Spręzyny zaworowe od bisa do 126p??

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
MAm nowe spręzyny zaworowe od bisa i moje pytanie czy można je włożyc do zwykłej głowicy i co to da??Widziałem wyczynową głowice i miałą własnie spręzyny od bisa ale tylko na 2 zaworach na reszcie była seria!Robił moz etakei coś bo podobno bisowskie są twardsze.Dzieki
  
 
ja mialem sprezynki od ritmo 1,3 na dolotach i wydechu do tego obnizona klawiatore....jest tylko jeden minus !!walek niedawal rady!! po przejechaniu 7000 widac bylo zuzycie!!po zamontowaniu sprezynek max obroty wzrosly o 300obr.
  
 
A jaki miales walek ?? do twardzszych sprezyn ptrzeba azotowany walek i krzywki.
  
 
w książce są podane wysokości jednej i drugiej sprężyny, ale pod różnymi obciążeniami - a ja do liczenia tego się nie nadaję
Ale skoro w bisie jest tylko jedna sprężyna na zawór, to coś w tym musi być.
Po co właściwie w maluchu są dwie??Żeby były mocniejsze, czy z jakichś innych względów??
  
 
Po to żeby nie wpadały w rezonans. Jak się zastosuje odpowiednie 2 sprężyny to rezonans wypada powyżej prędkości obrotowej osiągalnej dla silnika.
  
 
odswierzam bo zastanowilo mnie czemu Majster_kjs obnizyl kalwiature co to ma celu ?
  
 
chyba po to, żeby uzyskać szybsze zamykanie zaworów - mniejszą ich bezwładność
  
 
Planuje się troszkę klawiaturę, ale jednocześnie skraca się laski popychaczy. Chodzi o czas reakcji pomiędzy wałkiem, a zaworem, a także bezwładnośc poszczególnych części. Duży minus , nawet po azotowaniu to szybsze zużycie wałka, pęknięcie klawiatórki, a także częściej trzeba regulować zawory, no i trochę ciaśniej