| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
juzeff mkVII 1.6 16v warszawa | 2005-01-27 17:43:36 czesc,
niedawno zmienilem klocki i tarcze i... nie wracaja mi klocki (caly czas zacisniete ). efekt - notorycznie gorace tarcze. zdejmuje zacisk a tam na klockach (oczywiscie podkladzie a nie warstwie ciernej ) jakies BLASZKI. podobno sluza do przytrzymywania zbyt malych - niewymiarowych - klockow.
jesli sie myle i te BLASZKI sa niezbedne dajcie szybko znac, bo skladam bez tych pieprzonych blaszek, ktore mi niszcza hamulce.
pozdrawiam |
liked AR 156 SW Chorzów | 2005-01-27 17:51:23 te blaszki maja wejsc w tloczek.... wtedy jak bedzie on wracal, klocek bedzie wracal wraz z nim.. nie zapomnij pilniczkiem lub papierem prowadnic przeczyscic.. pozdr. |
juzeff mkVII 1.6 16v warszawa | 2005-01-27 17:59:15
liked chodzilo Ci o to ze blaszki maja wejsc w zacisk a nie tloczek oczywiscie ?? bo blaszki sa w ksztalcie klocka tylko mniejsze
i dzieki za przypomnienie o przeczyszczeniu prowadnic. co prawda ostatnio robilem przy hamulcach podczas naprawy zatartego tloczka w Poldku, ale moze nic nie skopie |
liked AR 156 SW Chorzów | 2005-01-27 18:13:48 nie wiem jak u ciebie, ale u mnie te blaszki (sa 3) wchodza w tloczek.... rozprezaja sie w nim na boki.. przez co jak tloczek odbija, odbija rzem z klockiem |
werewolf29 Ford Escort mk4 Turek | 2005-01-27 18:38:06 Tak jak pisał Liked są trzy blaszki wchodzą one w tłok znajdujący się w zacisku. Ewentualnie tłoczek sie zaciera. |
Tsport Honda Civic Warszawa | 2005-01-27 19:11:07 Te blaszki to są trochę w kształcie klocka??? Mogą mieć kilka nacięć, i podkłada się je na zewnętrzną część klocka. A zadanie ich to odprowadzenie nadmiernej ilości ciepła. Lepiej je mieć jak były oryginalnie zakładane.
A powodem, nie odbijania klocka od tarczy, mogą być: 1. skorodowane, znieczyszczone prowadnice zacisku 2. uszkodzon uszczelka tłoczka - to ona powoduje, że tłoczek się chowa! 3. skorodowana, zanieczyszczona powierzchnia tłoczka lub/i wewnętrzna powierzchnia zacisku. 4. zużyty tłoczek i/lub powierzchnia wewnętrzna zacisku co powoduje przekaszanie się tłoczka |
PUNIU Sympatyk FEFK stary rupiec-odjecha ... 97-200 | 2005-01-27 20:37:34
no tak sie wlasnie zastanawialem czy czasem czegos nie zgubilem robiac swoje hamulce ale wychodzi na to ze wsio ok |
juzeff mkVII 1.6 16v warszawa | 2005-01-27 20:52:17 dzieki za podpowiedzi - szczegolnie Tsport
po rozebraniu zaciskow wychodzi na to, ze przyczyna moze byc jedynie tloczek. w zwiazku z tym pytanie. jakiej sily nalezy uzyc do wcisniecia prawidlowo dzialajacego wycisnietego tloczka? powiedzmy w skali 4 stopniowej
1. recznie 2. dzwignia ze srubokreta 3. zacisk stolarski 4. dzwignia z lomu
u mnie jest poziom nr 3
i jesli ktos moze mnie uswiadomic jak zdemontowac tloczek? czy spuszczac plyn, czy da sie bez spuszczania? w instrukcji pisza, ze mozna nie spuszczac tylko zacisnac elastyczna czesc przewodu, ale ona jest cholernie twarda i watpie czy zmieknie az wyleci caly plyn. prosze o wskazowki. a jakby ktos chcial te kontrowersyjne blaszki z poczatku posta zobaczyc to sa z profilu fot. 1 |
Tsport Honda Civic Warszawa | 2005-01-27 21:11:22 Cieszę się, że mogłem pomóc.
Teraz mam dla ciebie niedobrą wiadomość, wydaje mi się, że tłoczek jest zapieczony. Normalnie powinieneś wziąć dwa płaskie duże śrubokręty i zapierając je o wystające części zacisku wcisnąć tłoczek. Siła nie powinna być duża. Jak naciśniesz hamulec to tłoczek powinien sam wylecieć, ewentualnie możesz delikatnie ściągnąć , tak żeby nie uszkodzić, pierścień uszczelniający tłoczka. Niech jakaś osoba przyciśnie c hamulec a ty asekuruj tłoczek. Pamiętaj aby zdjąć zacisk tylko z jednej strony bo ci 2 tłoczki naraz wylecą. Nie polecam zaciskania przewodu elastycznego bo możesz go uszkodzić. Lepiej podstawic pojemnik pod zacisk, a póżniej nalać nowego płynu i odpowietrzyc hamulce. A jak jest z drugiej strony? |
juzeff mkVII 1.6 16v warszawa | 2005-01-27 21:19:08 ...z drugiej strony nie sprawdzalem - boje sie
pewnie tak samo skoro obie tarcze sie grzeja. na szczescie od dzisiaj jestem na zwolnieniu i bede mial chwilke zeby pogrzebac w hamulcach. Tsport co prawda to nie watek na ten temat ale czy nie znasz sie przypadkiem na elektryce? Bo mam najprawdopodobniej zwarcie w panelu przekaznikow, albo akrzynce bezpiecznikow jak kto woli. Ale nie mam 100% pewnosci. |
SwIeTyY BYŁ - Ford Escort 16V Nowy Sącz | 2005-01-27 21:30:34 .. co do spuszczania płynu ..... to kup sobie odpowietrznik .... wykręć elastyczny przewód od sztywnej rurki i szybko w to miejsce do oporu wkręć odpowietrznik ..... układ praktycznie sie nie zapowietrzy ..... niop i dużo płynu nie stracisz ..... ja taak przy tylnych hamplach robiłem ..... |
Tsport Honda Civic Warszawa | 2005-01-27 21:41:00
Słuchaj skoro obie tarcze się grzeją, a wcześniej tego nie bylo to może coś źle poskładałeś?? Czy możesz ruszyć tłoczkiem tak jak ci napisałem? |
liked AR 156 SW Chorzów | 2005-01-28 14:07:56 myske ze powinno wystarczyc pozdne czyszczenie prowadnic...... a co do tloczka, to faktycznie 2 srobokrety powinny wystarczyc aby lekko wyszedl....
p.s. nie wiedzialem ze on nie ma juz tych blaszek |
juzeff mkVII 1.6 16v warszawa | 2005-01-28 15:04:06 prowadnice sa lux, tylko nie wiem czy uszczelki na prawadnicach poinny byc tak zaczepione, gola prowadnica nie wychodzila z kanalu. U mnie uszczelki sa sztywne i nie chodza z prowadnica tylko prowadnica wychodzi z uszczelki.
ale trzeba jej przyznac ze chodzi leciutko. |