Nierówna praca e34

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam.jestem posiadaczem e34 525 24v.wczesniej byłem posiadaczem e36 z takim samym silnikiem.w obydwu tych modelach trapi mnie ten sam problem,z którym nie mogę sobie poradzić a mianowicie przy gwałtownym wciśnięciu pedału gazu silnikiem zaczyna rzucać na prawo i lewo krutko mówiąc ma nierówną pracę,problem znika po przekroczeniu 3-3.5tys.obr. gdy gaz wciskam delikatnie to problemu tego niema.wszystkie filtry i świece zostały wymienione na nowe i nic nie pomogło.może jakiś czujnik(na elektryce się nie znam więc nie grzebię)zauwarzyłem też że silnik 2.5 24vpowinien wkręcać się szybciej(u mnie jest jakiś mulasty)może ktoś z was spotkał się z tym problemem.podpowiedzcie co jest grane
  
 
a czyściłeś wtryskiwacze? jeśli nie to kup jakis dobry preparat za około 30-40 pln i dolej do benzyny. w mojej omedze kiedyś tam pomogło. jak nie pomoże to poszukamy dalej.
pozdrawiam
  
 
Jak nie pomoże płyn to polecam warsztat specjalizujący się i posiadający specjalną myjke do wtryskiwaczy, po za tym sprawdź przepływomierz. A no i tankuj do pełna na dobrych stacjach!
  
 
a co ma tankowanie do pelna do tych objawow ?? ze na dobrej stacji tankowac to rozumiem. ja od kiedy mam bmw jeszcze nigdy do pelna nie zalalem (max za 100 zl) !!!! i nie mam takich problemow.
  
 
ja również nigdy nie tankuje do pełna,kocioł 80litrów trochę by kosztował myślę że nie ma to związku z tym co się dzieje,ale przepływomierz sprawdzę,najlepiej przełorzę od kogoś kto nie ma takiego problemu i będzie wiadomo czy to przepływomierz czy nie może macie jakieś inne pomysły co jeszcze sprawdzić???
  
 
już wam wyjaśniam co ma tankowanie do pełna do pracy silnika, oraz udowodnie że tankowanie do pełna nie kosztuje drożej niż lanie za 50 pln co jakis czas.
jeśłi chodzi o pierwsza sprawę to wszystkim wiadomo że jeśli z jednej strony blachy jest ciepło a z drugiej zimno to po zimnej stronie pojawia sie rosa. tak tez dzieje się w zbiorniku paliwa. im mniej wolnej przestrzeni nad paliwem tym tej rosy bedzie mniej. zapytacie skad tam woda, ano z powietrza. w powietrzu jest i tlen i wodór, więc wszystko co potrzeba do uzyskania wody. wlejcie w ciepły dzień zimny napój do szklanki i udowodnicie sobie sami.
jeśłi chodzi o tankowanie do pełna to sprawa jest jeszcze prostrza. wystarczy raz wlać do pełna i po kłopocie. dolewać równiez do pełna np po przejechaniu 200 km. korzyści sa dwie. pierwsza to brak wody w paliwie, a drugo to dokładne sprawdzanie za każdym razem ile auto spala na 100 km. jest jeszcze trzecia. zawsze dostając telefon na ekspresowy wyjazd do miejsca oddalonego o 300 km, nie traci się czasu na tankowanie. dodatkowo jeśli przejedziemy 200 km od pełnego tankowania i zabraknie nam kasy to nie musimy oszczedzać na jeździe bo w baku jeszcze troche jest. co by było gdybysmy wyjeździli wlane paliwo za 50 pln a do wypłaty jeszcze tydzień? brrrr! okropnie nie lubie pożyczek.
pozdrawiam
  
 
zapomniałem jeszcze dodać że gdy silnik jest rozgrzany,problem nasila się.bardzo mnie to złości
  
 
no ale czy ta rosa (woda) zanieczyszcza uklad wtryskowy ?? mysle ze gorszy od tego jest osad i zanieczyszczenia w zbiorniku gdy jest resztka benzyny ale w koncu po to jest filtr paliwa. mi sie zdaje ze ta minimalna ilosc wody w paliwie to moze jedynie pogorszyc osiagi ale uszkodzic sie nic przez nia nie powinno
  
 
tolo, woda nie jest porządana w paliwie z racji swych własciwości powodujących korozje oraz niepalności całkowitej.
  
