TEST Z ABS kontra BEZ ABS czas stanąć z szranki.!!!! PILNE.!

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Kiedyś prowadziliśmy bużliwą dyskusje na temat wyższości(niższości) ABSu czas skonfrontować zgodnie z moją obietnicą wypowiedzi z żeczywistością tak wiec wymyśliłem sobie że można by to zrobić jutro.!!!! aura sprzyja(slisko jak holera) wiec można zabawić się w testowanie..

Proponuje wszystkim zainteresowanym spotkanie koło skansenu w parku kultuty o godzinie 12:00 jutro to jest 11 stycznia 2004 sobota.!
Już uzasadniam lokalizacje po pierwsze mały ruch, po drugie dużo placu, po trzecie nieodśnieżone, po czwarte fajne górki do testów.!

wszystkich zainteresowanych zapraszam ....przywioze cyfraka wiec dokumentacje fotograficzną zrobimy może ktoś ma jakiegoś VHSa to by jeszcze filmik nakręcić.!!!
  
 
Chociaż w dyskusji o ABS-e nie uczestniczyłem, ale chętnie się wybiorę
Tylko godzina jak dla mnie trochę z wczesna - a tak na 14.00 się nie da ?
Mogę zabrać kamerę, ale H8, nada się ?
  
 
Witam!!

Tak jak umawialiśmy się wcześniej ja jestem za . Tylko jest mały problem bo jutro mam szkołę , także dałbym radę dopiero o 15-stej. Mogę nawet kamerę zabrać, także mielibyśmy twardy dowód dla tych wszystkich "doświadczonych" kierowców, którym to ABS jest niepotrzebny Co prawda wolałbym przyjechać Lanosem od ojca, bo tam to już jest taki porządny ABS zdecydowanie skkuteczniejszy, no ale tu chodzi tylko o Esperaki. Pozostaje jeszcze tylko kwestia opon. Żeby nie wyszło na to, że testujemy opony a nie ABS, bo przy dużej różnicy klasy opon taki test będzie trochę bez sensu . Co Ty na to??
  
 
hehe no to wezcie lewarek i pare cegiel, od esperaka wykrecicie kola i na cegielkach go postawicie a testy wetdy by byly na tych samych oponach i w tym samym stanie
  
 
HHMMM zwarzywszy na pore roku spotkanie o 14.15 to już troche bez sensu o 15 zaczyna robić się ciemno i raczje zawiele niepotestujemy a slizganie sie po ciemku jakoś mnie niebawi niewidać hydrantów słupków itp... można przypadkiem coś skosic.!!! dlatego chce o 12 bo wtedy mamy 3 godziny spokoju z dobrym oświetleniem gdzie wszystko widać a to napewno niezajmnie mam 1 godzinki tylko wieciej obgadać ustawić potestować to wszystko trwa..... ja jednak jestem za 12:00 chodzi o to by było widać co robimy.!!!!!

Postarajta sie.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  
 
jeszcze jedno co do LAnosa jak tu niewidze przeszkud przykulaj sie testować ABS bedziemy pewnie na moim z i bez wystarczy bezpiecznik wyciągnąć i juz mam byz.!!! a reszta wtedy pozostaje bez zmian(opony, hamulce, zawieszenie) a porównianie noweszego ABSu i starszego też może być ciekawe.!!!!!
  
 
Ok Adminek, Twoje argumenty mnie przekonały
Będę na 12.00
  
 
Cytat:
wystarczy bezpiecznik wyciągnąć i juz mam byz.!!!



very good pomysl, dzieki temu mozna wykluczyc roznice wagi autka, ale bez abs bedzie musial testowac inny kierowca aby wynik nie byl stronniczy
  
 
super....jestem ciekawy wyniku-moje stanowisko nt. abs-u znacie (niepotrzebny) ale test zaznaczam powinien byc jak najbardziej obiektywny tzn za kierownica musi siedziec osoba jezdzaca zawsze bez abs i doskonale radzaca sobie z hamowaniem na sliskim w innym przypadku troche to bez sensu...ale czekam na wynik
  
