MotoNews.pl
3 Pytanie o sprzęgło (39297/13) - NT
  

Pytanie o sprzęgło

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Kolejne pytanie o samarke

Co może oznaczac różna praca silnika przy wcisnietym i nie wcisnietym pedale sprzegła, oczywiscie mam wrzucony luz. Najczesciej to zauwazam zaraz po odpaleniu auta, ostatnio miałem nawet tak ze zapaliłem auto, ładzie sobie chodziła na ssaniu, cały czas miałem wrzucony luz, pusciłem sprzegło i obroty zaczely maleć i zgasła Jak jest silnik ciepły to roznica pracy silnika nie jest tak wyczuwalna.

Pozdro
  
 
nie umiem tego wyjaśnić technicznie,ale tak ma być
jeśli masz wciśnięty pedał silnik jest wysprzęglony i mniej obciążony, dlatego ma wyższe obroty...
jakoś tak to było,ale może ktoś to dokładnie wyjaśni. W każdym bądź razie tak ma być
  
 
Hehe ja miałem podobnie, ale jak był bardzo duzy mróz. Coś musiało przymarznąć i jak puszczałem sprzęgło to auto gasło. Wieczorem zostawiłem auto na jedynce i pomimo, ze zrzuciłem na luz auto chciało jechać po puszczeniu sprzęgła. Po chwili jak sie rozgrzało to wszystko wróciło do normy. Może to to? A może sprawdź linkę. Zobacz jakie masz tam luzy.
  
 
To jest normalny objaw.Szczegulnie odczuwany teraz wzimie.
Olej w skrzyni jest bardzo zimny a co zatym idzie gęsty więc opory
mechanizmów są większe.Jeśli w skrzyni masz hipol to ten objaw jest bardziej odczuwalny.Rosjanie stosują silnikowy bo przy ich mrozach opory na hipolu byłyby olbrzymie a silnikowy jest rzadszy.
  
 
Witam
to normalne zjawisko, przyczyną jest gęsty zimny olej, jak wcisniesz sprzęgło, to w skrzyni obraca się tylko wałek sprzegłowy, jak pusżcisz to mimo luzu obracają się oba wałki, jeśli Ciebie to denrwuje to radą na to jest doszczelnic skrzynie biegów( nowe uszzcelki, zimmeringi i wymiana oleju na jakiś lepszy, może syntetyk lub pólsyntetyk .
po rozgrzaniau się oleju w skrzyni biegów opory maleją i podczas jazdy już to zjawisko jest niezauważalne
  
 
niestety już nic niemam do dodania
  
 
Raski mial kiedys taki problem ale u niego rozsypalo sie lozysko wyciskowe sprzegla.
I niech mi nikt nie gada ze 2 walki w skrzyni stawiaja taki opor ze silnik gasnie.Ja mam Hipol i nawet za bardzo obrotow nie zmienia.
  
 
Adas- zgaśnie - jesli silnik jes zimny i zbyt wcześnie i gwałtownie puscisz sprzęgło. Miałem to w samarze , to samo jest w trójcewczoraj po paru dniach przerwy odpaaliłem 2103(zapala idealnie) i tez musze "wyczuć" kiedy mogę puścić sprzęgło bo jak zrobię to zbyt gwałtownie to zawsze gaśnie.Więc puszczam sorzęgło powolutku , w razie czego dodając minimalnie gazu i jak słyszę ,że silnik chodzi równo - to puszczam je całkiem. u mnie z kolei nawet po paru minutach pracy na ssaniu obroty potrafią się mzmniejszyć i silnik nagle gaśnie. Ale myslę,że to normalne
Paweł
  
 
Adaś - i tak i nie Opór dają spory szczególnie jak olej jest już nieco przepracowany i gęsty. Ale oprócz tego dochodzi jeszcze odpowiednia regulacja gaźnika i odpowiednie operowanie ssaniem. U mnie też spadały w zimie obroty po puszczeniu sprzęgła ale nigdy mi z tego powodu nie zgasła. Po chwili pracy silnik zdąży się nagrzać na tyle, że pełne ssanie po prostu go zalewa i wtedy może zgasnąć.
Panowie, pokombinujcie z ssaniem żeby silnik chodził na jak największych obrotach i równo. Po chwili od zapalenia słychać wyraźnie że silnik zaczyna się dusić i kulawo chodzić, wtedy trzeba ująć deczko ssania i jest git
Pozdro.
  
 
Perzan - ja tak wąłsnie robię - bo już po paru sekundach trzeba "odjąć" trochę ssania
  
 
Dzieki wszystkim za odpowiedzi

Co do ssania to tez tak robie, ze jak zapale to zaraz opuszczam troche bo słysze jak sie silnik dławi, opuszczam do momentu az pracuje równo

Pozdro
  
 
witam
w mojej samarce jest mniej wiecej tak ze ogolnie nawet na rozgrzanej przy wcisnietym pedale sprzegla slychac troszke inny dzwiek pracy ale nie tyle silnika co chyba wlasnie skrzyni.
czy to moze oznaczac ze siada mi powoli lozysko oporowe
czy poprostu ten typ tak ma???
pozdro