[903ccm]Remont silnika, a moze coś wiecej.....

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witka

Niestety nadszedł czas na remont silnika. A moze to i dobrze, bo jest okazja, żeby coś przy nim pomajstrować i dodać mu pare kucy.
Zaczęło się od tego, że zaczęło stukać w silniku. Do tej pory udało się wykluczyć zawory, rozdżąd w tym wałek, no i tyle. Dalej to trzeba juz rozebrac silnik. Jakiś znajomy mechanik starszych- przypuszcza ze to moze być wina sworzni tłoków(a). Moze ktoś wie, ktoś miał coś podobnego...
A propo dodawania paru kucy, potrzebuje porady w co zainwestować. Po remoncie samochód bedzie jedynie używany do imprez rajdowych. Jeśli chodzi o koszta modyfikacji to średnio się w tym łape. Opisywany silnik to jednostka z F. 127

Pozdro



[ wiadomość edytowana przez: widynek dnia 2005-02-10 01:33:35 ]
[ powód edycji: niesprecyzowany temat ]
  
 
no moze to byc wsworzen albo panewki
  
 
A co do przeróbek silnika, przeglądałem wałki na stonie świątka, moze wałek z serii R + powiększyć do tego gniazda zaworów, nie wiem jak z głowicą, wolałbym jej nie ruszać?

Czemu nikt nie pisze, po to jest forum żeby sobie pomagać....
  
 
Siema

Sluchaj gdzies juz byl ten temet poruszany. Jak przygtowac 900 do sportu. Musisz sobie poszukac w archiwum
  
 
Cytat:
2005-02-09 01:46:57, zaba84 pisze:
A co do przeróbek silnika, przeglądałem wałki na stonie świątka, moze wałek z serii R + powiększyć do tego gniazda zaworów, nie wiem jak z głowicą, wolałbym jej nie ruszać? Czemu nikt nie pisze, po to jest forum żeby sobie pomagać....



Wałek Świątka? to chyba sporo masz kasy na ten remont
Najtaniej wyjdzie Cię zabawa z głowicą właśnie i to ją musisz zdłubać. Do tego dobierz jakiś większy gaźnik dwugardzielowy (oczywiście bez przesady).Dopręż silnik lekko , pobaw się z zapłonem, zrób jakiś sensowny dolot jeżeli takowego nie masz ( a 90% swapów nie ma).Możesz stoczyć koło zamachowe, tylko zalezy do czego będziesz używał autko jak do kjsów to nie polecam. Zalej silnik jakimś 5W50 . Jak zdłubać głowice ? jezeli wcześniej nie miałes stycznosć znajdź kogoś kto Ci pomoże i troche się zna, bo samemu możesz spartolić. To tak po krótce, jeżeli chcesz isć dalej to oddaj wałek do przeróbki (Heinrich) , 400 zł taka zabawa , możesz włożyć większe zawory, tylko tu (wałek zawory)już idzie się z obrotami w góre i bardziej będziesz musiał silnik kręcić. To tak w największym skrócie. Mało się osób wypowiada bo nikt nie chce zdradzić swoich sztuczek tunerskich
 
 

Poszukałem ...i znalazłem Wcześniej też szukałem ale bezowocnie. Dzięki chłopaki

Mam pytanko do Pat_kdb:
1.Gdzie polerowałeś głowice,(w sumie to obaj jesteśmy ze śląśka, Ty z Bytomia, ja z Będzina) moze mógłbyś mi kogoś polecić niedaleko?
2. Kiedyś pytałeś(w poście 900 do sportu), o wyważanie koła zamachowego, jak się ta sprawa potoczyła, znalazłeś kogoś( i ew za ile)

Wyjechałem z wałkiem świątka nie znając jeszcze jego ceny(teraz już wiem, 800zł to troszkę za duzo dla mnie, niestety musze sie z remontem zamknąć w pewnej kwocie). Dzisiaj mi się o ucho obiło, że jakiś kumpel, kumpla, itd.... zamontował walek z zastawy 1100. On faktycznie mógłby podejść do 903, widadomo ze nie uzyska się parametrów z obrabianego wałka np Heinricha(no chyba ze sie myle), ale by to mniej wyszło. Albo jeszcze inaczej, jak by podszedł ten wałek, i jeszcze na dodatek go obrobić ?

Jeśli chodzi o głowice to jaki jest orientacyjny koszt planowania ( jak wiem góra 0,5mm) i gdzie to mozna na śląśku wykonać?


  
 
hej. glowice polerowana juz dostalem od Yapko....kola niewywazalem - bylo tylko planowane przez kolesia co od paru lat sie zajmuje na boku planowaniem kol i glowic.
  
 
Cytat:
2005-02-09 13:08:40, zaba84 pisze:
Jeśli chodzi o głowice to jaki jest orientacyjny koszt planowania ( jak wiem góra 0,5mm) i gdzie to mozna na śląśku wykonać?


30-50 zł