Przednionapedowy fiat do klasy historycznej PPZM

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam

Chcialbym uslyszec wasze opinie na temat wyboru modelu fiata do startow w rajdach w klasie historycznej.

Od dluzszego czasu chodzi mi po glowie pomysl zbudowania samochodu ktorym startowalbym w rajdowej II lidze kiedy juz zdecyduje sie na licencje. Bardzo podoba mi sie forma w jakiej bawia sie (doslownie) w rajdy tacy ludzie jak Walezy (Tomasz Cecot), Marek Trzemecki, Kopi (Pawel Kopacz) i inni, czyli starty w tzw. klasie historycznej samochodami przygotowanymi we wlasnym zakresie. Fiat 127 ktorego buduje nie jest zgodny z zadna homologacja (silnik CC), wiec tym autem raczej nie mam zamiaru startowac z licencja. Chcialbym jednak zostac przy samochodzie przednionapedowym, no i oczywiscie fiacie, wiec w gre wchodza nastepujace modele:
- fiat 127
- fiat 128
- zastava

w 127 minusem jest brak silnika 1050/1300 w MkI, poza tym brak niektorych blach na rynku ale przede wszystkim maly silniczek...

w przypadku 128 trudno jest kupic sam samochod (tanio), brak blach, poza tym tylko 3p/Coupe rozni sie znaczoco od zastavy

Zastava, odkad dowiedzialem sie ze byla produkowana i homologowana rowniez z silnikiem 1300, jest moim faworytem. Poza tym zdarzylo mi sie na ulicach widziec kilka razy model trzydrzwiowy(Mediterran) wiec mysle ze udaloby sie taki nabyc... I tu pytanie:
Czy elementy nadwozia do zastawy mediterran sa dostepne czy jest tak jak z czesciami do 127/128?
Poza tym czy silnik 1300 w zastawie byl identyczny jak 128 (poza gaznikiem etc.)?
Napiszcie w ogole jakiego fiata w stylu lat '70 chcielibyscie zobaczyc na oesach, pamietajac ze 126p, 131 i 125p Monte Carlo juz sa wiec czas na cos dla mieczakow czyli FWD
Jak ktos ma jakies doswiadczenia/przemyslenia na temat przygotowania 128/zastavy do sportu niech sie podzieli. Thanks from the mountain
  
 
Zastawa takie moje zdanie
  
 
Polecam lekture strony www.zastava.c2000.pl
albo telefon do maestro w tej materii...
[22]8720000
Ma na imie Jacek...On powie Ci wszystko co sie tyczy kwestii technicznych Fiatow i Zastav...
Pozdro!!!
BTW...
Today i drink Coffe with Anan

-----------------
http://plepleple.pl
  
 

proponuje sport coupeka....
stoi i marnuje sie w Krakowie we Wrocławiu i w Rzeszowie . Trzeba dobrze poszukać
  
 
Jak dla mnie to 128 sedan 2 drzwiowy
Poprostu podoba mi się bardziej od 3p i sport coupe
  
 
Maly OT:
Koniu,widze ze zalapales sie do Heyah
czyzby glosowanko na FF wspomoglo znaczaco Twoje produkcje???

-----------------
http://plepleple.pl
  
 
turlaj dropsa konik a tak apropo to kolektor do coupe wyspawany dzis go ogladalem.... powoli do celu....

ja bym yapkowi proponowal wlasnie tez zastave mediteran 1300{silnik 1300 byl identyko jak w 128 sedan 1300 60 koni}... chcialbym zobaczyc kiedys na zywo zastave w barwach teamu fabrycznego "crwena zwezda kragujevec" czyli piekne szare nadwozie z bialymi napisami zastava i trojkolorowym pasem{flaga jugoslavii} okalajacym auto... yapko do dziela
  
 
a takie małe OT która wersja 127 miała homolegacje ??
  
 
kazda.... fabryczna....
  
 
a ok troche źle spytałem
  
 
Moim skromnym zdaniem pomysł zbudowania 128/127 do rajdów jest rochę głupi. Jeśli chcesz przednionapędowego fiat do rajdów to tylko uno albo ritmo. Do tych aut jest jeszcze ciagle w miare łatwo o elementy blacharskie, szyby, plastiki. No chyba że chcesz jeździć jak dupa na końcu, ale wiadomo że każde ponosi i można przypaskudzić więc małopopularne auta odpadają. Natomiast Zastawa, no to zależy może też od regionu polski, bo we Wrocławiu i okolicach ciężko już trafić zastawe na szrocie.
Decydując się na klasę historyczną w rajdach poważnie zastanowiłbym się nad budową 125p, łady 2107 lub poloneza. Chyba żeby zbudowac 2-3 auta i w razie dzwonu na imprezie mieć komfor pojechania na kolejna drugim autem, a rozbitka powoli reanimować
  
 
a to sqadra nie buduje juz serii 128 coupe gr2 do gorskich?? przerzut na polonezy??
  
