HYDRAULICZNE POPYCHACZE ZAWOROW

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Czesc, mam dylemat .Podczas ostatniej regulacji zaworow ,moj mechanik zerwal mi 3 gwinty na nakretkach kontrujacych,zastanawiam sie teraz czy wymienic te nakretki ze srubami, czy wymienic calosc na uzywana hydraulike od accenta,bylem wczoraj w lipniku i widzialem to na oczy powinno bez problemu pasowac,skonczyl by sie problem z regulacja zaworow.Zastanawiam sie tylko jak sie to zachowuje na gazie ,czy nie przypala mi sie zawory.Pytam bo nigdy nie mialem tego u siebie w samochodzie, a wiem ze na gazie powinny byc delikatnie wieksze luzy zaworowe.Co o tym myslicie? Warto to wymieniac?
  
 
z wielką chęcią bym to sam zrobił u siebie, bo wkurza mnie ta wysoka częstotliwość kontroli luzu i to na gorącym silniku. a tak w odpowiedzi warto zaryzykować , wydaje mi się że powinno pasować bez problemu. o tym większym luzie przy gazie nie słyszałem. chętnie posłucham
  
 
To moze warto taki temat otworzyc, w kielcach tak mechanicy reguluja zawory w samochodach z gazem,podobno lepiej zeby troszke stukaly miz by sie mialy przypalic
  
 
halo halo czy mi się zdaje, czy koledzy uwazają ze do silnika z mech. reg zaworami da sie włozyć popychacze hydrauliczne bez problemu????
  
 
A ja mam właśnie pytanie, czy w Hyundai Accent reguluje się zawory?????? Coś mi lekko terkocze w silniku, pojechałem do serwisu Hyundai i tutaj nie wiedzieli czy w Accencie 98 reguluje się zawory, czy nie???
  
 
Wydaje mi sie ze w tym akurat silniku nie ma zadnego problemu, poprostu scoupe mialo recznie regulowane a w accencie zastosowana ten sam silnik , tyle ze zamontowano hydraulike w miejsce tamtych popychaczy widzialem obie glowice na oczy , sadze ze to jest to samo, wystarczy odkrecic jednio, aprzykrecic drugie ,obie wygladaja identycznie
  
 
a niestety w ponym nie przewidziano takiej wersji rozwojowej zaworów i mogę sobie jedynie pomarzyć.
  
 
Cytat:
2004-11-22 18:28:38, zlociutki pisze:
Wydaje mi sie ze w tym akurat silniku nie ma zadnego problemu, poprostu scoupe mialo recznie regulowane a w accencie zastosowana ten sam silnik , tyle ze zamontowano hydraulike w miejsce tamtych popychaczy widzialem obie glowice na oczy , sadze ze to jest to samo, wystarczy odkrecic jednio, aprzykrecic drugie ,obie wygladaja identycznie


a co z doprowadzeniem oleju do popychaczy? olej idzie z tego samego kanału?
  
 
nie wiem jak to dokładnie wygląda ale dźwigienki raczej też trzeba zmienić, razem z całą klawiaturą zresztą.
  
 
wielce bym był zdziwiony jeśli wsadzenie hydraulicznych popychaczy było by takie łatwe - a co z kanałami doprowadzającymi olej jak pisze Jarek - to nie chodzi o to by było smarowanie jakieś - tam ma być ciśnienie napełniające regulator i to odpowiednio duże ....z ciekawością czekam na ciąg dalszy badania
  
 
W tym tygodniu nie bede mial na to czasu , ale w przyszlym postaram sie tym zajac,ale wydaje mi sie ze powinno smigac.To jest silnik OHV czyli walek jest w glowicy,nie trzeba niczego przerabiac,poprostu po odkreceniu dekla,wykreca sie 4 sruby mocujace mechanizm regulacji. Ze starej glowicy zostanie mi tylko walek i zawory, reszta to juz bedzie accent.Ale szczeze mowiac dlatego dalem temat na forum , zeby uslyszec wasze opinie na ten temat.
  
 
Cytat:
2004-11-23 10:11:33, zlociutki pisze:
W tym tygodniu nie bede mial na to czasu , ale w przyszlym postaram sie tym zajac,ale wydaje mi sie ze powinno smigac.To jest silnik OHV czyli walek jest w glowicy,nie trzeba niczego przerabiac,poprostu po odkreceniu dekla,wykreca sie 4 sruby mocujace mechanizm regulacji. Ze starej glowicy zostanie mi tylko walek i zawory, reszta to juz bedzie accent.Ale szczeze mowiac dlatego dalem temat na forum , zeby uslyszec wasze opinie na ten temat.


jeśli już to nie OHV tylko OHC, to wielka różnica! zgodzę się że może pasować kompletna głowica do accenta ale:
1. co z napędem rozrządu? koła takie same? taki sam pasek?
2. średnica panewek wałka rozrządu ta sama?
3. co z doprowadzeniem oleju do popychaczy?
4. stopień sprężania?, nie wszystko da się załatwić planowaniem głowicy
5. nie pytam już dalej o takie banały jak kolektory, uszczelkę pod głowicą itp
mimo wszystko trzymam kciuki bo hydrauliczne są bajer!
  
 
Faktycznie OHC pomylilo mi sie. Rozmawialem chwilke temu z tym Marjuszem-on mi to jednak odradza.Mowi ze wszystko by bylo ok gdybym wymienil cala glowice.Chodzi mu o to ze moze sie zatrzec walek rozrzadu,nie wiadomo czy panewki sie zgraja, bo dolne mam ulozone do swojego wlka,jesli zaloze gore od innej glowicy to gorne panewki sa spasowane do tamtego walka.Mowi ze to nie koniecznie musi sie zgrac, doradza mi zebym jednak pozostal przy tym co mam jesli nie chce robic sobie zbednych kosztow.Za glowice nie powiedzial mi duzo bo 300 zl , ale dochodzi koszt uszczelniaczyi uszczelki pod glowice,wiec chyba odpuszcze sobie jednak ten pomysl.
  
 
Wielka szkoda, to by był fantastyczny projekt.
Byłbyś wielki
  
 
To nie jest nieosiagalne, poprostu za duzo roboty zeby sprawdzic czy akurat da sie polaczyc czesci z roznych glowic.Pozatym na gazie lepiej sie sprawuja glowice z reczna regulacja zaworow, gdyz mozna ustawic delikatnie wieksze luzy co wydluzy czas wypalnia sie zaworow.Jezdzac na gazie silnik dluzej wytrzyma.