Po czym poznać kolejność styków w złączkach?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Zacząłem się ostatnio z okazji coraz cieplejszych godziń popołudniowych grzebac trochę w elektryce i mam pytanko jak w temacie. Problem zaczyna się przy złączkach kilkurzędowych, ze stykami różnych przekrojów. Wiem np. ze schematu, że mam sprawdzić styk nr X w danej złączce - ale żadnych opisów nie widzę (przynajmniej na tych, co otwierałem - drzwiowych, w środkowej konsoli, tej dużej pod nogami kierowcy). jakieś szczątkowe opisy np. złączek siłowników CZ i silników szybek znalazłe w TIS-ie, a reszta gdzie ? No gdzie ?

Pozdrawiam

  
 
Trzeba analizować po kolorach przewodów. W danej złączce nie powinny powtarzać się kolory przewodów o różnym przeznaczeniu. No i oczywiście powinny pokrywać się z oznaczeniami kolorów na schemacie.
  
 
OK, tam gdzie widać, jakie kable wchodzą, to rozumiem. Ale np. połączenia drzwi są nie dość, że uszczelniane dokoła gumą, to wewątrz drzwi wiązka tez jest w koszulce na prawie całej długości. Tak więc nie zawsze jest jak zajrzeć do kabelków...
  
 
Kartos ma rację nie ma żadnych oznaczeń prócz nr pinów na złączach i kolorów przewodów. Jak zakładałem autoalarm to była podstawa działania. Prócz tego jest jeszcze rysunek ze schematem umieszczenia poszczególnych złącz wtedy wiesz gdzie sukać.

Pozdrawiam
  
 
Cytat:
prócz nr pinów na złączach



Kurde, w którym miejscu na złączach ? Więcej mi nie potrzeba, tam gdzie można (gdzie są odsłonięte przewody) skorzystam z tego, że nie jestem jeszcze daltonistą

  
 
cytat Więcej mi nie potrzeba, tam gdzie można (gdzie są odsłonięte przewody) skorzystam z tego, że nie jestem jeszcze daltonistą

Za bardzo to teraz nie wiem o co ci chodzi. Z pierwszej części twojego pytania wynika, że chcesz wiedzieć gdzie są numery na złączach. Z drugiej powyżej cytowanej trudno nic nie wynika ale odpowiadam na pierwszą część:

Na schematach przy złączach przy każdym przewodzie jest numer, który określa numer "bolca" bądź "otworu" we wtyczce lub gnieżdzie. Jak rozłączysz złącze to od spodu każde wyprowadzenie na wtyczce lub gnieździe ma numer poporządkowany określonemu przewodowi. W ten sposób określa się jaki to przewód jeśli nie widzi się koloru przewodu np. : złącze przy drzwiach, wszystkie włączniki itd.[

Powodzenia
  
 
W tym właśnie problem, że dziś np. rozpinałem złącza drzwi, żeby sprawdzić, czy idzie sygnał na siłowniki centralnego - na pewniaka, bo przecież przeczytałem sobie numerki kabli ze schematu - a w złaczce (poza samymi stykami ) nie znalazłem żadnych opisów... Stąd moje pytanie, jest może jakaż reguła (oznaczony 1-wszy, a dalej zgodnie ze wskazówkami zegara na przykład )


[ wiadomość edytowana przez: salmon dnia 2003-03-24 23:08:38 ]
  
 
hmm ja mam napewno ponumerowane jeżeli nie masz to jedyne rozwiązanie zdjąć tapicerkę i przy samym siłowniku jest złącze z odsłoniętymi kolorami kabli. Ewntualnie żeby to sprawdzić przy słupku u pasażera jest moduł sterujący CZ i złącze które jest odsłonięte i tam to można sprawdzić (dostęp jest w miarę dobry). Aczkolwiek elementem podającym sygnał do uruchomienia siłownika jest mikrowyłącznik umiejscowiony przy samym zamku w drzwiach. Przekręcenie zamka powoduje włączenie włącznik a dokładnie włącznik ten podaje masę na końcówkę nr 1 przy otwieraniu i na końcówkę nr 4 przy zamykaniu modułu ZC (K37)

Powodzenia
  
 
Co do złączek, to pytałem na zapas jakby coś mi kazało znów pogrzebać w autku. Mimo, że odpadamy od tematu, mam nieodpartą potrzebę pomęczyć Ciebie na temat sterowania siłownika, bo właśnie w ten sposób sprawdziłem jego zasilanie. Czy - jeżeli dochodzi odpowiednio (zmienia polaryzację) zasilanie do niego, to któryś z sygnałów zwrotnych może blokowac jego działanie ? Tak że nawet nie "dygnie" ?
  
 
Nie analizowałem tego jeszcze ale nie można według mnie takiej możliwości wykluczyć. Miałem podobny przypadek z szybą elektrycznie podnoszoną. Przestała mi kompletnie działać bo córa się bawiła ile wlazło. Po kilku dniach bojów podszedłem do tego jak do komputera zrobiłem "reset". Odłączyłem akumulator poczekałem włączyłem ponownie i zaczęła chodzić. Ale zanim to zrobisz w sumie upewnij sie na pozostałych elementach czy one są OK.

Pozdrawiam i znikam już późno jeszcze na pewno pogawędzimy.
  
 
Dzięki za rady i trzymam za słowo

  
 
Mam 61-stronicowy opis z rysunkami wszystkich kostek elektrycznych do Omegi B stan 9/1998 dokument KTA-2080/1-D zeskanuję i wywieszę, jak będę miał dostęp do ftp'a
JaC


Cytat:
Wiem np. ze schematu, że mam sprawdzić styk nr X w danej złączce - ale żadnych opisów nie widzę (przynajmniej na tych, co otwierałem - drzwiowych, w środkowej konsoli, tej dużej pod nogami kierowcy). jakieś szczątkowe opisy np. złączek siłowników CZ i silników szybek znalazłe w TIS-ie, a reszta gdzie ?
No gdzie ?

  
 
Hmmm - przez te kilka lat działania forum trochę wątków się nazbierało.

Jeżeli zamierzasz wywlekać każdy sprzed lat (to już któryś z kolei ostatnio), to może jednak sobie odpuść.
Za ilość postów nie ma tu nagród.

-----------------
Benzinový 3,6litrový vidlicový šestiválec
  
 
Cytat:
jak będę miał dostęp do ftp'a



Gwarantuje koledze, ze do ftp LOB dostepu kolega mial nie bedzie
  
 
Cytat:
Hmmm - przez te kilka lat działania forum trochę wątków się nazbierało.
Jeżeli zamierzasz wywlekać każdy sprzed lat (to już któryś z kolei ostatnio), to może jednak sobie odpuść.



- JaC
  
 
TD: Nie rozumiem głębi tego ostatniego postu.

1) Cytujesz moją uwagę. Czyli co? Opanujesz się czy nadal będziesz bił licznik?

2) Przywołujesz tablicę mojego skromnego autorstwa. W jakim celu?

Odpowiedź na powyższe pozwoli ustosunkować się i wystosować następnie odpowiednie propozycje.

-----------------
Benzinový 3,6litrový vidlicový šestiválec