Wskażnik zuzycia paliwa

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam pytanie prośbę czy ktoś wytłumaczy mi na jakiej zasadzie działa wskażnik zużycia paliwa?
Dlaczego pytam? Otóż ciągle skarżyłem się że auto na niskich obrotach wogóle nie przyspiesza hz10 doradził mi żeby zwiększyć dawkę paliwa w pompie wtryskowej poszedłem za tym pomysłem i zwiększyłem i teraz wskaźnik pokazuje ze moje BMW jest niezwykle oszczędnym samochodem poprzednio delikatny ruch pedałem gazu a wskazówka leciała na 16l/100 teraz nie poprzednio przy predkości 100 km/h wskazywało zuzycie 10l a teraz 5,5 czy mozna było podczas zwiększenia dawki coś uszkodzić ruszana była tylko pompa? Dodam jeszcze że teraz to to auto ma prawdziwego kopa jak przystało na BMW.
  
 
wskażnik może przekłamywać wskazania zużycia paliwa a wogóle to po co na niego patrzyć? ps. czyli rozumiem że pomogło i już jest wszystko dobrze?
  
 
w dalszym ciągu liczę na odpowiedź w tym temacie
  
 
ten temat juz był. wskaźnik bierze pod uwagę podciśnienie w kolektorze dolotowym i kat otwarcia przepustnicy oraz prędkość jazdy auta. na podstawie tych parametrów wylicza chwilowe zapotrzebowanie silnika na paliwo co juz łatwo przeliczyc na zużycie paliwa na 100km.
  
 
Ok ale w 524 nie ma przepustnicy a pompa wtryskowa jest elektroniczna
  
 
Cytat:
Ok ale w 524 nie ma przepustnicy a pompa wtryskowa jest elektroniczna


a skąd wtryskiwacze wiedzą ile paliwa trzeba podać?
skoro one to wiedzą to znaczy że coś nimi steruje, prawda? w takim razie informacja o obciążeniu i podawanym paliwie oraz prędkości auta wystarczy by wyliczyć zuzycie paliwa.
pozdrawiam


[ wiadomość edytowana przez: MARCIN_RADOM dnia 2005-01-27 08:45:34 ]
  
 
Cytat:
2005-01-22 16:00:29, piotrfire pisze:
Mam pytanie prośbę czy ktoś wytłumaczy mi na jakiej zasadzie działa wskażnik zużycia paliwa? Dlaczego pytam? Otóż ciągle skarżyłem się że auto na niskich obrotach wogóle nie przyspiesza hz10 doradził mi żeby zwiększyć dawkę paliwa w pompie wtryskowej poszedłem za tym pomysłem i zwiększyłem i teraz wskaźnik pokazuje ze moje BMW jest niezwykle oszczędnym samochodem poprzednio delikatny ruch pedałem gazu a wskazówka leciała na 16l/100 teraz nie poprzednio przy predkości 100 km/h wskazywało zuzycie 10l a teraz 5,5 czy mozna było podczas zwiększenia dawki coś uszkodzić ruszana była tylko pompa? Dodam jeszcze że teraz to to auto ma prawdziwego kopa jak przystało na BMW.



Witam serdecznie !!!

Dokladnie mam ten sam problem, przy czym kazde delikatne nacisniecie pedalu przyspieszenia powoduje wychylenie sie wskaznika nawet i do 26 l/100 km.(na II). Dodatkowo wolne obroty mam ok. 650-700/min. Na benzynie jest wolowaty, a na gazie rakieta.
1. Mam prosbe o podanie mi informacji, gdzie sie reguluje dawke paliwa ? Gdzie tego szukac, mam silnik 1.8 z wtryskiem M40 1991 r.
2. Wyczytalem rowniez gdzies na forum - nie moge tego niestety znalezc - o oczyszczaniu silnika krokowego. Gdzie nalezy jego szukac ?


Z gory baaardzo dziekuje za pomoc !
swiezy posiadacz hsurim@o2.pl
  
 
wg mnie na benzyni epowinien ci lepiej choidzic niz na gazie
  
 
Cytat:
wg mnie na benzyni epowinien ci lepiej choidzic niz na gazie


to prawda o ile wszystko jest w porządku i jeśli nie ma instalacji z wtryskiem gazu.

Cytat:
Dodatkowo wolne obroty mam ok. 650-700/min


wydaje mi sie że to poprawna wartość wolnych obrotów

Cytat:
kazde delikatne nacisniecie pedalu przyspieszenia powoduje wychylenie sie wskaznika nawet i do 26 l/100 km.


na benzynie czy na gazie?

