Sprzêg³o 2107

  
Sortuj wg daty:
rosn±co malej±co
Witam.
Dzisiaj zauwa¿y³em pewien problem w swojej £adziance.
Chodzi o sprzêg³o. Normalnie, kiedy wciska³em sprzêg³o to „³apa³o” ju¿ od pocz±tku skoku peda³u… teraz jakie¶ 3/4 skoku to luz.
Co to mo¿e byæ?
Czy da siê co¶ z tym zrobiæ samemu czy musze jechaæ do warsztatu? Je¶li musze to ile to mo¿e kosztowaæ w przybli¿eniu.
Panowie ratujcie… za nieca³y tydzieñ jadê nad morze i auto musi byæ sprawne.
Z góry dziêkuje za pomoc.
Pozdrawiam
Elvoo
  
 
Mia³em tak samo, zrobi³ sie bardzo du¿y luz i sprzêg³o dzia³a³o na bardzo ma³y wciskaniu peda³a.Okaza³o sie ze u mnie nie podawa³a pompa sprzeg³a i dzia³a³o tylko na p³ynie którym kiedy¶ dostarczy³a do wysprzeglika.Na pocz±tek spróbuj odpowietrzyæ czyli odkrêæ odpowietrznik na wysprzegliku i zobacz czy pompa podaje p³yn do niego , jak nie to moze jakis syfek zabrudzi³ spre¿onym powietrzem spróbuj odetkaæ.U mnie to nic nie da³o kupi³em now± pompe i jest git.Koszt pompy to 45 z³.
  
 
Prawdopodobnie zapieka ci sie pompka sprzegla. Psiknij tak do niej po wcisnieciu pedalu i sciagnieciu oslonki gumowej od strony kabiny troszke WD-40 lub cos majacego wlasciwosci smarujace i kilka razy dosc energicznie ponaciskaj pedal. Powinno puscic , a jezeli nie to musial bys wyjac wklad i przeczyscic z tym , ze najszybciej bez wyciagania pompki wlasnie idzie to zrobic od kabiny wyjmujac zabezpieczenie (Pierscien segera).
  
 
Dziekue wam za pomoc.
Nie zd±¿y³em nic zrobiæ. Je¼dzi³em dzisiaj ca³y dzieñ i teraz zauwa¿y³em ¿e ustaerka sama zniknê³a. To lubie w £adach... same sie naprawiaj±
Pozdrawiam
  
 
No to na 995 jest to o czym mowilem , ale niemartw sie to sie powtorzy.
  
 
bede jednak zakladal skrzynie z poldka
(znalazlem w koncu w dobry stanie)
czy sprzeglo tez moze pasuje ?
  
 
tak ale rzezbienia z blacha jest duzo
  
 
Cytat:
2006-08-30 14:00:38, arsen pisze:
tak ale rzezbienia z blacha jest duzo



op³aca sie? jest sens?
bo nowe wyjdzie mnie ze 300pln
  
 
Cytat:
2006-08-30 14:08:59, sparky7 pisze:
op³aca sie? jest sens? bo nowe wyjdzie mnie ze 300pln

ile da³es za skrzynie??czy chodzi o to ze nowa polonezowska?? bo jesli chodzi o zalety to hmm przy 3tys obr mam 110km/h na spokojnie i jest cicho nawet bez wyciszeni ale ja mam skrzynie od caro 96
  
 
zapomnialem zapytac o wiek
ale ma byc "jak nowa, ciuchutka itd"

i tak sobie pomyslem ze moze odrazu by sie da³o machn±æ sprzeg³o
bo czeka mnie wymiana a tam jest nowe

arsen a przy 4tys?
  
 
Cytat:
2006-08-30 14:21:22, sparky7 pisze:
zapomnialem zapytac o wiek ale ma byc "jak nowa, ciuchutka itd" i tak sobie pomyslem ze moze odrazu by sie da³o machn±æ sprzeg³o bo czeka mnie wymiana a tam jest nowe arsen a przy 4tys?

przy moich zurzytych podzespo³ach ok130-135km/h ja jecha³em na tej skrzyni na tym zawieszneiu w 2 osoby ok 142km/h i nie by³ to max ale strach by³o bardziej g³upiec
  
 
140 to ja przy obecnej z arri'm lecialem na LPG

ktos wie co bedzie mi potrzebne do tej podmianki skrzyni
poza olejem i kolnierzem starej skrzyni Ladowskiej
  
