Jaka inna głowica do 1,8 DOHC?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
wiem ze gdzies juz sie przewijalo to pytanie ale nie udalo mi sie znalezc pelnej odpowiedzi w jednym miejscu. oddalem silnik do ekspertyzy i okazalo sie ze glowica jest w fatalnym stanie i jej naprawa bedzie kosztowac fortune. a więc: od jakich aut mozna zastosowac glowice do 1,8 DOHC'a bez zadnych przerobek? rozumiem ze glowice od 1,6 i 2,0 pasuja. a co z innymi autami? croma, regata? za ile mozna kupic sama glowice?
  
 
Hey mozesz zastosowac glowice od Ritmo 105/130 TC ktora jest osadzona na wiekszych zaworach 43.5 mm ssaceoraz 37 mm wydech.Znacznie lepsze napelnianie komor spalania a co za tym idzie przyrost mocy.Pozdrawiam
  
 
Cytat:
2004-12-19 22:38:00, Lechu pisze:
od jakich aut mozna zastosowac glowice do 1,8 DOHC'a bez zadnych przerobek? rozumiem ze glowice od 1,6 i 2,0 pasuja. a co z innymi autami? croma, regata? za ile mozna kupic sama glowice?


Jeżeli do auta tylnonapędowego - to przeróbki po założeniu głowicy od Ritma , czy Regaty na gaźnikach będą naprawdę niewielkie : zamienione miejscami kolektor ssący i wydechowy , oraz termostat wypadający nad skrzynią , a nie pomiędzy rozrządem !
Jeżeli od aut na wtrysku ( było takie Ritmo i Regata , Croma , dolicz Lancię - Deltę , Dedrę i Themę ) : - masz problem tylko z termostatem .
  
 
Cytat:
2004-12-20 09:33:03, schab pisze:
Jeżeli do auta tylnonapędowego - to przeróbki po założeniu głowicy od Ritma , czy Regaty na gaźnikach będą naprawdę niewielkie : zamienione miejscami kolektor ssący i wydechowy , oraz termostat wypadający nad skrzynią , a nie pomiędzy rozrządem ! Jeżeli od aut na wtrysku ( było takie Ritmo i Regata , Croma , dolicz Lancię - Deltę , Dedrę i Themę ) : - masz problem tylko z termostatem .



hmmm. mam gaznikowca, ale czy zamienione kolektory to naprawde minimum przerobek? na czym dokladnie mialoby to polegac?
z termostatem nie powinno byc problemu, bo mialbym zalozony typu by-pass, zaraz na wyjsciu z chlodnicy.

z tego co piszecie wynika ze jedynie glowice od 1,6 i 2,0 (czy wszystkie?) pasuje bez zadnych przerobek.
  
 
a co takiego strasznego stało sie twojej głowicy
  
 
Cytat:
2004-12-20 18:20:23, bodziot pisze:
a co takiego strasznego stało sie twojej głowicy


oddalem dohc'a do "ekspertyzy" zeby ocenic czy stac mnie na remont silnika i okazalo sie ze regeneracja samej glowicy bedzie kosztowac ponad 700 zl (wymiana wszystkich tulei zaworowych, szlifowanie zaworow, spawanie wzerow w kanalach wodnych, itd.). dlatego zastanawiam sie czy nie taniej bedzie kupic glowice w lepszym stanie i ja ewentualnie regenerowac
  
 
uu jak nie robisz tego samemu to zaplacisz troszke

ile len silnik ma kilometrow za az kanaly musisz musisz latac????

ile kosztuje taka expertyza???
rozumiem ze rozebrali caly silnik do niej- /glupie pytanie/
  
 
Cytat:
2004-12-20 19:21:51, PG pisze:
uu jak nie robisz tego samemu to zaplacisz troszke ile len silnik ma kilometrow za az kanaly musisz musisz latac???? ile kosztuje taka expertyza??? rozumiem ze rozebrali caly silnik do niej- /glupie pytanie/


przebieg nieznany. za sprawdzenie i pomierzenie poszczegolnych elementow zaplacilem 100, przy czym blok dostarczylem juz rozebrany.
teraz siedze i dodaje ile kosztowalby mnie remont calosci. licznik juz przekroczyl 3000...
  
 
Cytat:
2004-12-20 18:54:29, Lechu pisze:
oddalem dohc'a do "ekspertyzy" zeby ocenic czy stac mnie na remont silnika i okazalo sie ze regeneracja samej glowicy bedzie kosztowac ponad 700 zl (wymiana wszystkich tulei zaworowych, szlifowanie zaworow, spawanie wzerow w kanalach wodnych, itd.). dlatego zastanawiam sie czy nie taniej bedzie kupic glowice w lepszym stanie i ja ewentualnie regenerowac



no tak najpoważniejsze jest spawanie a reszte też robiłem czyli prowadice plus zawory
  
 
Najlepiej kup sobie głowicę w lepszym stanie (dobre zawory), prowadnice zaworowe pasują od poloneza, dobre uszczelniacze to koszt 20zl za komplet. Jeśli chcesz to ja mam głowicę od 2.0 w stanie ok, ale oczywiscie do zrobienia.
  
 
nie wiem jak Ty na to patrzysz ale ja już się przejechałem na szybkich i tanich remontach.
Za remont głowicy dałem coś koło 1000zł, ale ze starych elementów pozostała jedynie skorupa, która dodatkowo została poważnie zmodyfikowana (można podzielić sumę, za samą regenerację gładzi, planowanie, docieranie zaworów wyszło coś koło 400zł, reszta to koszt modyfikacji i części)
I nie żałuje tych pieniędzy choć i dla mnie był to nie mały wydatek, ale za to wiem doskonale co pracuje w moim silniku i mam na to gwarancję.
A zakup używanej głowicy ?? nie ma co się łudzić, napewno też trzeba będzie ją w jakimś stopniu naprawiać.
  
 
Cytat:
2004-12-24 14:03:10, marko77 pisze:
A zakup używanej głowicy ?? nie ma co się łudzić, napewno też trzeba będzie ją w jakimś stopniu naprawiać.



ano mmasz racje bo ja jestem pewien ze moja głowica jest zrobiona porzadnie
  
 
Dlatego napisałem, że każdą głowice trzeba zrobić przed wymianą a jeśli zawory sa dobre to nie ma potrzeby wymiany natomiast dotarcie jest nieuniknione. Chyba, że sa cienkie jak listki . Wszystko zależy od stopnia zużycia no i nie mowie o modyfikacjach ::

[ wiadomość edytowana przez: Woleczek dnia 2004-12-24 16:46:28 ]
  
 
..głowice od 2.0 sie nie nadają do 1.8- wieksze komory spalania..pozostaje jakaś 1.6 ale KONIECZNIE od wersji na tłokach 84- inaczej lubi walic wodą do cylindra, zwłaszcza nr 4..Powodem są zbyt blisko (jak dla dużych tłoków)wiercone otwory cyrkulacyjne..ewentualnie zaspawać i przeplanowac..A swoją drogą co to za problem z głowicami?.. Przeciez tego jest tyylye..choćby u nas w Kabulu ze 4 sztuki.. a od Cromy i Regaty, Tempry, Delty , Bety,Trevi itepe nie pasuja bez przeróbek- wydech i dolot zamienione miejscami, wylot chłodzenia z drugiego końca..

[ wiadomość edytowana przez: ireq dnia 2005-01-25 23:59:14 ]