Usterki w e-36

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam!
Niedawno kupilem sobie BMW 318 e-36. Posiada ono kilka usterek, moze ktos mi pomoze je jakos rozwiazac.
po 1 -jadac dluzej autem (tzn. pow. ok 30 min.) wsaznik licznika predkosci zatrzymuje sie na jednej predkosci, zmienia polozemie jedynie gdy sie zwolni dosyc duzo lub doda dos duzo gazu (skacze poprostu).
po 2 -po dluzszej jezdzie zaczyna skrzypiec pedal sprzegla.
po 3 -przy pokretlach od nawiewu gasnnie podswietlenie. po puknieciu z boku ponownie sie zapalaja lecz na jakims wertepie znowu gasna.
po 4- swieci mi sie jakis zegarek po zapaleniu samochodu (olej wymienialem i kontrolni mi skasowali tzn. mam same zielone)
po 5- wie ktos jak odlaczyc pompke od baniaka od plynu od spryskiwaczy.
same pierdolki ale jednak wkurzaja troche.
i jeszcze wie ktos moze jakie powino byc cisnienie w oponach w e36?
pozdrawiam i dzieki z gory za jakiekolwiek podpowiedzi.
  
 
ad 4. to jest kontrolka ze pora na zmiane plynu hamulcowego

cisnienie zobaczysz na naklejce jak otworzysz drzwi kierowcy ;]
  
 
ok ale jak bylem wymieniac plyny i filtry to klient sprawdzal mi plyn hamulcowy i byl ok.
  
 
sprawdzil poziom pewnie bo inaczej to chyba sie nie da;] a ta kontrolka nie sygnalizuje ze jest za malo tylko ze juz jest stary. ale pewnie poprzedni wlasciciel nie kasowal inspekcji razem z wymiana o ile w ogole wymeinil ten plyn kiedys. czy wymienisz czy nie to od Ciebie zalezy ale jak nie wymienisz to chyba sie nic nie stanie ;]

[ wiadomość edytowana przez: tolo84 dnia 2005-02-09 23:30:23 ]
  
 
płyn hamulcowy można sprawdzić nie tylko na stan tego płynu ale także na jego higroskopijność czyli zawartość wody. I to generalnie od tej zawartości zależy czy należy płyn wymienić czy też nie. Pozdrawiam
  
 
Cytat:
2005-02-09 22:59:07, kabe83 pisze:
2 -po dluzszej jezdzie zaczyna skrzypiec pedal sprzegla. po 3 -przy pokretlach od nawiewu gasnnie podswietlenie. po puknieciu z boku ponownie sie zapalaja lecz na jakims wertepie znowu gasna. po 4- swieci mi sie jakis zegarek po zapaleniu samochodu (olej wymienialem i kontrolni mi skasowali tzn. mam same zielone) po 5- wie ktos jak odlaczyc pompke od baniaka od plynu od spryskiwaczy. same pierdolki ale jednak wkurzaja troche. i jeszcze wie ktos moze jakie powino byc cisnienie w oponach w e36? pozdrawiam i dzieki z gory za jakiekolwiek podpowiedzi.


Ad. 2 Skrzypi bo widocznie brakuje WD 40. Psiknij i przestanie (miałem to samo).
Ad. 3 To chyba standard w E36 bo u mnie w ogóle nie świeci cały prostokącik od nawiewów itp. Kiedyś już był poruszany wątek na jego temat, i z tego co pamiętam tam żarówek sie nie wymienia, tylko trzeba kupić cały prostokąt z żarówkami wlutowanymi.

Pozdrawiam
  
 
Cytat:
2005-02-09 22:59:07, kabe83 pisze:
po 1 -jadac dluzej autem (tzn. pow. ok 30 min.) wsaznik licznika predkosci zatrzymuje sie na jednej predkosci, zmienia polozemie jedynie gdy sie zwolni dosyc duzo lub doda dos duzo gazu (skacze poprostu).



najprawdopodobniej pierd....oł czujnik magnetyczny znajdujący sie w dyfsze napędowym,lub coś z kablami dochodzącymi do niego.
jest to najczęstsza przyczyna tego typu usterek. osobiscie też miałem taki problem i jego przyczyną był ten właśnie czujnik.
pozdrawiam.
  
 
i co wymieniles ten czujnik? ile takie cos kosztuje?
gdzie psiknac tym WD 40?
dzieki za podpowiedzi.
Pozdrawiam!
  
 
tak,wymieniłem czujnik i wszystko wrócilo do normy.nie wiem natomiast ile kosztuje nowy bo ja założyłem używany od kumpla(miał stary dyfer razem z czujnikiem)
  
 
aha,co do sprzęgła to możesz psiuknąć jakimś płynnym smarem w miejsce gdzie pedał przetyka sworzeń.ale nie daję gwarancji bo może skrzypić pompka sprzęgłowa.powinieneś rozrużnić dzwięk bo jest on taki jakby gumą ciągał po metalu.da sie z tym żyć