ASB - zablokowany drazek :-(

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Resume: nie da się przestwić dźwigni zmiany biegów w położenia 'P', '2' ani '1'.
Można wybrać i używać: '3', 'D', 'N', 'R'.
'S' ani '*' nie sprawdzałem

No i stało się, tylko czemu mnie
Jak było:
Przejechałem paręset metrów koło domu, przystaję, próbuję wrzucić 'P', a tu już przy 'R' auto jakoś sztywnieje, 'P' nie wchodzi, w drugą stronę ani '2' ani '1' też nie wchodzą, szczęśliwie działa 'N' oraz 'D' więc dojeżdżam spokojnie do domu, co ciekawe, zablokowanie mechaniczne skrajnych biegów jest jak ze stali, a po wymianie bezpiecznika i wrzuceniu biegu 'D' jeździ się normalnie i nie ma błędu na wyświetlaczu kompa
Podjechałem do ASO po spinki, od razu zapytalem o cenę selekcjonera: 1018 zł załamka
Tylko dlaczego nie dają się wrzucić skrajne biegi??
Czy jest jakaś zmyślna blokada elektromagnetyczna, czy może jakaś sprężynka w środku pękła i blokuje??
Jeśli ktoś znajdzie w którejś ASO albo u markowego dostawcy nowy selekcjoner do silnika X2.5DT za powiedzmy maks 700 zł (ktoś może mieć niską marżę) to proszę o namiar
JaC
  
 
Cytat:
2005-01-17 19:10:20, TD pisze:
Czy jest jakaś zmyślna blokada elektromagnetyczna, czy może jakaś sprężynka w środku pękła i blokuje??


No na P to jest (na zewnątrz skrzyni, widać z przodu tunelu haczyk po wydłubaniu przycisków od szyb), odblokowuje się po naciśnięciu hamulca.

Ale na 1 i 2 to nie, czyli masz coś skopane.

pozdr, Robert
  
 
Jaki haczyk Nixon ?
W beci ?
Przyrzekłbym, że dźwignia nie miała nic wspólnego z hamulcem...
JaC
Staram się umówić tu i ówdzie w sprawie autka, ale boję się stanąć gdzieś na środku trzypasmowej ulicy w ponad półtoratonowej bryczce



Cytat:
No na P to jest (na zewnątrz skrzyni, widać z przodu tunelu haczyk po wydłubaniu przycisków od szyb), odblokowuje się po naciśnięciu hamulca.
Ale na 1 i 2 to nie, czyli masz coś skopane.

  
 
Aż poszedłem wymontować konsolę środkową przy lewarku: haczyka nie ma
Liczyłem jeszcze, że to może blokada dźwigni zmiany biegów haczy o którąś z zapadek, ale niestety - blokada wysoko, a lewarek ani na R ani na 2 i 1 przestawić się nie daje
Najciekawsze, że D działa, programy S i * też dają się załączać, na wyświetlaczu błąd się nie pokazuje
JaC
  
 
Cytat:
2005-01-18 12:03:26, TD pisze:
Jaki haczyk Nixon ?


Blokada parkingowa ASB. Myślałem, że jest standardem - ale może np. od roku modelowego '98.

Aby przestawić pozycjoner z P konieczne jest aby:
- przekręcić kluczyk w stacyjce
- nacisnąć hamulec
Aby wyjąć kluczyk ze stacyjki należy
- ustawić pozycjoner na P

Zrobione jest to w banalnie prozy sposób: w tunelu środkowym z przodu jest nieduży haczyk przestawiany elektromagnesem. Nie wiem co tym steruje, ale pewnie bezpośrednio komputer ASB.

