Stukanie w układzie jezdnym i pulsowanie pedału hamulca.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Problem następujący.
Najpierw zaczął pulsować pedał hamulca-coś jak przy źle przetoczonym,owalnym bębnie ale skok pedału znacznie gwałtowniejszy a później coś zaczęło pukać z tyłu-głuche stuknięcia,proporcjonalne do obrotów koła.
Wracam właśnie z garage-heble przeglądnięte,wszystko przykręcone,nic luźnego,szczęki i klocki mało zużyte-nie ma się do czego przyczepić.
Padło na tylne łożyska-chodzą oba cicho,lewe ma minimalnie wyczuwalny luz,prawe nic ale to z prawej strony dochodzi stuk jak mi się wydaje a po dojechaniu na parking to koło było wyraźnie nagrzane chociaż hamulec nie trzyma.
Kciałem zanim się zabiorę za wymianę łożyska uzyskać potwierdzenie albo zaprzeczenie mojej teorii-nie kce się ładować w koszty.
Może jest jeszcze coś co może dawać takie objawy
  
 
Cytat:
2005-01-27 20:45:34, daniel pisze:
Może jest jeszcze coś co może dawać takie objawy


ABS

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
Cytat:
2005-01-28 00:55:28, OLO pisze:
ABS



to samo mi od razu na mysl przyszło
  
 
Ja tak miałem, jak sprężyna ściągająca szczęki była zaczepiona w złym miejscu i wykrzywiała jedną szczękę. Szczęka po pewnym czasie nierówno się podtarła i miała tendencję do wyskakiwania. Hamując przy cofaniu było słychać stuknięcie i wpadał pedał hamulca.
  
 
Z hamulcami żartów nie ma szukaj aż znajdziesz bo to może kosztować czyjeś życie lub zdrowie.
Unieś jedno tylne koło, podstaw stabilną kobyłkę, włącz silnik, bieg i delikatnie wciskaj pedał żeby wyczuć czy to bicie jest na prawym czy lewym kole. Potem szukaj aż do skutku bo łożysko może być związane z biciem koła ale raczej nie pulsowaniem pedału.

czasem bicie przenosi z przedniej tarczy ale stuk swiadczy na tył.
  
 
ABSu nie mam jeszcze

Z hamulcami nie ma żartów,fakt ale rozbieralem je od wczoraj dwa razy-nic do czego można się przyczepić,no chyba że ta sprężyna jest źle zaczepiona ale szczęki zużyte równomiernie i raczej bym zauważył że jest zaczepiona w złym miejscu,ostatnio składał heble z tyłu Maras i dam sobie ogolić zarost z twarzy że zrobił to dobrze.
Byłem dzisiaj na diagnostyce u znajomego i wrzucił furgon na trzęsiawkę-nic zero luzów gdziekolwiek,łożyska ciche,zero punktów zaczepienia.
Jestem bezradny jeżdżę i czekam co się wydarzy
  
 
A czy wjechałeś również na rolki do badania hamulców .
Wtedy możesz sprawdzić czy pulsowanie pedału występuje na przedniej czy tylnej osi a potem sprawdzać już osobno prawe i lewe koło
  
 
na rolki również wjechałem
problem jest taki że to występuje okresowo-raz jest dobrze a za 5 km puka-i tak na okrągło
tak czy inaczej hamulce trzymają,również ręczny

jakby się łożysko rozsypało i kulki by sie przemieszczały w jedno miejsce-półośka by dostawała luzu i wtedy by stukała i wtedy też by było zrozumiałe pulsowanie hamulca-półośka dostaje luzu i bęben już bije w szczęki
taka jest moja koncepcja-nie wiem na ile prawdziwa
  
 
ja mialem to samo,i szukalem kilka tygodni a pozniej okazalo sie ze polos pod lozyskiem byla wytarta
  
 
jeśli taka diagnoza by się potwierdziła to kicha
  
 
bardzo bardzo kosztowna kicha
  
 


[ wiadomość edytowana przez: automatic dnia 2007-02-23 14:19:19 ]
  
 
wiem,że może wyjechać-inaczej niż przy tarczach
nie będę nic robił póki nie bede wiedział co jest grane na 100%,tylko jak to sprawdzić bez rozbierania
  
 
Cytat:
2005-01-29 17:44:47, daniel pisze:
nie będę nic robił póki nie bede wiedział co jest grane na 100%,tylko jak to sprawdzić bez rozbierania

to trudne! -łatwiej ponieść i pobracać kołami czasem coś się wyczuje
  
 
już pisałem-żadnych wyczuwalnych luzów po podniesieniu,wczoraj nawet byłem na diagnostyce-nic
  
 


[ wiadomość edytowana przez: automatic dnia 2007-02-23 14:18:39 ]
  
 
Cytat:
2005-01-29 17:41:14, automatic pisze:
eeeee! są gorsze ale uważaj jak to łożysko to półośka może wyjechać z bęmbnem na bok!

no fakt groszeuzywana polos lukasa srednio 250pln
  
 


[ wiadomość edytowana przez: automatic dnia 2007-02-23 14:18:03 ]
  
 
Ostatnio kupiłem kpl naprawczy na półoś - łożysko, pierścień, uszczelniacz, gumka - 27 zł. Sam pierścień to ok 6 zł.

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
może bęben pękł