 
Witam.
Jeszcze nigdy nie brałem udziału w dyskusji na temat wyższości lub nie ABSu. Mogę tylko przekazać swoje spostrzeżenia. Przez sześć lat jeździłem Esperem 1,5 bez ABSu i końcu go skasowałem.
Od trzech miesięcy jeżdżę Esperem 2,0 wyposażonym w to urządzenie(jest to mój pierwszy samochód z ABS) i stwierdzam, że jest to bardzo fajne urządzenie. Teraz bez niego ciężko by mi się było przyzwyczaić do jazdy a raczej do hamowania.
Pozdrawiam Kobar
  
 
Nie jezdzilem esperem z ABSem ale cos czuje ze na sniegu to ten ABS zglupieje. Na sniegu wedlug mnie poiwinno sie hamowac do oporu, kola ktore sie zablokuja wkopia sie w snieg az do gruntu gdzie beda mialy lepsza przyczepnosc procz tego to kolo wkopujace sie w snieg tworzy przed soba gorke ze sniegu ktora stawia dodatkowy opor czyli pomaga w hamowaniu, z ABSem sadze ze by nie blokowal kol tylko hamowal z predkoscia zolwia wydluzajac tym samym droge hamowania.
  
 
Jest jednak po części odwrotnie.


Abs powoduje, że koła się własnie "zagnieżdżają" w podłoże. Wystepują ruchy (hehe teraz się ludzie ubawią) posuwisto-zwrotne (Nie mówie, że frykcyjne i one własnie powodują, że opona wbija się głęboko w śnieg). Górka wspomniana przez Ciebie niewiele pomaga, troszeczke.

Choć czasem droga hamowania zAbs-em jest dłuższa, bo Abs nie ma za zadanie jej skracać

Abs jest oki. Działa dobrze. I nawet stary jest dobrą sprawą


Za szybko tylko się włącza i za długo trzyma... takie coś zauważyłem. Ale to i tak ogromna poprawa, porównując do jazdy bez



Pozdro.
  
 
Jeśli chodzi o testowaqnie przydatności ABS-u to sądzę, że nawet takowy test jest zbędny.
Niechaj moje słowa poprze fakt, iż od 1 stycznia br. wszystki nowe samochody wyprodukowane w krajach należących do UE muszą, podkreślam - MUSZĄ być wyposażone w system ABS.

Choć jego "pomoc" w niektórych sytuacjach bywa uporczywa dla właścicieli to takowych sytuacji w zwykłym ruchu ulicznym, jest niezmiernie mało.

Poza tym ABS nie ma wcale skracać drogi hamowania. O "górce" o której pisał Bogrdan (tworzonej przez śnieg czy piach w chwili hamowania autem bez ABS- u ) było niegdyś bardzo głośno.
Ta "górka" nazywana jest przez fachowców "klinem poślizgowym" i jest właśnie bardzo nieporządanym zjawiskiem, przez które autko w trakcie hamowania traci stabilność toru jazdy.
Zadaniem ABS - u jest więc m.in. spowodowanie, aby autko owy klin "rozjechało" i nie tworzyło nowych

Poza tym zadaniem ABS - u z myślą o którym został on skonstruowany jest pomoc kierowcy w zachowaniu sterowalności auta podczas hamowania na śliskiej nawierzchni. Powoduje on, że w momencie hamowania z tzw. pedałem w pododze zachowujemy kontrolę nad samochodem (poprzez brak blokady kół) co pozwala nam bez zdejmowania nogi z pedału hamulca - ominąć przeszkodę.

  
 
SpeedR zowu wykladzik strzeliles. Barwo
  
 
SpeedR - ale my sprawdzamy jakosc systemu ABS w espero, masz racje z tym co napisales o funkcji i dzialaniu ABS, ale on tak dziala w samochodach typu Mercedes S600 ( fakt, nie jechalem esperem z ABSem ale z tego co slyszalem to jest to stary uklad i niezbyt wydajny ), czy ABS w espero jest 4-ro kanalowy? O EBD mozna zapomniec i o wszelkich innych elektronicznych rzeczy takie jak chociazby system kontroli trakcji.
  
 
Ja wiele razy zaznaczałem ,ze ABS w Espero jest straej generacji - ale nie czarujmy się - w czasie gołoledzi - tej zimy (na placu) próbowałem hamować i skręcać jednoczesnie.
Dzięki ABS mozna zachować jakąkolwiek kierowalność nawet na lodzie jadąc na letnich oponach - przy hamowaniu pulsacyjnym mozna o tym zapomnieć (wiem jeździłem wcześniej Polonezem)
ABS to doskonałe urzadzenie (posiadające oczywiście pewne wady), a wszyscy przeciwnicy ABSu odejda do lamusa tak jak Ci którzy krzyczeli DIABEŁ na widok pierwszego radioodbiornika.
  