 
Jesion ale tragizujesz
Jestem za zastawką (z racji wiekszej szansy na blaszke) albo 128 sedan Bo to badziewie bez zderzaków prezentuje sie znakomicie
  
 
Najlepszym pomysłem była by chyba zastawka, w każdym bądź razie po Krakowie jeździ ich sporo to i pewnie na szrocie stoi jeszcze kilka więc mysle że i w każdym mieście jest podobnie, nie wiem tylko jak z silnikiem 1300 bo to chyba już nie tak łatwo znaleźć ... w każdym bądź razie życzę powodzenia
  
 
Moim zdaniem nie ma sensu budować starego przednionapędowego Fiata do PPZM. Sensacji nim nie wzbudzisz, w klasie nie powalczysz, a widowiskowo też tym nie da się za bardzo jechać.
Ja bym budował kaszla, bo jest najtańszy i kibice na oesie najbardziej czekają właśnie na maluszki

A tak dla jasności, to w PPZM nie ma klasy historycznej. Jest w Mistrzostwach Polski i Wyścigach Górskich. W PPZM moga normalnie startowac auta z utraconą homo więc klasa historyczna nie jest potrzebna
  
 
Dzieki za odzew Myslalem ze zjedziecie mnie za to ze teoretyzuje zamiast zrobic 127...
el_comendanto: Czytalem, na pewno sie skontaktuje jak juz zabiore sie do dziela...
Koniu: Napewno najwieksze show ale...nie da rady, zbyt duzo problemow z reanimacja budy...
Bart: o barwach bede myslal jak juz bedzie bryka na chodzie, ale oryginalne barwy to jest to, niezaleznie od auta
Florek: Chyba kazdy model ma homologacje, nie mialo np. ritmo 5-drzwiowe, ale kazde 3-drzwiowe 127 mialo na 99,9%
Jesion,Layer: Fakt, chyba nie ma osobnej klasyfikacji historycznej w PPZM (moj blad) ale mialem tez na mysli start w 1-2 eliminacjach RSMP czy GSMP (tu moznaby przygotowac extra glowice np. gr.2). 126 odpada gdyz musialbym sie nauczyc nim jezdzic tak serio to chcialbym jezdzic czyms co pozwoliloby mi sie przesiasc do auta klasy n1/n2 gdybym zlapal bakcyla... Lada VFTS, Kant MC/Acropolis to super material na takie auto ale niestety tylni naped mi nie pasi...

A tak w ogole to ten post wzial sie m.in. z tego ze rozwazam mozliwosc porzucenia "projektu 127" ze wzgledu na brak homologacji i brak perspektyw dla takiego "kundla"... bylby ktos chetny odkupic takie cos za 2-3 tys? I don't think so...
  
 
jesion, jeszcze co do uno albo ritmo: do PPZM te auta sie nadaja ale do RSMP/GSMP (HS) sa chyba za mlode. Ritmo to nawet niezla propozycja, zwlaszca ze Kavon ma do sprzedania swoje 125 TC z porzadna klatka, zreanimowanym silnikiem i skrzynia za mam nadzieje rozsadne pieniadze (dwa razy kupowalem to auto (ten egz.) za ok 5000PLN, ale sie nie zdecydowalem, teraz tez bym tyle nie dal...). Ale Ritmo to juz nie ten czar lat 70-tych... Mi sie podobaja 127/128, poza tym koszty tez mniejsze.
  
 
Cytat:
2004-11-08 21:24:03, Bart128 pisze:
ja bym yapkowi proponowal wlasnie tez zastave mediteran 1300{silnik 1300 byl identyko jak w 128 sedan 1300 60 koni}... chcialbym zobaczyc kiedys na zywo zastave w barwach teamu fabrycznego "crwena zwezda kragujevec" czyli piekne szare nadwozie z bialymi napisami zastava i trojkolorowym pasem{flaga jugoslavii} okalajacym auto... yapko do dziela



A masz może fotkersa takiej zastavki w fabrycznych barwach?? Choćby czarno-biała.
  
 
Ja bym optował za Ritmo, to auto klasy A7- bardzo szybkie, .
Cytat:
Kavon ma do sprzedania swoje 125 TC z porzadna klatka, zreanimowanym silnikiem i skrzynia

i jest do sprzedania

Jesli szukasz czegoś wolniejszego to uno lub zastava
  
 
Yapko: a myślałeś o używanym CCS N0/A0?
W sumie to wyjdzie taniej niż budowa od podstaw 127/128/Zastavy.