Problem z 2.5TD

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
od jakiegoś czasu pojawił się problem z zapalaniem Omegi gdy w zbiorniku jest mniej paliwa niż ok. 20 litrów??????? wskaźnik działa poprawnie tam naprawdę jest 20 litrów a zachowuje sie jak gdyby nie było paliwa dopiero długie i to bardzo kręcenie uruchamia silnik i juz chodzi choć raz zadżyło się że stawał trzeba było trochę poczekać i chodzil dalej ale co to za jazda. Walczył ktoś z ty z pozytywnym skutkiem??? słyszałem kiedyś że to się juz komus zdażyło.
  
 
Ja mam 2,3 DTR podobny problem mam... ale dopiero jak zostalej kilka litrow, kiedy wskazowka ledwo wejdzie na rezerwe ciezko go zapalic... ale jak juz zapali to chodzi okej

Poprzedni wlascicie powiedzial, ze poprostu nie lubi malo paliwa

Pozdrawiam
  
 
Woda w baku ???????
  
 
Czołem,
To mi się to przytrafiło i co gorsze nadal to mam. ASO nic z tym nie potrafi zrobić, znajomy mechanik twierdzi że to coś z pompą wtryskową ale boi się jej ruszyć. U mnie bywa tak że przy pustawym zbiorniku potrafi nawet zgasnąć z nienacka. Czy u Ciebie są też problemy z uruchamianiem ciepłego silnika? Mój odpala od dotknięcia przy Bóg wie jakim mrozie a jak się tylko podgrzeje to d...
Napisz jak coś znajdziesz
Piotr
  
 
Czołem,
To mi się to przytrafiło i co gorsze nadal to mam. ASO nic z tym nie potrafi zrobić, znajomy mechanik twierdzi że to coś z pompą wtryskową ale boi się jej ruszyć. U mnie bywa tak że przy pustawym zbiorniku potrafi nawet zgasnąć z nienacka. Czy u Ciebie są też problemy z uruchamianiem ciepłego silnika? Mój odpala od dotknięcia przy Bóg wie jakim mrozie a jak się tylko podgrzeje to d...
Napisz jak coś znajdziesz
Piotr
  
 
Co do palenia na ciepło to przeważnie wina pompy pwtryskowej a dokładnie jej końcówki - rozdzielacza jak jest ciepła to nie trzyma ciśnienia, można to sprawdzić chłodząc przy ciepłym silniku samą pompę jak po zlaniu wodą (tylko pompy bo silnik by tego nie przeżył) jest Ok to to daje się to podobno regenerować. Pomaga w znacznym stopniu dobry akumulatora jak szybko kręci to efekt jest lepszy, pomaga też wciśnięcie gazu do dechy przy odpalaniu, a z kumplem sprawdzaliśmy że u niego pomaga np. zapalenie świateł i zgaszenie w trakcie kręcenia, wiem że to wygląda jak zaklęcie z stylu splunij przez lewe ramię ale faktycznie miało to jakiś wpływ , może to coś z prądem i pobudzaniem akumulatora - nie wiem.
  
 
witam ostatnio mialem podobny problem przy mrozie i swiecącej rezerwie kręciłem prawie minutę aż załapała. Latem nie bylo problemów przy takim stanie paliwa. Moim zdaniem to woda. Kupilem jakis szuwaks i wlałem, zobaczymy co będzie. A jesli chodzi o odpalanie ciepłego silnika to też słabiej niż na zimnym. I HGW co tankujemy !!!!!!!!!!!
  
 
witam ostatnio mialem podobny problem przy mrozie i swiecącej rezerwie kręciłem prawie minutę aż załapała. Latem nie bylo problemów przy takim stanie paliwa. Moim zdaniem to woda. Kupilem jakis szuwaks i wlałem, zobaczymy co będzie. A jesli chodzi o odpalanie ciepłego silnika to też słabiej niż na zimnym. I HGW co tankujemy !!!!!!!!!!!
  
