KLIMA Automatyczna w E-36

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam Wszystkich
Zacznę Możeo od początku, gdy kupiłem swoją BMKe klima w niej nie działała (tzn. po jej włączeniu zapalała się dioda na przycisku i nic, żadnego zimnego powietrza) pojechałem do poleconecho majsterklepki co to chłodnie naprawia aby sprawdził co jest. Odkręcił dwa zaworki na podszybiu od strony pasażera coś lekko psyknęło i stwierdził że nie ma gazu w układzie. Odczytał z tabliczki znamionowej typ gazu i powiedział że napełni układ zamiennikiem bo tego typu gazu już nie ma.(r 13 -czy coś takiego , ten orginalny). Po napełnieniu skasował mnie 120zł a klima chłodziła suuuper ale przez około 1,5 miesiąca potem słabo aż w końcu wcale.
Czy może to być nieszczelność? czy wie ktoś ile kosztuje ewentualna naprawa nieszczelności?
a cha, podobno są tam jakieś dwa obwody, nie wiem o co chodzi są napełniane tym samym gazem? jak to tanio naprawić?
POMÓŻCIE !!! mam czarną betkę w lecie się zagotuję!!!!

  
 
Czesc
U mnie e E-36 tez jest stary typ gazu tzn. freon to co jest w lodówkach ... jak pojechalem do goscia to sie zdziwil jak uslyszal ze chce zrobic pelny przeglad klimatyzacji tzn. uzupelnic gaz i sprawdzic szczelnosc ukladu a na koncu temperature powietrza z kratek...tak wiec bede napelnial na wiosne i poszukam kogos kto sprawdzi czy trzyma cisnienie (powinno to trwac jakies 2-3 godziny wpuszcza gaz pod cisnieniem 25barów i po 3 godzinach jak jest takie same to znaczy ze klima jest szczelna)
a jak u ciebie ucieka to mozesz sobie załatwic sprezarke i pójdziesz z torbami tak wiec lepiej jedz do dobrego serwisu a nie do goscia co naprawia lodówki i niech sprawdza i napisz jak bylo
aha u mnie narazie jak wlacze klime to zimne na poczatku leci gorace przez pare minut a pozniej chlodek ale wydaje mi sie ze to normalne poniewaz czujnik ktory jest obok wlacznika wpuszcza zimne dopiero jak czuje ze w aucie jest ciepło a u mnie bylo zimno a aucie
  
 
w salonie bmw mechanicy mowili mi iz dobrze jest robic przeglad raz na 3 lata tz. maja oni specjalna maszyne ktora wyciaga stare medium i olej a wprowadza nowy i odrobine oleju dla sprezarki.koszt w bmw do 300 zl.
  
 
Witam,
ojj przewiduje problemy, z tego co wiem to nie wolno wpuszczać nowego gazu do układy w którym był stary! Wcześniej należy dokładnie wszystko przeczyścić, nie znam procedury ale wiem ze za 120zł nikt tego nie zrobi. Ktoś mi to kiedyś wytłumaczył na chłopski rozum, że tj tak jakbym jeździł maluczem na oleju 15W/40 mineralnym a potem wlał 0w/40 syntetyk, pewne wtedy ze uszczelki szlak trafi bo wszystko się wypłuka i chyba z Twoją klimą jest to samo, bo gdybyś od początku miał jakiś wyciek to wątpie aby tak długo uciekał ten gaz. Noo chyba, że wszystcy to naciągacze i można zmieniać sobie gaz na jaki się chce a Ty miałeś pecha - jednak nawet w niemczech czy usa słyszałem że nie można! Znajomemy który mieszka w NY wymienili nawet kompresor, kosztowało to go 500dolarów. W Katowicach znam gościa ktory jeszcze niedawno miał stary gaz, oczywiście nikomu o tym nie mówił ale koszt nabicia to 300zl a czyszczenia układu 550 z nabiciem nowego typu gazu.
  
 
jak pisalem ponizej koszt w serwisie bmw to do 300zl(wyciagniecie starego medium,i wpuszczenie nowego).zalezy ile setek medium chlodzaego ci wcisna.nowe medium mialem na myslei te ktore ma sie wczesniej tyle ze nowe czyli jak masz 134X to bedziesz mial 134x-substancja przyjazna srodowisku,co do starych freonow moga byc problemy i nie wiem czy to sie wymienia tak poprostu-raczej kompresor pracuje ze scisle okreslonym medium chłodzacym.-sam gaz jesli jest taki sam nie ma znaczenia jesli uklad jest nieszczelny to i tak ucieknie.pytajcie w aso bo czasem jest troche drozej a zrobia wam tak jak trzeba.
  