U mnie ten patent nieco niedomaga, i czasem jak ustawiam na P bez przytrzymania hamulca, nie daje się przekręcić kluczyka do pozycji 0 i wyjąć go Wtedy muszę pomachać pozycjonerem.

pozdr, Robert
  
 
Cytat:
Aby przestawić pozycjoner z P konieczne jest aby:
- przekręcić kluczyk w stacyjce
- nacisnąć hamulec
Aby wyjąć kluczyk ze stacyjki należy
- ustawić pozycjoner na P

ja nie mam tego bajeru, 97 rok, z zagłówków w postaci ramek wnioskuję że modelowy 97
  
 
Cytat:
ja nie mam tego bajeru, 97 rok, z zagłówków w postaci ramek wnioskuję że modelowy 97



Racja Nixon, ta blokada wyjmowania kluczyka pojawiła się od początku '98 i całe szczęście, bo inaczej nie mógłbym wyjąć

Mój automacik ma trzy problemy: mały, średni i duży.
Mały to od czasu do czasu 'poślizgi', nie wyczuwam czy 2 czy 3 bieg.
Średni to selekcjoner palący na R bezpiecznik skrzyni.
Duży (jak dla mnie, to moje trzy słowa) to blokujący się przed skrajnymi pozycjami drążek.
Byłem w Samko dwa razy, jedna bardzo długa i jedna bardzo krótka rozmowa: wg kierownika kłopoty jak najbardziej typowe dla Omegi, nie ma sensu dłubać drobiazgów oddzielnie, a kompleksowe doprowadzenie skrzyni do porządku części i robota to 3 - 4,5 tys zł + vat, gwarancja na robotę 6 miesięcy.
To była ta długa rozmowa, a ta krótka "jak już Pan uzbiera, zapraszamy"
No to lecę pracować, pa
Jac
  
 
i dlatego własnie nigdy nie kupie automata, a tym bardziej kombinacji Omega B-automatic....brrrr. To jest po prostu o jedną rzecz więcej, która może się w tym aucie (i prędzej czy poźniej tak się dzieje) spierdolić...

proszę mnie źle nie zrozumieć, ja nadal kocham Omegi....bez wzajemności........
  
 
Akurat wczoraj widziałem się z kumplem mającym wiele lat caravana '93 z automatem - przyznam, że zasięgałem opinii przed kupnem
Benzyna bez gazu, 240 tys. km i absolutnie_żadnego_problemu ze skrzynią, wymienia olej w automacie regularnie co około 30 tys km zresztą w Samko i bardzo zadowolony.
Czyli są szczęśliwcy na tym świecie
Ale jak kupował wówczas trzyletnie autko od drugiego właściciela, na wejściu włożył. ok 4 tys. zł w różne niby duperele
JaC


Cytat:
i dlatego własnie nigdy nie kupie automata, a tym bardziej kombinacji Omega B-automatic....brrrr.
To jest po prostu o jedną rzecz więcej, która może się w tym aucie (i prędzej czy poźniej tak się dzieje) spierdolić... proszę mnie źle nie zrozumieć, ja nadal kocham Omegi....bez wzajemności........

  
 
Ja tez cos dodam.
Przez 6 lat smigalem oplem vectra C20NE automat.
Jak ja kupilem, miala przejechane 180tys km, a teraz ma 377tys km .
Przez caly ten okres nawet nie wymienilem oleju w skrzyni. Doslownie nic. I nigdny nie mialem problemow z automatem.
Teraz mam MV6 i tez automat. Innego auta bym nie chcial.

Na forum wyczytalem, ze niektore automaty w oplu nie wymagaja wymiany leju.
wymieniac czy nie

A wracajac do problemu TD, moze polega na
- rozregulowaniu linki, ktora laczy drazek ze skrzynia, nie wiem czy omegi tak maja, ale vectry A maja laczenie linka
- mala iloscia oleju w skrzyni
- zepsutym alternatorem (mialem kiedys problem, zepsuty regulator napiecia, wtedy skrzynia wlaczala sie w tryb awaryjny)
- uszkodzona lapka ktora sie podnosi podczas wlaczania P, 3, 2 i 1
- nie wiem z ktorego roku masz auto, ale sprawdz wlacznik swiatel stopu (po 97 roku)
Ja ostatnio mialem z nim problemy, nie moglem wyjac kluczyka, przelaczyc z P na D, i musialem ten przelacznik (przy pedale hamulca) rozebrac i przeczyscic styki - pomoglo