 
Dopiero dziś dołączam ale cóż lepiej póżno .....
Też mam takie same objawy.Rozmawiałem w Boschu i są dwie możliwości .Pompa , ale ja swoją już robiłem i dalej to samo.Wiem za to ,że mam sporo wody w zbiorniku i wszystko wskazuje na to , że to może być przyczyna długiego odpalania na małej ilości paliwa.
A przy okazji , pozdro dla ziomka z Koszalina ( Gallusa).
  
 
czy po dolaniu czegoś - komuś pomogło wykmowanie zbiornika mi sie nie uśmiecha - i dzieki za podro od Folit - mijamy się czasem na mieście - warto kiedyś pogadać - będę mrugał - nara
  
 
Cześć.
Nie wiem jak w sedanie ale w kombi nie musisz wyciągać zbiornika żeby go wyczyścić.Poprostu podnieś tapicerkę po lewej stronie koła zapasowego.Zobaczycz tam przykręconą owalną klapkę.Odkręć ją.Pod nią jest dość duży korek z wylotem i powrotem paliwa.Zdejmij przwody paliwowe i rozłącz kostkę.Odkręć korek i ostrożnie go podnieś do góry.Zobaczysz pompę paliwa,delikatnie ją wyjmij odkręcając wszystko co ją trzyma(zajrzyj w TIS`a jak to zrobić nie uszkadzając czegoś).
Tym dosyć prostym sposobem dostaniesz się do zbiornika i go porządnie wyczyścisz bez wyciągania.
  
 
pompę wyjmowałem, bo myslałem że to ona wariujeale czy tak uda mi sie odessać wszystko ze zbiornika?
  
 
Jak poszperasz po zbirniku tym czym chcesz odsysać to dasz radę.
Na koniec możesz włożyć rękę z jakąś szmatką i wytszeć.Może też ci pomóc podniesienie lewej strony na lewarku tek wysoko jak się da.
  
 
Kitas ma rację.Nie ma żadnej innej możliwości spuszczenia ze zbiornika paliwa .Nawet po zdjęciu zbiornika bardzo ciężko wyczyścić go do sucha.
  
 
Mam pytanie czym się różni silnik 2,5 TDS produkowany do roku 96 i po tym roku.

Jeśli mogę prosić o priva
bogdanski@wp.pl
vectraklub.pl
  
 
Jeśli dobrze pamiętam to jest tylko kilka zmian:
Po 96 brak czujnika temp. powietrza doładowującego w kolektorze dolotowym,przepływomierz powietrza itd.Jak ci zależy bardzo to mogę to sprawdzić dokładnie.Ten starszy był u25td nowszy x25td a najnowszy był y25td.
  
 
Jeśli dobrze pamiętam to jest tylko kilka zmian:
Po 96 brak czujnika temp. powietrza doładowującego w kolektorze dolotowym,przepływomierz powietrza itd.Jak ci zależy bardzo to mogę to sprawdzić dokładnie.Ten starszy był u25td nowszy x25td a najnowszy był y25td.
  
 
No kurde ja mam ten sam problem,ale tutaj czytam i co w koncu doszedł ktos do tego czemu przy poziomie paliwa tak około 20 litr staje a potem dalej jedzie ?czy pomogło to odsysanie?
  
 
Czy Wy w ogóle spuszczacie wodę z filtra paliwa??? :-0
To jest czynność serwisowa, którą powinno się robić co 7,5 tys. km czyli przy każdej wymianie oleju...
JaC


Cytat:
Wiem za to ,że mam sporo wody w zbiorniku i wszystko wskazuje na to , że to może być przyczyna długiego odpalania na małej ilości paliwa.

  
 
Miałem ten problem z odpalaniem przy małej ilości paliwa. Wymieniłem pompkę w zbiorniku i wszystko ok. Okazało się, że stara dawała za małe ciśnienie i jak było mało paliwa to nie miała siły przepchnąć paliwa.