MotoNews.pl
  

Ładowanie - akumulator

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Siema chłopaki.

Mam pytanie do warszawiaków. Jako że mój aku w jednej celi nie miał wody (to cuś w środku było odkryte), co spowodowało że fura nie chce odpalić nawet po 20 min. stania, mam pyt. gdzie w Wawie (najlepiej w okolicach Bródna/Białołęki lub Gocławia, ale nie wykluczam innych możliwości) mogę sprawdzić poziom ładowania aku, oraz czy jest jakiś sposób aby zobaczyć czy gdzieś nie ma jakiegoś zwarcia, któreby go wyładowywało.
Na razie podłączyłem go do prostownika, poładuje go troche i później (po południu napisze czy mi się go udało odpalić).

Z góry dzieki za porady.

P.S. Jeśli okazałoby się ze temat ten był już wałkowany sto milionów razy to sorki, ale nie mam teraz za bardzo czasu przeglądać forum.
  
 
kubas, ladowanie sprawdzasz zwyklum woltomierzem podczepionym do zaciskow akku przy wlaczonym silniku... a jesli jest zwarcie to sprawdzasz rezystancje obwodu. Jesli jest b.wysoka to ok, niska świadczy o zwarciu...
  
 
Witam.
Ładowanie akumulatora moge ci sprawdzic miernikiem jakbyś chciał - jezeli nie masz oczywiście.Jestem z Bródna - dokładnie z Wysockiego.Jeśli o to ci chodzi oczywiście.
Pozdrawiam.
  
 
Dobra, dzięki chłopaki za odzew.

SPAjKu, po pierwsze taki woltomierz trzeba by mieć, a po drugie trzeba by się na tym znać a co jak co ale o elektryce to ja nawer bladego pojęcia nie mam.

Telker, jeśli jesteś z Wysockiego to moglibyśmy się jakoś na jutro ustawić, ale to jeszcze do dogadania. Ewentualnie wyślij mi na priva Twój nr telefonu to zadzwonie i się ugadamy.

Na razie naładuje aku do końca, podłączę go i zostawię na godzinę. Jak odpali i sięnie wyładuje, tzn. że to efekt braku wody destylowanej.

Jeszcze raz dzięki.
  
 
Mam kolejne pytanie z cyklu "DLACZEGO".

Dlaczego jedna cela w aku nie bąbluje przy ładowaniu??

  
 
wiec tak jak mozesz odkryc korki to sprawa prosta
mierzysz pomiedzy klema drugim zanurzonym koncem.Powinno sie to robic kadmowana srubka na przyklad zeby zanurzana "sonda" nie reagowala z kwasem
z kazdym nastepnym korkiem napiecie powinno wzrastac o bodajze 1,7 minimum jezeli nie wzroslo to wlasnie cela w ktorej zanurzyles jest padnieta
Powody niedomagania sa przewaznie takie: albo zwarcie na celi i wtedy powiedzmy ze na koncach aku masz napiecie okolo 10 -10,5 volta w stanie nieobciazonym
jezeli jest natomiast przerwa na celi to sprawa jeszcze prostsza bo nie ma napiecia w ogole
Co do padniecia to glupia sprawa nieprawidlowidlowego dokrecenia aku to podstawy -aku bardziej sie wtedy trzesie i masa mogla wypasc (jedna z dwóch milionow przyczyn)






  
 
Niestety, obawiam się, że musisz zainwestować w nowy akumulator. Wygląda na to, że padła jedna cela - nie są one w żaden sposób naprawialne (czy zwarcie , czy przerwa - wszystko jedno z punktu widzenia możliwości naprawy). Samochód może i odpalisz bezpośrednio po ładowaniu, ale na drugi dzień z pewnością ci się to nie uda.
  
 
ale on nie napisal jakie ma napiecie
poza tym po podladowaniu niech sprawdzi
z drugiej strony zgadzam sie -aktualne aku sa nienaprawialne
(rzadko kiedy)
z kolei cos pisales ze nie chce odpalic a nie ze nie kreci wiec moze jest ok ??
  