 
Cytat:
2006-08-30 14:51:13, sparky7 pisze:
140 to ja przy obecnej z arri'm lecialem na LPG ktos wie co bedzie mi potrzebne do tej podmianki skrzyni poza olejem i kolnierzem starej skrzyni Ladowskiej



szlifierke katowa poduski 2 pod skrzynie podnosnik kana³ 2 kolegóe do pomocy ³om lub duza ³apke.i wuj cierpliwosci
  
 
Na twoim miejscu bym siê wstrzyma³ z t± skrzyni± od Polda i jej nie bra³ i szuka³ V £adowskiej , s± lepsze nie ma co ukrywaæ. W polonezowskiej zaraz synchronizator II biegu pójdzie sie j...æ, zaczn± wyæ ³o¿yska .Przerobi³em z bratem Polda 97 Plusa i po 200 tysi±cach skrzynia by³a na ¶mieci Ja tez odrazu po kupnie £ady odrazu chcia³em wrzuciæ V biegow± - poczyta³em popatrzy³em ale wiekszo¶æ kolegów z LKP tj. Chio czy Dobry czy Andrys poradzili mi ze lepsza skrzynia IV £adowska ni¿ zak³adaæ V Polonezowska Wiec szuka³em i znalaz³em V £adowsk± zero przeróbek.I jest miodzio Oczywi¶cie nie ka¿dy mo¿e sie ze mna zgodzi ale to jest moje zdanie.
  
 
kolba20ZGIERZ to mi namiesza³e¶
  
 
ta temat niby prosty i niektórzy sobie chwal± a ja mam skrzynie od poldka le¿y sobie w kanale zak³ada³em j± ju¿ i na drugi dzieñ spowrotem wróci³em do wyj±cej ³adowskiej mo¿e jkbym siê zdecydowa³ na zrobienie dwóch otworów w pod³odze pod ¶róby na poduszkê tyln± to i jako¶ by to by³o ale same prze³o¿enia s± inne i jako¶ g³upio to chodzi jak dla mnie to lipa wole wydaæ wiêcej i kupiæ ³adowsk± ni¿ zaoszczêdziæ na skrzyni i siê szarpaæ z polonezowsk± i nie byæ zadowolony choæ s± tacy co tak maj± i sobie chwal± .
A jeszcze poza wierceniem otworów pod poduszkê musisz przerobiæ poduszê t± tyln± czyli jeszcze potrzebujesz jakiej¶ spawarki bo trzba odci±æ mocowanie do skrzyni poldka a reszte poduszki od ³ady zastosowaæ pozatym lewarek zmieny biegów wyprostowaæ i to do¶æ znaczie bo nie wrzucisz ¿adnego biegu (2,4,wsteczny ) bo ci rêczny bêdzie przeszkadza³.
  
 
Jak naj³atwiej nasmarowaæ wa³ek sprzêg³owy (ten co ³±czy skrzyniê biegów i silnik). ???

Objawi³o siê dzwonienie podczas dodawania gazu na wci¶niêtym sprzêgle. Na podstawie dedukcji wymy¶lili¶my, ¿e to dzwoni tarcza sprzêg³a na wieloklinie. Podrêcznik sugeruje w takim przypadku nasmarowanie wa³ka smarem sta³ym.

Proszê o rady, nawet te najbardziej dziwne i niemo¿liwe.

Nie u¶miech mi siê wyjmowaæ skrzyni biegów tylko po to, aby po³o¿yæ 10g smaru na wa³ek.
Z góry dziêkujê
  
 
Cytat:
2009-06-19 22:27:37, A13 pisze:
Jak naj³atwiej nasmarowaæ wa³ek sprzêg³owy



Opcje s± conajmniej dwie:

1) wyjmujesz skrzyniê, smarujesz wa³ek sprzêg³owy

2) wyjmujesz silnik, i te¿ smarujesz wa³ek sprzêg³owy
  
 
Hehe .. patrzy³em w otwór od ³apy sprzêg³a i nie ma jak doj¶æ, no ni wuja.

Poje¿d¿ê jeszcze, mo¿e siê wydzwoni i samo naprawi.
  
 
A jak zdejmiesz rozrusznik to tam nie bedzie dojscia? Czysto teoretyzuje.