MotoNews.pl
  

Problem z silnikiem! kto wie co to za usterka?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
WItam!
Mam problem ze swoim essim 1.4 benzyna 175000przebiegu 93r
po wymianie rozrządu nastąpia usterka typu: "metaliczne odgłosy z wnętrza silnika (pyk...pyk...pyk...pyk) na wolnych obrotach wolno pyka, wraz z wcisnieciem pedalu gazu (wzrostem obortów) pyka coraz szybciej... Nie wiem co może być przyczyną... odkręciłem pokrywe silnika i 6 z 8 zaworów na popychaczach nie miały luzu natomiast 2 ruszając w prawo, lewo miały luz. wymieniłem 1 popychacz i nadal jest ten problem. nie wiem czy jest sens wymieniać drugi ponieważ nie wiem co jest tego przyczyna... Może coś z wałkiem? ale chodził bardzo dobrze- nagle się to stało.
Może ktoś z was miał taki problem albo wie jak temu zaradzic... prosiłbym o pomoc
pozdrawiam lobo-essi tableta555@wp.pl
  
 
Może ktoś zle zalozył pasek? Pewnie przestawil rozrzad o jeden zabek...
Kiedys ktos mowił ze miał taki problem i lasnie to okazalo sie byc przyczyna... Jednak niech sie wypowiedza spece...
  
 
W sumie nie wiem czy nastąpiło to przed wymianą rozrządu czy po czy też w trakcie. Ale ten co wymienial to wspomnial o tej usterce czyli musiala wyskoczyc przed wymianą... jak jade i mam zamkniete okna to prawie nie slychac a jak otworze to slychac... Silnik mocy nie stracil jezdzi porownywalnie jak przedtem. acha nie wiem czy ma to cos z tym wspolnego ale escort jezdzi na LPG
  
 
Może ktoś zle zalozył pasek? Pewnie przestawil rozrzad o jeden zabek...
Kiedys ktos mowił ze miał taki problem i lasnie to okazalo sie byc przyczyna... Jednak niech sie wypowiedza spece...

Cytat:

tak to prawda dźwięk jest metaliczny i wzrasta wraz z dodaniem gazu
 
 
Moim zdaniem tez moze to byc przestawiony rozrzad.Na samym poczatku zobaczyl byl czy wszystko jest ustawione na 'punktach'.Jesli jest ok to dobrze a jesli nie to trza zżucic pasek
  
 
Ciekawe czy ma on punkty na rozrządzie. U mnie takowych nie ma. Zakladanie albo na własne oznaczenie lub na klin albo na kompie.

Pozdrawiam

p.s. niedawno bratankowi w Mazdzie przestawił się rozrząd i auto chodziło dziwnie, stukało, pukało itp.
  
 
Wymiana rozrządu w 14i bardzo prosta są bardzo dobre oznaczenia ciężko sknocić ale proponuje zdjąć osłonę plastikową i sprawdzić co do klepania jeżeli równo pracuje jest moc itd to może popychacze padły ciężko zdiagnozować który z reguły wymienia się wszystkie ja kupiłem od kolegi Slawas i bardzo chwalę cena dobra i solidne a to że dzwigienki mają lekki luz na lewo prawo to normal
  
 
rozrąd nie byl wymieniany w autoryzowanym serwisie ale wymieniala go osoba, która na codzien zajmuje sie tymi sprawami. każdy z 8 popychaczy mial lekki luz ale 2 z nich gdy poruszam mają większy luz i stukają. sprobuje wymienic jeszcze ten drugi ruchomu i zobacze co wtedy. Acha obroty jak byly zawsze na poziomie rownym 900obr/min to teraz na luzie skaczą od 900-1000obr/min. obroty zaczęły skakać właśnie od monentu kiedy zaczął stukac...
  
 
nie wiem jak jest w tym silniku ale u mnie(diesel) klinek na kole nasadzonym na wałku rozrządu pękł i koło sie lekko przesuneło, efekt taki że lekko przestawił sie rozrząd i też silnik coraz bardziej inaczej pracował.
  
 
od kiedy mi sie to stalo to od dwóch tygodni cyka tak samo no i tak jak napisalem z tymi obrotami... Czyzby nikt nie mial nigdy takiego problemu?!
  
 
ja w swoim RS2000 mam sekwencyjny LPG i mi tak klikaja wtryskiwacze gazu (to odnosnie tego ze masz LPG)
  
 
Hmmm może to być pasek, niestety jeżeli ktoś źle założył paseczek to później mogą obroty skakać :/ a co do pykania to mój chyba też se pyka... też mam LPG, ale jakoś się tym nie bardzo przejmuje, jak będę miał czas to se ściągnę osłone na rozrządu. Powiedzcie mi czy są właśnie jakieś znaczki tak żebym mógł zobaczyć czy dobrze jest założony ?
  
 
Nie wiem czy to od gazu ponieważ na benzynie tez tak cyka... a to metaliczny oddzwięk wydobywający się z wnętrza silnika (gdzies pod porkywą slnika bliżej paska rozrządu) w sobote wymienie jeszcze ten popychacz na którym jest luz i napisze co i jak. ale wątpie żeby pomoglo... trzeba być optymistą Mam jeszcze takie pytanko jeżeli byłby przestawiony rozrząd to silnik mialby takie same osiągi czy gorsze? p.s. osiągi są teraz bez zmian
  
 
jezeli bylby przestawiony pasek silnik moglby miec gorsze osiagi ale chyba nie koniecznie...
  
 
Wkońcu udało się znaleźć usterke To nie byly żadne paski rozrządu ani nic wewnątrz silnika! Usterką okazała si ę dziura w uszczelce pomiedzy kolektorem wydechowym a głowicą silnika. Byl mały problem z odkręceniem śrub na pokrywie kolektora ale już wszystko gra i essi sunie cichutko wraz ze starym zajebistym brzmieniem
pozdro