Cytat:
Wyczytalem rowniez gdzies na forum - nie moge tego niestety znalezc - o oczyszczaniu silnika krokowego


jesli wolne obroty masz stabilne to nie masz co go czyścić
pozdrawiam
  
 
Dziekuje serdecznie za odpowiedzi w temacie !!!

Tak duze wychylanie sie wskaznika jest na benzynie na II, na III jest troszke mniej itd.
Wyglada tak przy leciutkim naciskaniu pedalu przyspieszenia. Przy mocniejszym przycisnieciu wychyl jest niewiele wiekszy.
Podczas spokojnej jazdy na IV i V pokazuje od 8 - 10. Ale juz przy leciutkim docisnieciu zwieksza sie do 15-20. Na benzynie jest ogolnie slaby.
Aha, jak mi padla pompa paliwa w zbiorniku, to samochod ozyl na gazie i wychyl sie zmniejszyl nawet do 6-8 gazu/100km na IV i V. Jak pompa dziala to wychyl na gazie wykazuje podczas spokojnej jazdy 10-12 ale spala srednio 8,5/100k gazu w trasie.
Czyzby podczas jazdy na gazie dolewalo benzyny ??
Instalacja gazowa nie jest na wtryskach.

Juz czekam jak sie ociepli , chce zastosowac przekaznik odcinajacy elektrycznie pompe paliwa podczas jazdy na gazie.

Odnosnie tych wolnych obrotow, to wyczytalem w ksiazce o bmw, ze powinny wynosic ok 850/min. I czasami tak sie utrzymuja, wowczas to samochod lagodnie rusza na polsprzegle a jak spadna do 650-700/min to potrafi szarpac
Ale wlasnie, czasami ostatnio potrafia byc i na poziomie 1000- 1300/ min.
Juz bym tam zajrzal do tego krokowego, ale nie wiem jak on wyglada a co najwazniejsze - gdzie go szukac ?
I nurtuje mnie ta regulacja dawki paliwa, o ktorej to wspominal PIOTRFIRE. Uzyskal bardzo pozytywny chyba efekt. ?

Z gory dziekuje za odpowiedzi !!!

Wspaniali jestescie ze cos takiego stworzyliscie jak to forum !!!
  
 
Po pierwsze-nie da sie zwiekszyć dawki paliwa w silniku benzynowym(na wtrysku) bez przeprogramowania komputera(tzw.mapa paliwowa) przynajmiej nie slyszałem o takim czymś.
po drugie-jeżeli mikser od gazu masz zainstalowany przed przepustnicą powietrza to jeżeli ci się chce to go wyjmij i zrób jazdę testową na benzynie i zobaczysz jaka kolosalna będzie róznica.możliwe że mikser ma za małą średnicę otworu w stosunku do średnicy przepustnicy,silnik dostaje za mało powietrza i dlatego jest mulasty na benzynie. ja też jezdziłem kiedyś na gazie,ale już nie jeżdzę a po zdemontowaniu mojego miksera auto dostało zastrzyj około 30ps. po przeliczeniu otworów miksera i przepustnicy okazało się że silnik zasysał tylko 38% ze 100%powietrza.mikser był stanowczo za mały do tego silnika.życze miłego majsterkowania i pozytywnych wrażeń z jazdy.
  
 
romsi ma rację. każdy mikser jest ingerencją w układ dolotowy i dlatego silniki na gazie są słabsze, miedzy innymi dlatego. ja kiedys miałem sierrę 2,0 DOHC i nie miałem miksera wcale, a jedynie zwykłą mosiężna rurkę wklejoną w przewód dolotowy. przyznam ze auto jeździło n agazie wspaniale. jednak nie o tym ten temat. mapy paliwa da sie przeprogramować w domowy sposób, lecz w ograniczonym zakresie, około +- 10%. pisałem juz o tym gdzieś.
pozdrawiam
  
 
Bardzo dziekuje za tak szybkie odpowiedzi !!!

Rozumiem, ze ten mikser, to ten element metalowy, ktorym to jest doprowadzany gaz (pomiedzy filtrem powietrza a przeplywomierzem). Przemawia to do mnie co piszecie.
Zastanawia mnie jednak dalej fakt, ze w momencie kiedy pompa paliwa nie dzialala, na gazie zaczal po prostu jechac jak nalezy.
I wskazania przeplywomierza sie zmniejszyly. Nasuwa mi sie jeden wniosek: normalnie gdy pompa pracuje, to podczas jazdy na gazie, czyzby dolewalo benzyny ? Bo wlasnie wtedy na gazie traci swoj wigor.