 
No więc jest tak.
Ładował się z 5 godzin podłączyłem go i fura zrobiłą bzzzz... i kupa.( to znaczy rozrusznik zakręcił może z jedną setną obrotu wału).

Jutro wsadzam inny aku i zobaczę. Jak odpali to znaczy że padł.

A jeśli tak to od razu robię antyreklamę Sznajderowi (czy jak to g..no się tam pisze). Ma ok. 4 lat a już 2 lata temu nie chciał sk... ubany współpracować w zimie.

Dzięki za porady.
  
 
Sznajder to wielki szajs - to potwierdzam swoim i szwagra doświadczeniem
  
 
Witam.
Miałem Sznajdera i nie chciał krecic .Jeszcze był na gwarancji i juz pokazywał swoje minusy.Oddałem go do serwisu i powiedzieli ze wszystko jest ok.Ale po pierwszym mrozie oczywiście zdechł i poszedł ogladac smietnik - tam miał moze troche cieplej.
Pozdrawiam.

Qbk - mój numer jest w profilu, ale ci go zaraz wysle.
  
 
To znowu ja.
Ładował się całą noc a na amperomierzu na prostowniku nadal wskazówka pomiędzu 2 a 3.

Znaczy pewnie na złom sie nadaje, ale jeszcze wsadzam go do fury i sie zobaczy.

A żeby zobaczyć czy nie ma gdzieś zwarcia, któreby powodowało uciekanie prądu wstawie na chwilę inny aku i jak odpali po 15 min. to znaczy że zwarcia nie ma.

Tak czy tak. SZNAJDER to szajs.

Ktoś wie ile może kosztować CENTRA?? I gdzie??


[ wiadomość edytowana przez: Qbk dnia 2003-08-05 11:32:31 ]
  
 
Centry są drogie jak nieszczescie - ja osobiście jezdze na aku BARREN austriackim (podobno) i sobie chwale - był ju zpost o akumulatorkach i wiem ze pare osób na nich jezdzi
  
 
No to kupiłem
Excite'a (czy jak to sie tam pisze), 55Ah, 460 A (EN) i fura pali jak złotko.

Dałem 155 złociszy.
  
 
Aleś fajans kupił. Było już o tych aku na forum, że padają jak muchy, trzeba było się poradzić . Ja jeżdżę na czeskiej
Akumie (2szt w obu poldkach)i jest OK. Kumplowi jak padł mu Motorcraft po dwóch latach w Eskorcie, też taki poradziłem założyć i już chodzi dłużej jak orginał- po trzech zimach nadal kręci jak szatan. Dobre też są Hoppecke.
  
 
Czy zdrowe jest podladowywanie akumulatora (przez noc) praden 2A (mniej niz 10% produ akumulatora), nawet jezeli on nie siada.

Czy takie podladowywanie mu skraca, czy przedluza zywot??


  
 
Cytat:
2005-09-24 10:33:57, GenesisA pisze:
Czy zdrowe jest podladowywanie akumulatora (przez noc) praden 2A (mniej niz 10% produ akumulatora), nawet jezeli on nie siada. Czy takie podladowywanie mu skraca, czy przedluza zywot??



kolejne Twoje pytanie i moja odpowiedź w formie pytania: PO CO ???
  
 
czy wie ktos moze dlaczego czasami gdy wlacze zaplon nie swieci mi sie kontrolka od akumulatora i wtedy mam problemy z odpaleniem silnika?? z gory dzieki za odpowiedz
  
 
Witam. Mam takie pytanie do osoby znającej się na elektryce.
Od około 2 tygodni przy niskich obrotach (poniżej 1500 obr/min) zaczyna mi migać kontrolka ładowania akumulatora. Wydawałoby się, że mam niskie ładowanie ( myślałem: pasek zbyt luźny albo alternator słabo ładuje), ale jak włącze jakiś odbiornik prądu jak np swiatła to kontrolka przestaje migać i wszystko jest ok. OK jest też jak bez świateł zwiększę obroty powyżej 2000 obr/min.
Co to może być bo zupełnie tego nie rozumiem.
Z góry dzięki za odpowiedź.
  
 
a patrzyłeś co się dzieje wtedy z napięciem?
i od kąd to kontrolka ładowania miga?