Prośba - pytanie :)

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wszystkich!

Mam teraz E30 kwadrata, 1.6 litra i automatyczną skrzynię biegów. W najbliższych dniach szykuję się do kupna E36. Znalazłem samochód 325i z optycznym M3 w bardzo fajnym stanie, ale niestety też z automatyczną skrzynią biegów. W moim aktualnym samochodzie automat jest lekką zmorą, ponieważ psuje mi on przyjemność jazdy. Małe przyśpieszenie, dziwne zachowanie na śliskim itd. Prosiłbym aby się wypowiedział ktoś posiadający automatyczną skrzynię biegów w tej nowszej wersji z trybem sportowym. Czy mając ustawiony ten właśnie tryb, jeżeli załóżmy jestem na 2 biegu i mam 4 tysiące obrotów, zdejmę nogę z gazu to skrzynia automatycznie mi załączy sprzęgło i obroty spadną do jałowych? Czy będzie poprostu spadać w dół delikatnie z tych 4 tysiączków i hamować silnikiem? Od Waszej odpowiedzi zależy czy kupię to autko czy jednak poszukam manuala Dzięki z góry!

[ wiadomość edytowana przez: BrzozaP-n dnia 2005-03-23 23:03:01 ]

[ wiadomość edytowana przez: BrzozaP-n dnia 2005-03-23 23:06:30 ]
  
 
Skrzynie z trybami Sport Manual lub Adaptic, Ekonomy to już całkiem inna bajka. Sama ona jest już inaczej sterowana i pracuje całkiem inaczej od normalnej - lepiej. Co do trybu S to na tym to polega że trzyma biegi a nie zmienia dalej, czyli np jak będziesz miał 5000obr to nie zmieni biegu na wyższy tylko będzie hamował silnikiem jak puścisz noge z gazu. W tym trybie zawsze skrzynie wykorzystuje każdy bieg do końca i zmienia dopiero na czerwonym polu! Po za tym jeżeli przez jakiś czas będziesz bardzo ostro jechał to ona się tego "nauczy" i tez przez jakiś czas będzie trzymać wysokie obroty bez zmiany biegu, tak przynajmniej mialem w E32 i tak jest w E38 z jedną różnicą że w tej 2giej "system nauki" jest już troszkę lepszy i zrezygnowano z M (zimowego) i Ekonomi a zastąpiono je trybem Adaptiv.

Moim zdaniem jak teraz masz 316 i wsiądziesz do 325 to na pewno poczujesz znaczącą różnice i wreszcie zobaczysz co to znaczy przyjemność z jazdy. 1.6 to po prostu za mały silnik a skrzynia którą masz jest dosyć prosta i stąd Twoje niezadowolenie!
  
 
Aaaa czyli pełen wypas To jednak się zdecyduję chyba Najważniejsze właśnie dla mnie było to hamowanie silnikiem... Teraz jak przygazuję mu, przytrzymam i lekko popuszczę to odrazu silnik traci obroty i wiadomo trzeba chwilę poczekać zanim znowu po depnięciu ich nabierze i zacznie ciągnąć. A nie wiesz może jak wygląda sam start na trybie 'S' ? Tak samo jak w normalnym trybie ?
  
 
Aha i miałbym jeszcze jedno pytanie dla posiadaczy nowocześniejszych autek Co godnego uwagi ma komputerek ? Nie miałem okazji się tym bawić ale bardzo mnie to zastanawia ;] Cyferki 1, 10, 100, 1000, Set itd Tak chociaż po krótce jak ktoś może to bym poprosił o opisanie
  
 
Co do startu od 0km to nie ma różnicy, odbywa się to tak samo. Co do komputerka to wskazuje on min. średnie spalanie, ile km można zrobić na paliwie które jest w baku, godzine, date, temperature zewnętrzna, można różniesz ustawiać np limit km, wtedy jak go przekroczysz zacznie pikać, jest stoper itp
  
 
Dzięki wielkie za pomoc! We wtorek po niego jadę. ;]