 
a może ma to związek z czujnikiem położenia przepustnicy?
jakie objawy są jeżeli czujnik ten padnie?
  
 
zacznij od wyczyszczenia przepływomierza (tylko delikatnie tak żeby druciki wytrzymały) są specjalne środki ale ja znam gościa który zrobiłto wodą z mydłem (nie polecam) i auto zaczeło chodzić jak nowe. jeśli nie pomorze to wymień przepływomierz (porzycz od kogoś na próbę). ja u siebie w 325 24v wymieniłem na nowy (urzywany z niemiec) i auto jest jak nowo narodzone szarpnięcie silnikiem pojawia się tylko przy wysokim biebu niskich obrotach i wciśnięciu do dech i to tylko na pół sekundy

co do czujnika położenia przepustnicy to jak padnie to 24v na benzynie wogle nie chodzi bo na wolnych obrotach odrazu gaśnie
  
 
dzięki za informacje,jutro zrobię jak radzisz
  
 
Umyłem przepływomierz i o dziwo poprawiło się,nie jest jeszcze idealnie,ale szarpanie na postoju jest prawie nie wyczuwalne.przepływomierz był sporo zanieczyszczony.
  
 
Wracając do mojej wypowiedzi to ja też prawie nigdy nie tankowałem do pełna i miałem problemy, gdyż jak jest mało paliwa i żadko się na nim jeździ - tylko na gazie - to ten cały syf przy odpalaniu z dna baku idzie w cały układ i potem zaczynają sie cyrki, ale jak widać to była wina przepływomierza, wiec na nic sie zdały moje rady
  
 
Miałem też kiedyś problem z nierówną pracą mojego silnika. Okazało się, że winny były cewki zapłonowe

[ wiadomość edytowana przez: zyggy dnia 2005-01-24 12:22:19 ]
  
 
Cytat:
2004-10-06 14:35:26, MARCIN_RADOM pisze:
zapytacie skad tam woda, ano z powietrza. w powietrzu jest i tlen i wodór, więc wszystko co potrzeba do uzyskania wody.



Z całym szacunkiem dla chęci wytłumaczenia zjawiska, ale woda w zbiorniku paliwa bierze się ze skroplenia pary wodnej znajdującej się w powietrzu, a nie z tlenu i wodoru.
  
 
Bardzo krótka lekcja z chemii dla zyggy.
para wodna=woda=H20=woda=para wodna,
H - wodór
O - tlen
  
 
Cytat:
2005-01-24 13:36:02, Baryla pisze:
Bardzo krótka lekcja z chemii dla zyggy. para wodna=woda=H20=woda=para wodna, H - wodór O - tlen



Kolego, wszystko co napisałeś zgadza się. Tylko że chemia nie jest taka prosta. Synteza wody to bardziej złożone zjawisko, niż to co napisałeś.
  
 
Cytat:
Z całym szacunkiem dla chęci wytłumaczenia zjawiska, ale woda w zbiorniku paliwa bierze się ze skroplenia pary wodnej znajdującej się w powietrzu, a nie z tlenu i wodoru.



heh

zyggy przeczytaj jeszcze raz to co napisał marcin tylko powoli.

Pozdrawiam

PS
Swoją drogą znów odbiegamy od tematu ehhhhhh


[ wiadomość edytowana przez: marcingo dnia 2005-01-24 17:05:52 ]
  
 
woda wzbiorniku może sie znależć na dwa sposoby
1. jak se sam ją tam wlejesz
2. jak kupisz chrzczone paliwo
synteza tak jak pisze zyggy nie występuje. a niby skąd w zbiorniku powietrze