| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Aldik BMW Member Mercedes C180, BMW E ... Katowice | 2004-12-31 00:37:36 A wiec, hmm czy to na pewno pozycje 2,3,4? Nie pamiętam aby w E34 535 (3.5l motor - tak to rozumiem) była 5 biegowa skrzynia biegów. No bo jeżeli ma oznaczenia od 2-4 to 5tka a jeżeli od 1-3 to 4ka. Powiedz czy na wyświetlaczy przy zegarach też Ci pokazje 2-4 ? i czy wyczułeś taką ilość zmienianych biegów. Aaa dla dokladnego zrozumienia D - jest ostatnim biegiem, czyli np dla 4biegowego 4ką i odpowiednio dla 5cio biegowego 5tką!
Hmm ale co bys nie miał, to własciwie ja z tych przełożeń nie kożystam, ciągle jeżdżę na D, ale można ich urzywać np w górach, jak autko ma za duży bieg i żeby zbytnio nie przyspieszało jak zredukujesz po przez wciśnięcie gazu to zmieniasz sobie na z D na 4 lub 3, wtedy on zredukuje i nie przejdzie na wyższe biegi, będzie miał wyższe obroty i łatwiej będzie się wspinać pod górkę. Pozna również jak chcesz sobie poszaleć i mieć ciągle wysokie obroty, ruszajać np z 2 zmieniać biegi/redukować kiedy Ci się spodoba. Musisz sobie pojeździć to zobaczysz, noo tylko uważaj abyś nie zredukował np na zbyt niski bieg przy zbyt dużej prędkości bo Ci się skrzynia rozleci. Najlepiej w nocy lub na trasie/prostej startując od 2ki dawaj po gazie aż osiągniesz max obroty, wtedy zmień o jeden wyżej czyli na 3 i takim sposobem będziesz wiedział ile osiąga na danym biegu itd, chociaż dalej to już będzie pewnie ok 200 |
Aldik BMW Member Mercedes C180, BMW E ... Katowice | 2004-12-31 13:29:13 No to 5 biegowy, takie przynajmniej z tego co wiem występowały w E34 z 24zaworami. |
hz10 BMW Member starachowice | 2004-12-31 14:42:32
|
Aldik BMW Member Mercedes C180, BMW E ... Katowice | 2004-12-31 14:51:55 Hmm no nie chce spróbować czy jest, jedyne zabezpieczenie o jakim mi wiadomo to tn przycisk pod gałką. |
zwkrz BMW Friend E34 525 IA touring K-ce | 2004-12-31 15:43:10
cześć hz10, możesz wyjaśnic jak działa postój "P" ? |
zwkrz BMW Friend E34 525 IA touring K-ce | 2004-12-31 15:56:58
... czy to jest blokada skrzyni poprzez wrzucenie biegu? |
Aldik BMW Member Mercedes C180, BMW E ... Katowice | 2004-12-31 16:09:25 Hmm z tego co wiem to blokuje wał w pozycji P i wtedy autko nie zjedzie nawet z górki, bo zostawiają na no 4 czy też D autko jest hmm "jezdne" |
yony BMW Friend BMW e34 520i 24V Warszawa | 2004-12-31 16:10:54 P działa na zasadzie zapadki wchodzącej w zęby koła zamachowego.
Pozycja 1 służy do ruszania pod górę z dużym obciążeniem, lub przyczepą. Tylko I bieg Pozycja 2 do ruszania na śliskiej nawierzchni. Powinien wtedy być tylko II bieg Pozycja 3 to odpowiednio III i II bieg. Jazda górska, możliwość hamowania silnikiem Pozycja 4 to IV, III, II i I bieg. Można na tym ruszać, aczkolwiek wykorzystuje się to najczęściej w sytuacji gdy samochód ma zbyt niską prędkość aby kickdown dokonał redukcji tylko na IV. |
Aldik BMW Member Mercedes C180, BMW E ... Katowice | 2004-12-31 16:20:28 Hmm myśle że każdemu według potrzeb, al echyba najlepiej samemu przetestować, bo hmm i tak 99% jazdy to D i tyle, ta reszta to bajery Kiedyś jeździęłm tiptronikiem (co prawda Yaris, no ale jakiś tam pojazd) to znudziło mi się po 5km |
tommy74wro 728i e-23 Wrocław | 2005-01-01 17:35:10 Mała korekta odpowiedzi yony'ego
W pozycji P zapadka faktycznie wskakuje w zęby...ale nie koła zamachowego tylko takiej zębatej tarczy znajdującej się z tyłu skrzyni biegów (widoczna po zdjęciu tylnej pokrywy skrzyni) - na wałku wyjściowym. Powoduje to poprostu mechaniczną blokadę wału napędowego a co za tym idzie - tylnych kół. Spokojnie zatem można auto zostawić w tej pozycji bez zaciągania ręcznego hamulca - napewno nigdzie się nie stoczy Gdyby natomiast ta blokada współpracowała z kołem zamachowym nie byłoby możliwe włączenie "P" przy pracującym silniku. Co do pozycji 2,3,4 - na każdej z nich mamy odpowiednio ograniczoną liczbę biegów jakie włącza skrzynia. Czyli na 2 startujemy z 1 biegu i skrzynka przełącza na 2 ...analogicznie pozycja 3 i 4. Do ruszania na śliskiej nawierzchni stosujemy tryb "manualny" w skrzyniach zaopatrzonych w przełącznik trybów jazdy (S/E/M) natomiast gdy skrzynka jest go pozbawiona...cóż...wtedy pozostaje poprostu wyczucie w operowaniu pedałem gazu przy starcie Pozdrawiam Tomasz |
hz10 BMW Member starachowice | 2005-01-01 18:05:43
|
tommy74wro 728i e-23 Wrocław | 2005-01-01 21:06:57 hz10... czy mógłbyś mi wyjaśnić dokładnie o jakim sprzęgle na zapadce P piszesz? Byłbym naprawdę wdzięczny W kwestii staczania się auta na "P" ... bardzo ciekawa konkluzja...czy znasz osobiście taki wypadek ? Dziękuję z góry za odpowiedź i pozdrawiam Tomasz |
hz10 BMW Member starachowice | 2005-01-01 22:45:37
|
Aldik BMW Member Mercedes C180, BMW E ... Katowice | 2005-01-02 00:26:33 Hmm ja jeżdże 4 tym automatem i żaden nie zjeżdżał na P - tamta skrzynia musiała być uszkodzona. |
yony BMW Friend BMW e34 520i 24V Warszawa | 2005-01-02 01:29:26 Zjedzie, zjedzie. Wszystko zależy od stopnia stromizny |
Aldik BMW Member Mercedes C180, BMW E ... Katowice | 2005-01-02 01:48:29 JA przez jakiś czas nie mialem ręcznego i parkowałem pod garażem na podjeździe dosyć stromym i jakoś nie zjechał - dzięki bogu! |
pafeuek BMW 735i Górowo Iławeckie | 2005-01-02 12:57:16 Dla wszystkich uzytkowników automatów polecam strone www.automat.pl
zajrzyjcie na Vademecum. |
Aldik BMW Member Mercedes C180, BMW E ... Katowice | 2005-01-02 16:49:00 Fajna stronka, ale jakbym miał się trzymać tych wszystkich regół to nie wiem czy bym znalazł nowe autko spełniające je wszystkie |