 
Uwaga !

W poscie Adminka jest błąd w dacie :

jest - Sobota 11.01.2004 godz. 12.00
powinno być Sobota 10.01.2004 godz. 12.00
  
 
Z tymi systemami, to może trochę inaczej.
Tak naprawdę to za owe "stare" systemy uważa się te, gdzie ABS współpracuje z hamulacami tarczowymi na przedniej osi a bębnowymi na tylnej.

Z tego powodu za systemy starej generacji uważa się system z Espero (ale też Nubiry 2 1,6, w 2.0 są już tarcze także z tyłu) i kilku innych autek.

Mimo wszystko gdybym tylko miał okazję założył bym ABS do swojego autka, gdyż z całą pewnością w większości sytuacji "kryzysowych" ułatwia on życie kierowcy - a przecież o to właśnie w tym całym interesie chodzi.
Do chwili obecnej i tak nie wymyślono systemu który zastąpił by zdrowy rozsądek kierowcy, więcz czy z ABS' em czy też bez niego bądźmy rozważni na drodze

Tak jak napisał Jaco, i oczym sam wspominałem wcześniej ABS ma za zadanie zapewnić a raczej zwiększyć szanse kierowcy na kierowanie autem w chwili nagłego hamowania na nawierzchni o małej przyczepnośći wówczas gdy samochód bez ABS' u blokuje koła i staje się bardzo trudny do opanowania.

Z takimi systemami jak ABS, TCS, ASR i wiele innych obcuję na codzień w przeróżnych samochodach i to co mogę powiedzieć z perspektywy czasu, to fakt, że każde autko zachowuje się na drodze inaczej i do każdego samochodu należy się "wczuć" przed wykonywaniem jakichkolwiek karkołomnych ewolucji i starać się zapanować nad autem zanim to ono zapanuje w nieodpowiedniej chwili nad kierowcą

Zmierzam do tego, by powiedzieć, iż każdy ABS w każdym innym samochodzie ma nieco inną charakterystykę działania do której należy przywyknąć. Dotyczy to z resztą i innych systemów jak TC (kontrola trakcji) przez którą niewprawny kierowca, lub po prostu kierowca nie znający zasady jaj działania wcześniej spowoduje wypadej jadąc samochodem wyposażonym w ww. system, niż bez niego.

P.S
Najgorszym z możliwych wynalazków jest jak dla mnie "odkrycie" VW z dziedziny dołączania napedu na 4 koła dzięki sprzęgłu lepkościowemu (Haldex), który to przyczynił się już do niejednej kolizji
  
 
Cytat:
P.S
Najgorszym z możliwych wynalazków jest jak dla mnie "odkrycie" VW z dziedziny dołączania napedu na 4 koła dzięki sprzęgłu lepkościowemu (Haldex), który to przyczynił się już do niejednej kolizji



Ogólnie jestem przciwnikiem systemowi typu Haldex - jesli naped na cztery koła to permanentny ,a nie sprzęgło które włącza się NAPEWNO (tak mi się wydaje) z pewnym opóźnieniem po utracie przyczepności jednej z osi, ale dlaczego Speederku system ten jest przyczyną wielu kolizji???
  
 
Cytat:
2004-01-09 21:45:25, -JACO- pisze:
Cytat:
P.S
Najgorszym z możliwych wynalazków jest jak dla mnie "odkrycie" VW z dziedziny dołączania napedu na 4 koła dzięki sprzęgłu lepkościowemu (Haldex), który to przyczynił się już do niejednej kolizji



Ogólnie jestem przciwnikiem systemowi typu Haldex - jesli naped na cztery koła to permanentny ,a nie sprzęgło które włącza się NAPEWNO (tak mi się wydaje) z pewnym opóźnieniem po utracie przyczepności jednej z osi, ale dlaczego Speederku system ten jest przyczyną wielu kolizji???


Potrafi być nieprzewidywalny na zakrętach (moment dołączenia) .

Ale lepiej z nim, niż bez niego


Znajde temat o napędach na innym forum to rzuce linkiem