Dziwne zachowanie Omega 2.6i automat, gaz

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam,

jestem posiadaczką omegi A 2.6i automat 91r, mam z nią problem, przy uruchamianiu zimnego silnika na pb. motor zaskakuje i zaraz gaśnie, po ponownych 2-3 próbach i przytrzymaniu nogi na gazie zaczyna pracować i teraz największa zagadka (bo problemy z uruchomieniem silnika to nie nowina) po wrzuceniu biegu auto porusza sie żółwim tempem, niechce zbytnio reagować na pedał przyspieszenia, dopiero po przejechaniu jakichś 300m samochód nagle dostaje niezłego kopa i zaczyna normalnie jechać, i mogę go dopiero przełączyć na gaz, wcześniejsze przełączenie nic nie daje samochód na gazie zachowuje się tak samo. opisane problemy nie występują przy ciepłym silniku, auto normalnie odpala, i z miejsca rusza z kopyta proszę o poradę co moglo sie stać, pierwsze objawy przedstawialy sie tak że trafialo sie to tylko od czasu do czasu, potem samochód po ruszeniu zrobil 2-3 "kangurki" i jechal dalej natomiast teraz zachowuje sie tak za każdym razem.
Proszę może juz ktoś miał taki problem i wie co może być, dziękuje za każdą informację.

Ditta
  
 
Może to być kwestia oleju w skrzynie biegów, ale lepiej niech aftomaciarze się wypowiedzą, my manualni mamy przewagę mięśni nad techniką
  
 
Cytat:
my manualni mamy przewagę mięśni nad techniką



ta technika potrafi calkiem sporo.

wydaje mi sie, ze to raczej kwestia silnika. Moze regulator dolnych obrotów sie klinuje i zaskakuje dopiero po chwili. A tak przy okazji jak odpalasz bryke, to niech popracuje ze 20 - 30 sek zanim zaczniesz machac dziwgnia zmiany biegow automaty to lubia.
  
 
Witaj,

Co do odpalania na zimnym silniku mam podobnie - u mnie jest to padnięty przepływomierz... stąd problemy z wolnymi obrotami na benzynie... nauczyłem się jeździć hamując lewą nogą i jednocześnie przegazowując prawą , jak zmienię na gaz to jest ok.
Co do żółwiego tempa może to być coś z olejem w skrzyni - jak wspominał Janusz, pytanie: kiedy zmieniany olej i czy jego poziom jest prawidłowy? U mnie robił "kangurki" i zmieniał biegi szarpiąc - okazało się, że brakowało 1/2 l oleju...
powodzenia
Mały
  
 
Cytat:
okazało się, że brakowało 1/2 l oleju...



Jak brakuje oleju, to skrzynia przechodzi w tryb serwisowy i mruga kontrolka skrzyni "S"
  
 
Cytat:
2004-08-31 00:00:34, kristo pisze:
Jak brakuje oleju, to skrzynia przechodzi w tryb serwisowy i mruga kontrolka skrzyni "S"



Tyle teoria. Moja stara skrzynia raz nie przeszła, zagotował się olej i skończyło się wymianą skrzyni

pozdr,
Robert
  
 
O.k.
dziękuję wszystkim za podpowiedzi, jeszcze dzisiaj sprawdze ten poziom oleju w skrzyni ( nigdy mi nie sygnalizowala złej pracy), ale jednak wydaje mi sie że jest to silnik, bo nawet jeśli się zatrzymam i włączę P lub N to przygazowując, silnik reaguje ospale i słabo wkręca się na obroty(oczywiście jak jest zimny). Co sie tyczy przepływomierza to chyba to też nie to bo silnik mi nie gaśnie i jak jest ciepły to wszystko jest O.K. sprawa się tyczy tylko i wyłącznie złej pracy w fazie nagrzewania. I tu niewiem co zrobić bo mechanik zrobil wielkie oczy i chcial wymieniać części po koleji, zaczynając oczywiście od sondy lambda ( mam zalożoną instalacje gazową z emulatorem sondy lambda i komputerem) co utwierdziło mie w przekonaniu że niezabardzo wie o co chodzi" mehanicy ich mać.."
  
