| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
dkorek KIA CARENS Chełmno | 2005-01-20 21:47:15 Nie mam osłony pod silnikiem i znalazłem coś takiego. Jak myślicie będzie pasowała do mk7? |
fryszard Escort Driver escort/s-max/explore ... Andrychow | 2005-01-20 21:52:27 pasować powinno ale z ABS to sie dość szybko pałamie, jak tylko dostanie kamieniem albo coś w tym stylu. |
fryszard Escort Driver escort/s-max/explore ... Andrychow | 2005-01-20 22:09:55 nie jest twardy ale plastik to plastik. lepszaby była metalow osłonka oczywiście według mnie. |
Andrew Ford Escort 1.6 16V ... Rzeszów | 2005-01-21 14:57:21 A po co wam to.....chyba prawie nikt tego nie ma i nie słyszy się, żeby komuś kamień zrobił coś w silniku. no i przy każdym wjeździe na kanał odkręcaj to coś ...... |
darmcdoman MK 7 - 1.8 TD Opole | 2005-01-21 16:55:49 Mam identyczna oslone zalozona u siebie. Sprawdza sie wysmienicie. Wprawdzie jest problem ze zdejmowaniem, bo po prostu trzeba poswiecic na to kilkanascie minut, ale w zamian nie chlapie ci woda na rozgrzane elementy silnika i wydechu, zeliwna oslone turbiny, nie masz zalanego alternatora i innych rzeczy typu sprezarka od klimy i tak dalej...Moim zdaniem warto zalozyc cos takiego. Osobiscie jestem bardzo zadowolony z tego wynalazku.
Pozdrawiam |
grzesiekrbk FORD ESCORT FUN podhale | 2005-01-21 20:54:00 dokladnie ja tez taka mam i jest ok , zgadzam sie w 100% z darmcdoman-em
pzdr |
Gorgo Ford Escort Gdańsk | 2005-01-27 21:55:36 Jakby ktos mial taka oslone jeszcze do sprzednia, to tez bym chyba byl zainteresowany. Oczywisice w rozsadnej cenie,
Gorgo |
Miro Sympatyk FEFK Ghia 2,0 Warszawa | 2005-01-28 16:33:16
Abs jest jednym z najmocniejszych tworzyw sztucznych i wcale nie taki skory do pękania. Jak ktoś bardzo chce to mogę udostępnić próbki na walnym (oczywiście nie tylko abs). |
masterostry Sympatyk FEFK był mk3 i mk5 CBRlandia | 2005-01-28 17:03:57
kiedyś czytałem o takich ala rajdowych aluminiowych osłonach pod silnik na forum ktp, i wszystko jest spoko z takim małym niuansem że autko podobno robi się bardzo głośne, dla jednych to zaleta dla innych wada. |
PUNIU Sympatyk FEFK stary rupiec-odjecha ... 97-200 | 2005-01-28 17:13:28 a mi sie wydaje ze plyta pod silnik w autach rajdowych ma nie zabezpieczac silnik przed kamieniami ale przedewszystkim zpinac zawieszenie od dolu (na gorze jest rozporka) - oczywiscie funkcje oslonno rowniez spelnia ale to chyba drugoplanowo |
PUNIU Sympatyk FEFK stary rupiec-odjecha ... 97-200 | 2005-01-29 17:35:07 jest co spinac - zalecane jest spiecie zawiechy na dole kiedy masz rozporke u gory |
diesel_power Ford Escort MkV Szczytno | 2005-01-29 21:49:12 grzesiekrbk i darmcdoman:
Jak wygląda montaż takiej osłony - do czego konkretnie jest przykręcana? Ile otworów trzeba wiercić? Blachowkręty czy śruby Jest z nią jakaś instrukcja? Acha, nie macie latem problemów np. w korkach z przegrzewaniem silnika? |
diesel_power Ford Escort MkV Szczytno | 2005-02-01 22:28:18 Up and up and up
Jeszcze raz do posiadaczy osłon: Jak wygląda montaż takiej osłony - do czego konkretnie jest przykręcana? Ile otworów trzeba wiercić? Blachowkręty czy śruby Jest z nią jakaś instrukcja? Acha, nie macie latem problemów np. w korkach z przegrzewaniem silnika |
darmcdoman MK 7 - 1.8 TD Opole | 2005-02-02 09:21:00 1) Montowanie oslony - kupilem auto juz z taka oslona, przy wymianie zarowki w halogenie przeciwmgielnym widzialem z grubsz jak to wyglada. 2 lub 3 duze sruby od strony pasa przedniego, reszta elastycznymi opaskami (takie plastikowe tasiemki, zaciagajace sie po serii zabkow).Bede w weekend sciagal ta oslone po raz pierwszy, aby naciagnac pasek klinowy i dokrecic czujnik swiatel parkowania). Wtedy dokladnie zobacze i napisze. Niestety nie mam cyfry, aby porobic zdjecia.
2) Co do przegrzewania sie nie potrafie powiedziec na pewno. Auto mam od konca pazdziernika, a wtedy bylo juz stosunkowo chlodno. Mysle, ze podczas postoju w korku, to, ze jest tam oslona ma znaczenie minimalne, przewiew powietrza na postoju prawie zaden i aby skutecznie chlodzic silnik i tak potrzebujesz miec sprawne: chlodnice, termostat i czujnik temperatury zalaczajacy dmuchawe. Podczas jazdy natomiast, powietrze dostaje sie wlotami pod maske, i spod tej maski wyjsc musi pod auto, tyle tylko, ze jest one nieco inaczej ukierunkowane. Jak na razie nie mialem zadnych problemow, a wentylator wlaczyl mi sie kilka razy dopiero, np. po ostrych salenstwach na placu pokrytym sniegiem, podczas jazdy 2-3 razy jak stalem wlasnie w korku. Po weekendzie odezwe sie, podam blizsze szczegoly. |
darmcdoman MK 7 - 1.8 TD Opole | 2005-02-09 14:47:45 1) Demontowowanie plastikowej oslony trwa doslownie chwilke. Dwie sruby do odkrecenia i kilka plastikoweych tasiemek zaciskowych do przeciecia. Nie ma z tym problemow.
2) Jazda po zasniezonych drogach, z kawalkami lodu i blota sniegowego jest znacznie chyba bezpieczniejsza dla oslon przegubow i innych elementow znajdujacych sie na dole komory silnika. Wszytsko odbija sie od oslony. Musialem przejechac przez kopiec zamarznietego sniegu miedzy przeciwnymi pasami, na 2 pasmowce. Zgrzytnelo tylko, cos otarlo o plastik. Ale przejechalem bez strat. Strach pomyslec, co dzialoby sie przy takim zaryciu, gdybym nie mial oslony 3) Co do przegrzewania sie, mysle, ze demontaz jest tak prosty, ze przed latem, moza sobie sciagna oslone i wrzucic do garazu albo piwnicy. Ale jak pisalem wczesniej, nie sadze aby byly jakies problemy z przegrzewaniem sie silnika. Latem sprawdze i dam znac na forum. 4) Nie mam firmy produkujacej, ani handlujacej oslonami. Nikt ze znajomych lub rodziny rowniez nie ma ))
Pozdrawiam |