| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
PiotrZ Omega B Caravan Nowe Miasto Lub. | 2004-12-02 18:31:55 Siemka. Mam takie pytanko. Czy to normalne w silniku 2,5 TD, że jak się nagrzeje i na chwilę wyłączymy silnik (ok 5 min) to nie chce zapalić? Zapala dopiero po kilkakrotnym przekręceniu wału i dodaniu gazu. Co może być powodem takiego zachowania? ![]() |
kuba LOB WETERAN A Zawieje i nie zamiecie | 2004-12-02 23:18:40 A na zimno pali "od pierwszego"?
Słyszałem, że to norma w 2,5 td. U mnie jest prawie tak samo. Z tym, że na twoim miejscu przy odpalaniu nie dodawałbym tzw. gazu (czy to na zimnym, czy ciepłym silniku) |
PiotrZ Omega B Caravan Nowe Miasto Lub. | 2004-12-03 17:26:25 Dięki za wskazówki. Na zimnym (nawet na mrozie) pali jak marzenie. A jeżeli to faktycznie jest tak, że albo mniej pali, albo dobrze zapala na ciepłym to ja już wole aby mniej palił ![]() |
zamich Escort MK7 Korsze | 2004-12-04 01:24:36 Witam!!!
Mam taki sam problemik jak wy z OMEGA 2.5TDS . Bardzo ciężko pali na ciepłym silniku trzeba troszkę po kręcić rozrusznikiem żeby zapalił. Przyczyną tego zajścia jest już zużyta pompa wtryskowa. Pod wpływem temp. nie trzyma ciśnienia. Jest wyrobiona sekcja. Koszt takiej naprawy waha się od 800zł do 3000zł. 800zł kosztuje chromowanie sekcji ale to jest na krótką metę a ok. 1800zł kosztuje nowa głowica z sekcją z serwisu BOSCHA. No a jak ktoś ma dużo kasy może zakupić nową pompę za 3000zł. Ja poprzestałem na wariancie za 1800zł bo chcę pojeździć nim przez jeszcze 3 latka i wtorek będę miał autko do odebrania z serwisu zobaczymy jak będzie chodzić. Jest jeszcze rozwiązanie, które posiadam na dzień dzisiejszy. Żeby dobrze palił na ciepłym silniku trzeba wypiąć kostkę z czujnika temp silnika i wtedy będą grzały świece przy ciepłym silniku oraz dostanie kont wtrysku jak na zimnym silniku (czyli większe ciśnienie poda nam pompa) lecz ma to dużą wadę zwiększa się zużycie paliwa ponieważ komputer widzi cały czas że silnik jest zimny i nie zmienia konta wtrysku na taki jak powinien być przy ciepłym silniku. Przy takiej modyfikacji autko będzie troszkę molowate. |
PiotrZ Omega B Caravan Nowe Miasto Lub. | 2004-12-08 21:42:21 A gdzie można zlokalizować tą kostkę? Ja w większości przypadków mam krótkie trasy, więc zużycie paliwa nie będzie drastycznie większe. Na dłuższą trasę zawsze można ją z powrotem podpiąć |
kuba LOB WETERAN A Zawieje i nie zamiecie | 2004-12-10 23:40:36
Eeee... Nasza to chyba nie ? Słuszałem o słoweńskiej, ale to szajs. Swego czasu tym handlowałem i wiem co w trawie piszczy Kup Beru (najlepsze i najdroższe), lub NGK, w ostateczności Bosch (co boscha to do koscha Tanie są dobre, bo są tanie i ich zalety na tym się kończą. Występuje w nich nierównomierne zużycie, tzn. przepalają się bardzo szybko pojedyńcze sztuki z kompletu. |