 
OK, zastanawia mnie tylko jedno, jak kupiłem auto i klima nie chodziła, po wchśnięciu guzika od klimy w kabinie oprócz zapalającej się diody na guziku nie było żadnej innej reakcji. Klepmajster od lodówek o którym wcześniej wspominałem spuścił mi resztki gazu z układu ,powiedział również że było w układzie zamałe ciśnienie, a gdy jest zamałe sprężarka się nie włącza bo jest tam jakiś elektrozawór ciśnieniowy który przy zamałym ciśnieniu gazu uniemożliwia uruchomienie sprężarki.
I faktycznie kazał mi włączyć klimę i podczas wpuszczania gazu do układu nagle zadziałał ten elektrozawór i sprężarka zaczęła pracować, zimno prawie od razu zaczęło lecieć z kratek, do czego zmieżam - chodzi mi o to że teraz mam taki stan że po włączeniu klimy sprężarka się wyraźnie uruchamia i obroty leciutko się podnoszą z ok. 700 do 800 na jałowym biegu. Czyli wychodziło by na to że jest tam jakiś gaz.
A co do zamienników to mówił mi że spokojnie można stosować zamienniki starych gazów, pojechałem do niego tylko dlatego że mieszka on w takiej wsi nieopodal mojego miasta gdzie 80% mieszkańców pracuje w niemczech i większość z nich ma BMW i Merce (nowe) i wszyscy u niego klimy nabijają.
  
 
Hmm no jak włancza sie kompresor to klima działa i gaz jest - ten od lodówek ma racje, że jest czujnik który nie zadziała jeżeli jest coś nie tak aby nie zatrzeć kompresora! Bo to nie jest sam gaz, on jest wymielony z olejem, który od razu smaruje cału układ.
  
 
tylko czemu zimne nie leci??
  
 
Hmm cały czas leci ciepłe powietrze>??? to może elektrozawór szlak trafił!?!?
  
 
objaw jest taki że nie leci, wszystko się niby włącza a zimne nie leci.
A cha mam jeszcze pytanko , we wcześniejszych tematach dot. Klim pisali o przednim wiatraku zaraz za grillem - kiedy os sie włącza? bo jeszcze nie widziałem aby się u mnie kręcił.
  
 
wiatrak włancza sie jak temperatura sie zwiększa( jest tam termostat) Ponizej 5'C klima nie działa , a wiec moze jest za zimno teraz
  
 
z tym wlaczaniem klimy to nie byl bym taki pewien,mechanik z sewisu mowil mi ze w starszych modelach klima ma sie zalaczac w kazdej temperaturze,nowsze modele (nie wiem jakie)maja ten ogranicznik-mam bmw z 96 i u mnie kompresor sie zalacza nawet na -5 st mrozie.a jesli nie leci ci zimne powietrze to przeczysc soboe zaworek na przewodach wyprowadzajacych goracy plyn z silnika-taki przy serwie-jesli nie jest sprawny do konca nie zamknie goracego plynu i na okraglo bedzie walic cieplo.....
  
 
Powiedz mi coś więcej na temat jak to wyczyścić i jak to wygląda

Pozdrawiam KK
  
 
normalnie: wyjac,rozkrecic i wyczyscic..i dolej sobie plynu chlodzacego jesli ci wyciekl podczas wyjmowania-na stronie on line z czesciami zaworek jest jak na dloni ...
  
 
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=CC31&mospid=47446&prod=19951100&btnr=64_0126&hg=64&fg=18

a tu masz zaworek
  
 
cym prędzej to sprawdze w swoim BM

dam znać czy odniosło efekt