Kompresja

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Odwiedzilem dzisiaj jednego pana ktory ma napisane disel serwis na warsztacie
musialem tam pojechac poniewaz bestia ciezko zapala na mrozie no i ogolnie pompe wyregulowac itp... przy odbiorze gosciu mnie pyta jak dlugo chce jeszcze " TO" trzymac bo silniczek to juz tak nie najlepiej oakazalo sie ze kompresja spada do 28 a to juz za malo zeby zapalil na mrozie ale wyregulowal (chodzi lepiej )no i skasowal 200zl jak tak dalej pojdzie bede musial silniczka szukac
  
 
emocje opadly teraz mam pytanko gosciu powiedzial kompresja 28 to bardzo slabo bo powinna byc 34 a teraz patrze w ksiazce z besti cisnienie sprezania 20...30 to jest w rubryce 2.3 diesel wytlumaczcie dla jakiego 20 a dla jakiego 30 aha no i jeszcze jest cisnienie graniczne 17 troche sie w tym zamotalem ,ale co najbardziej mnie dziwi gosciu mowil ze ma byc 34 czemu??
  
 
odpowiedź prosta: 2x17= 34

znajdź lepiej innego mechanika
  
 
Witam,

wiem, wiem... nie należy dopisywać bzdur na forum...

ale robert mnie rozwalił... 2x17=34



gorąco pozdrawiam i przepraszam za ten post...
  
 
Bylem u najlepszego i najbardziej polecanego specjalisty od diesli w gliwicach wyslalo mnie do niego 3 -ech innych mechanikow
  
 
zaintrygował mnie ten mechanik i sprawdziłem w instrukcji obsługi wyraźnie jest napisane że w silnikach 23YD, 23YDT oraz 23DTR stopień sprężania wynosi 23 /dwadzieścia trzy/ tak więc nie wiem o co chodzi temu gościowi
  
 
nie chodzi o stopien sprezania (a tu masz racje 23) ale o cisnienie sprezania w bar'ach i wedlug instrukcji to jest 20...30 bar --tylko jak rozumiec kiedy 20 a kiedy 30

LOB very kulturny club

-- www.wa.ski.prv.pl --

[ wiadomość edytowana przez: disel dnia 2003-01-28 00:17:21 ]
  
 
Stopien sprezania jest to róznica pomiedzy ogolna objetosci cylindra(DMP) a objetoscia gdy tlok znajduje sie w GMP. W benzyniakach od 9 do 13, (moze troche wiecej), diesel 16-24
Cisnienie sprezania, mozna powiedzie jest to moc tloka w sprezeniu mieszanki i w dieslach powinno wynosci od 24 do 36. Przy czym w zaleznosci od silnika i jego pojemnosci granica zuzycia silnika sa rózne, ale przyjmuje sie wartosc 26 jako graniczna po ktorej przekroczeniu powinno sie zlecic remont silnika, pierscienie gniazda zworow i takie tam duperele. W benzyniakach taka granica jest okolo 8 atmosfer lecz nalezy pamietac ze nawet gdy jest duzo nizej to samochod powinnie odpalic i bedzie jezdzic w dieslach jest to juz problem.
Kluczem do sukcesu jest dowiedzic sie jaka wartosc graniczna producent przyjmuje dla danego silnika i odpowiedzic jest prosta, remontowc czy nie.
W c20ne taka wrtoscia graniczna jest 9 atmosfer ponizej producent nakazuje przeprowadzenie remontu. Niestety nie wiem jak wartosc jest przewidziana dla twego samochodu.

[ wiadomość edytowana przez: PiotrS dnia 2003-01-29 08:05:40 ]
  
 
dzisiaj bylem u innego mechanika u potwierdzil to co pisze w ksiazce cisnienie ma wynosic 30 a jak ja mam 28 to nie jest zadna tragedia bo to autko ma juz w sumie 10 lat