 
Ditta, cokolwiek byś zrobiła jesteś WIELKA, dysponujesz wiedzą i rozeznaniem, którego mógłby ci każdy pozazdrościć. Daj im popalić tym mechaniorom od wozów konnych,
Pozdrawiam, Janusz
  
 
Dzięki Janusz za słowa otuchy
Ale to nie koniec moich pytań
Nawstępie sprawdzenie oleju w skrzyni biegów wypadło tak:
- przy zimnym pracujacym silniku ponizej normy tzn. brak oleju na bagnecie;
- przy rozgrzanym silniku (ok. 10 km i przypracującym silniku) poziom oleju ok. 1 cm powyżej could.
Przy niepracującym silniku poziomy mi się zgadzały, ale wyczytałam na stronie http://olczak.home.pl/vademecum/index.html że pomiarów należy wykonać przy pracującym silniku (poprawcie mnie jeśli się myle).
Zauważyłam też, że przy rozgrzanym silniku zspod węża przy zbiorniku wyrównawczym, wytryskiwał płyn chłodzący, po wyłączeniu silnika i odkręceniu korka zbiorniczka wyrównawczego najpierw pojawił się w niej płyn, a potem przy towarzystwie bombli powietrza wessało caly płyn ze zbiorniczka, czyżby zapowietrzony układ chłodzenia ?? I czy ma to związek z czujnikiem cieczy chłodzącej (wyczytałam że są dwa czujniki no ale udało mi się znaleść tylko jeden )
Ach i jeszcze jedno czy olej do skrzyni biegów można wlać ELF Dextron III
Dziękuje wszystkim dobrym duszyczkom za pomoc i udzielenie odpowiedzi
Pozdrawiam Ditta

[ wiadomość edytowana przez: ditta dnia 2004-08-31 15:49:35 ]
  
 
Cytat:
Zauważyłam też, że przy rozgrzanym silniku zspod węża przy zbiorniku wyrównawczym, wytryskiwał płyn chłodzący, po wyłączeniu silnika i odkręceniu korka zbiorniczka wyrównawczego najpierw pojawił się w niej płyn, a potem przy towarzystwie bombli powietrza wessało caly płyn ze zbiorniczka, czyżby zapowietrzony układ chłodzenia ?? I czy ma to związek z czujnikiem cieczy chłodzącej (wyczytałam że są dwa czujniki no ale udało mi się znaleść tylko jeden )



Czy auto ci sie czasem nie przegrzewa? Jaka masz temp. cieczy podczas jazdy?
  
 
chyba nie, bo normalnie mam na wskaźniku ok.80C' no oczywiście w korkach temperaturka rośnie ale nie przekracza 100C' no ale chyba to normalne w godzinach szczytu( np. ok. 3 km skoki po 1m przez godzinę )
  
 
Cytat:
2004-08-31 15:48:19, Ditta pisze:
Nawstępie sprawdzenie oleju w skrzyni biegów wypadło tak:
- przy zimnym pracujacym silniku ponizej normy tzn. brak oleju na bagnecie;
- przy rozgrzanym silniku (ok. 10 km i przypracującym silniku) poziom oleju ok. 1 cm powyżej could.
Przy niepracującym silniku poziomy mi się zgadzały, ale wyczytałam na stronie http://olczak.home.pl/vademecum/index.html że pomiarów należy wykonać przy pracującym silniku (poprawcie mnie jeśli się myle).
Ach i jeszcze jedno czy olej do skrzyni biegów można wlać ELF Dextron III



Sprawdzenie poziomu oleju - oczywiście na pracującym, wyierak na P. Przed sprawdzeniem przejechać trochę w przód i tył.

Poziom oleju sprawdzasz na "Cold".

Sprawdzanie na "Hot" jest właściwe po jakichś 30 km żwawej jazdy.

Czyli oleju masz sporo za mało.

Co do Dextrona III: A co masz zalane: czerwone czy brązowo/złote? Czerwone to raczej D II, złoty raczej D III. Uwaga: przepracowany czerwony może wygądać na brązowy!
Nie wiem czy można mieszać. Ogólnie przy najbliższej wymianie trzeba zapamiętać co się ma. W Twojej sytuacji podjechałbym do jakiegoś specjalisty od AT. Zwykłe powąchanie bagnetu może Ci oszczędzić remontu skrzyni.

pozdr,
Robert
  
 
olej jest czerwony (różowy? ) wydaje się być przezroczysty i klarowny, zapach? jak wszysko przy silniku , DEXTRON II?
  
 
czerwony jest i Dexron II i Dexron III
  
 
Czy w B jest bagnet do sprawdzenia oleju w skrzyni?? Jak tak to w którym miejscu?? Jak nie to jak się sprawdza poziom oleju??
  
