ]
  
 
ja kiedyś też miałem ambicje i założyłem 16 ale po przejechaniu 100km wróciłem z powrotem do 15 z wiadomych przyczyn...
  
 
Jeśli zależy ci na komforcie, załóż 15". Tylko na tym skorzystasz:
- lepszy komfort
- tańsze felgi
- tańsze opony

I nie słuchaj opinii, że na 17-tkach lepiej jeździ się po zakrętach. Na 15-tkach też można dobrze i bezpiecznie jeździć
  
 
Cytat:
jakie powinno być ET?


to zależy od modelu auta i od szerokości felgi oraz jak chcesz by koło było umiejscowione pod błotnikiem. ja u siebie miałem oryginalnie ET 20, kupiłem felgi ET 38, więc aby zewnetrzna krawędź opony była w tym samym miejscu powinienem założyć dystanse 18mm, jednak mam założone 20 mm, przez co koło wysunęło sie o 2 mm na zewnątrz w porównaniu z kołami starymi. założenie nowych felg bez zastosowania dystansów mogło spowodować ocieranie opon o sprężynę, oraz z paskudny efekt wizualny. co do felg 17' to one sa super ale na niemieckie drogi. kolega dwa tygodnie sprowadził E-34 z super 17 ale juz zamienia. uważam że 15' to najlepszy kompromis.
pozdrawiam