Mam jeszcze jedno pytanie: czy ten silnik krokowy to inaczej nastawnik biegu jalowego ?
I gdzie go szukac ?

Dzieki za pomoc !!
  
 
nastawnik biegu jałowego to po raz piewrwszy słyszę, ale regulator biegu jałowego, zawór powietrza dodatkowego, bajpas, silnik krokowy to różne nazwy tego samego urządzenia. należy go szukać w okolicach kolektora dolotowego. podaj dokładnie model auta i silnik oraz rok produkcji to ci go pokażę.
co do dolewania benzyny do gazu to raczej mało realne bo gazownik odcina wtryskiwacze w ten sposób by przestawały działac gdy przełączysz na gaz.
pozdrawiam
  
 
Nastawnik biegu jalowego - ten termin zaczerpnalem z ksiazki na szkicu z motronikiem.

Jesli chodzi o instalacje gazowa, to nie mam podlaczonej pod wtryski a tradycyjnie gaz idzie razem z powietrzem.
Jedynie przypuszczam, ze dolewa benzyny , poniwaz -jak pisalem -, gdy nawalila pompa paliwa to na gazie samochod znacznie ozyl i byly inne wskazania paliwomierza. Nawet wolne obroty byly podwyzszone do ok 800-850/min. - wrecz ksiazkowo.
Po zamontowaniu nowej pompy wszystko wrocilo do "normy" - gorsze przyspieszenie a takze wyzsze wskazania paliomierza i spadly wolne obroty do ok. 650-700 - wszystko to na gazie. I dlatego wymyslilem odciecie elektryczne pompy paliwa podczas jazdy na gazie.
Na benzynie takze maja najczesciej 650-700. A to dlaczego jest slabszy, to juz teraz wiem dzieki Wam !!!

Pozdrawiam i dzieki !!!

318i Touring 1991 r, M40 - katalizator, 113 kM
Z gory dziekuje za pomoc
  
 
TU masz ten element, numer 5
pozdrawiam
  
 
Cytat:
2005-02-02 15:22:40, MARCIN_RADOM pisze:
TU masz ten element, numer 5 pozdrawiam



Wieeeelkie dzieki !!!!

Po cichu przypuszczalem, ze to bedzie ten element (wtyczka na czyms co przypomina silniczek).
Jakbym jeszcze mogl spytac, czy istnieje tu wlasnie jakas regulacja wolnych obrotow? (w ksiazce pisze ze nie ma zadnej w tym silniku)

Jutro jak nie bedzie padalo zajrze tam i sprobuje wymontowac i przynajmniej oczyscic , bo widze czasami rozrzut w wolnych obrotach.

Pozdrowionka wieelkie !!
  
 
Ja spotałem sie z nazwa regulator wolnych obrotów miałem ,mam ten sam problem z niskimi obrotami!I odrazu mówie ze wyciagniecie silniczka kinczy sie na jedo oglądnieciu i przedmuchaniu ewentualnie jest nierozbieralbny i ciężko o jakąkolwiek interwencje! W moim wypadku po takiiej operacji i zamontowaniu na miejsce o dziwo pomogło co prawda nie jest dobrze do konca i niskie pływają wiec w przyszłości szykuje sie zmiana na nowy tego elementu..aha i nie reguluj wolnych obrotów zadnymi ciegnami czy np srubami regulacyjnymi linki!zacznij iod krokowego gdzie jest juz wiesz pzdr
  
 
Cytat:
wtyczka na czyms co przypomina silniczek


to jest silniczek
mozna spróbować wyjąć go i napsikac do srodka np WD40. czasem bywa tak że się zabrudzi wewnątrz i nie chodzi tak jak powinien.


Cytat:
nie reguluj wolnych obrotów zadnymi ciegnami czy np srubami regulacyjnymi linki


święta racja, czasem o niej nawet fachowcy zapominaja podkręcając przepustnicę.
pozdrawiam

[ wiadomość edytowana przez: MARCIN_RADOM dnia 2005-02-02 17:09:41 ]
  
 
Jasne, naciagniecie linku powoduje zadzialanie wylacznika w przepustnicy i dziwnie chodzi zimny silnik po uruchomieniu.
Mysle, ze moze jeszcze jakis kanalik przed lub za tym silniczkiem krokowym jest przypchany. (skoro sam silniczek ?)
Generalnie juz wiem o wieeele wiecej i wiem gdzie tego szukac.

Raz jeszcze dziekuje wszystkim za pomoc !!!