Nie działa mi klakson

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam. Mam wielką prośbę może ktoś dysponuje schematem elektrycznym do espero lub powie mi jak zbudowany jest obwód sygnału dzwiękowego. Niestety zaraza przestała trąbić a ja bardzo lubię to robić więc brakuje mi tego to pełnej przyjemności z jazdy . Jeżeli ktos byłby mi w stanie pomóc z góry dziękuję
  
 
Kolego szanowny Krakowiaku , poszukaj w wyszukiwarce o klaksonie, bo temat by ł juz kiedyś poruszanym.
A na marginesie klakson lubi się schrzanić tuż z przodu maski tzn. pod nią, pod zderzakiem.
Pozdrawiam



[ wiadomość edytowana przez: Kiniusia dnia 2005-02-04 07:56:47 ]
  
 
klakson zasilany jest poprzez bezpiecznik F18-klapka pod lewym kolanem kierowcy.Z obu stron bezp.musi być + !2V.Najlepiej zrobić sobie próbnik mała żarówka mp.3Waty na dwóch cienkich przewodzch.Jeden do masy pojazdu drugi do jednej końcówki bezp.F18 a potem z drugiej strony -jęśli z obu stron świeci to bezp.Ok .Ten sam + leci do klaksonu i tam też zarówką możemy sprawdzić czy jest.Jeśli jest to drugą stronę klaksonu możemy podłączyć na chwilę do masy.Muszą trąbić.Jęsli nie trąbia to są uszkodzone-to mało prawdopodobne.Jesli trąbią a my dalej nie możemy je uruchomić z kierownicy to trzeba sprawdzić obwód przekażnika K1.Jest on umieszczony w skrzynce przekażników obok akumulatora-środkowy w środkowym rzędzie.Poprzez niego druga strona klaksonów jest zwierana -styki 30 i 87 do masy.Cewka przekażnika K1 styk 86 jest na + a 85 jest zwierany do masy przy pomocy przycisku w kierownicy-jedna strona tego przycisku jest na masie a druga podłączona do styku 85 przek K1.Z powyższego opisu możesz narysować sobie uproszczony schemat zasilania klaksonów .A schemat.-Jest na wyszukiwarce.Powodzenia.