  
 
jak to mowia, co czlowiek to opinia, ale wystarczy prześledzić forum, żeby zobaczyć jakie ludzie mają problemy z automatami....co więcej ile ich to kosztuje....
olaboga


pozdr.
  
 
DRĄŻEK ODBLOKOWANY

Przyczyna absolutnie nieprawdopodobna
W warsztacie Olczaka dojście do niej krok po kroku zajęło parę godzin:
Zdjęcie obu misek po kolei - nic, rozpinanie wodzika - nic, zdejmowanie zapadek - nic, odpięcie wału napędowego i zdjęcie 'dupy' skrzyni - nic, wreszcie zdjęcie płyty sterującej i - zablokowany taki suwak zmieniający biegi do którego na sztywno podpięty jest drążek
Okazało się, że w kanał tego suwaka niewiadomo skąd, niewiadomo jak i niewiadomo dlaczego wpadła... zawleczka, taka rurka jak nit, jest tego parę sztuk w płycie do zamocowania paru elementów, m.in. elektrozaworów.
Tyle że zawleczki ŻADNEJ NIE BRAKOWAŁO w tej płycie
Jedyna możliwość to taka, że jakiś Helmut próbował grzebać i zgubił zawleczkę w skrzyni, nie poszukał, dał na jej miejsce nową, a starą zostawił ale to musiał być jakiś kompletny .....
Zmontowane, nowa uszczelka, założone i drążek chodzi jak... pssst, dzieci słuchają
Niestety, jeszcze dwie inne sprawy w skrzyni pozostały do przyszłego tygodnia, bo sobota była i trzeba było już kończyć w Nadarzynie, a chciałem wrócić becią, bo do domu kawał drogi.
Od poniedziałku z robotą polecimy dalej, generalniue weryfikacja elektryki, bo najprawdopodobniej gdzieś jest przytarta wiązka i ciągle pali bezpiecznik na 'R', ale o tym jak i o selekcjonerze, dokładnie dzisiaj rozebranym i wyczyszczonym, to już w innym wątku
JaC


Cytat:
A wracajac do problemu TD, moze polega na - rozregulowaniu linki, ktora laczy drazek ze skrzynia, nie wiem czy omegi tak maja, ale vectry A maja laczenie linka - mala iloscia oleju w skrzyni - zepsutym alternatorem (mialem kiedys problem, zepsuty regulator napiecia, wtedy skrzynia wlaczala sie w tryb awaryjny) - uszkodzona lapka ktora sie podnosi podczas wlaczania P, 3, 2 i 1 - nie wiem z ktorego roku masz auto, ale sprawdz wlacznik swiatel stopu (po 97 roku)

  
 
Cytat:
2005-01-22 23:37:21, TD pisze:
Jedyna możliwość to taka, że jakiś Helmut próbował grzebać i zgubił zawleczkę w skrzyni, nie poszukał, dał na jej miejsce nową, a starą zostawił ale to musiał być jakiś kompletny .....


Podłość ludzka nie ma granic
Tak przy okazji to świetny kontrprzykład na obiegową opinię jaką to Niemcy w odróżnieniu od nas mają kulturę techniczną.

pozdr, Robert
  
 
Cytat:
Tak przy okazji to świetny kontrprzykład na obiegową opinię jaką to Niemcy w odróżnieniu od nas mają kulturę techniczną.

po ostatnio sprowadzanych samochodach, zuważyłem że im przeszło... po co mają się wysilać jak i tak sprzedadzą taki samochód jak nie polakowi to ruskowi...