 
Cytat:
2004-08-31 22:29:02, Shinobi pisze:
Czy w B jest bagnet do sprawdzenia oleju w skrzyni?? Jak tak to w którym miejscu?? Jak nie to jak się sprawdza poziom oleju??


Ano nie ma. Sprawdza się przy korku rewizyjnym, czyli trzeba wleźć pod spód. Ale jakie są zasady operacyjne - to jeszcze nie wiem

Cytat:
2004-08-31 22:29:02, Ditta pisze:
olej jest czerwony (różowy? ) wydaje się być przezroczysty i klarowny, zapach? jak wszysko przy silniku , DEXTRON II?


To nieźle. Spalony jest wyraźnie śmierdzący.
Biorąc pod uwagę wiek auta to zapewne D II.
Ale bez żadnej gwarancji. I jak pisałem nie wiem co z mieszaniem.

Robert
  
 
o.k.
dziękuję, sprwdziłam na stronie mobila że wszystkie oleje AT produkowane przez tą firmę są czerwone! niezły galimatias , facet od którego kupowałam omesie 7 miesiency temu coś wspominał że olej byl wymieniany w skrzyni, no ale powiedział tylko że jest czerwony . dzisiaj dzwoniłam do mechaników z pytaniem o wymianę oleju w skrzyni, coś zaczeli majaczyć od 200 do 300 zł, to tak sobie myśle że jak olej jest o.k. to wystarczy go poprostu dolać, tylko dalej niewiem czy można mieszać dextron II i III?
  
 
Aha i jeszcze jedno może ktoś wie jaki to jest typ skrzyni w
omega A 2,6i 1991 carawan wersja diamand z klimatyzacją? z opcją sport i z układem antypoślizgowym?
  
 
witajcie
piszę po wizycie w specjalistycznym warsztacie, fachowiec sprawdził olej tak jak trzeba i wyjaśnił co nieco olej w skrzyni tylko dextron III czerwony, jesli byłby dextron II to spokojnie można je mieszac. olej był o.k. brakowalo tylko około 400ml, zostal uzupełniony. Jednak nic to nie zmienilo w zachowaniu auta, dalej zachowuje siem tak samo dziwnie na zimnym silniku
  
 
Wg. mnie może to być uszkodzenie właśnie czujnika temperatury , który przesyła sygnał , że silnik jest nagrzany i ECM (elektroniczne urządzenie sterujące) w danych warunkach wysyła sygnał o krótszym czasie otwarcia wtryskiwaczy. Co powoduje dostarczanie do cylindrów mniejszej ilości paliwa i silnik "nie ma mocy"
Co zrobić , aby to zdiagnozować?:
1 Musisz odszukać czujnik temperatury (nie wiem dokładnie gdzie w 2.6 on się znajduje)
2 Sprawdzić oporność na stykach tego czujnika przy zimnym i gorącym silniku - na zimnym powinna być wyższa oporność - rzędu kiloom , a na ciepłym mniejsza - rzędu kilkaset om najważniejsze aby się zmieniła.
3 Jeżeli się zmieniła to najprawdopodobniej czujnik jest sprawny i pozostaje ci jeszcze dokładne obejrzenie kabli dochodzących do tego czujnika czy nie są przytopione , czy nie mają otarć powodujących ich zwieranie z elementami silnika (masą pojazdu) czy w którymś miejscu nie są zwarte ze sobą.
W tym przypadku bardziej bym stawiał na te kable bo czujnik przeważnie przy uszkodzeniu przepala się (element oporowy) i ECM odczytuje jako bardzo duża oporność - silnik zimny - kłopoty z odpaleniem "gorącego"silnika.
W Twoim przypadku przy zwarciu kabli - mała oporność - silnik nagrzany - krótszy czas otwarcia wtryskiwaczy , mniejszy kąt wyprzedzenia zapłonu , trudno odpalić, sinik zdycha
Pozdrawiam