Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() MARCIN_RADOM BMW Member BMW E-28 525i, E34 5 ... RADOM | 2005-02-17 00:46:52
mój ma dokładnie 1 i 3/4 obrotu w każdą stronę. każdy inny samochód też ma w obie strony równo. przynajmniej miec powinien, jeśłi nie ma tak to znaczy że w jedna strone ma skręt większy niż w drugą. radzę sprawdzić. a ulokowanie przekładni względem osi symetrii pojazdu nie ma znaczenia. drążek kierowniczy długi zarówno w jedną jak i w drugą stronę musi przesunąć sie o tyle samo do krańcowego położenia. pozdrawiam |
![]() michał16v BMW Member Rekord E 16V Chełm | 2005-02-17 01:04:09 to weź dane aut z popularnych gazet i zobacz że w prawo promień ma 5m a w lewo 5,2m(różnice są niewielkie ale są) |
![]() MARCIN_RADOM BMW Member BMW E-28 525i, E34 5 ... RADOM | 2005-02-17 01:56:07 to prawda, ale nie wynikaja one z mniejszej liczby obrotów kołem kierownicy, a z geometrii układu kierowniczego. co do podawanego promienia skrętu to nie przyglądałem sie prawdę powiedziawszy, ale o ile dobrze pamietam to podawany jest jedna średnica zawracania, bez zaznaczania że to jest w prawo czy w lewo.
pozdrawiam |
![]() MARCIN_RADOM BMW Member BMW E-28 525i, E34 5 ... RADOM | 2005-02-18 10:00:41
sprawdź |
![]() hz10 BMW Member starachowice | 2005-02-18 10:02:53 podczas ustawiania zbieżności należy usttawić tak aby było tyle samo obrotów w prawo co i w lewo ![]() |
Jeztom (S) BMW Master (Moderator) E32 735iA and BMW 32 ... Żory | 2005-02-18 12:46:54
napisałem że nie wiem i dlatego się w tym nie wypowiadam, a nie miałem na myśli żadnych docinek. pzdr |
![]() MARCIN_RADOM BMW Member BMW E-28 525i, E34 5 ... RADOM | 2005-02-18 12:56:26
wiem i dlatego napisałem żebyś sprawdził. |
![]() michał16v BMW Member Rekord E 16V Chełm | 2005-02-20 13:01:54 na przykład:
audi A8 :śr. w lewo-12,4m w prawo 12,0m bmw 7(najnowsze) w L : 12,1m w Pr.:12,4m merol S w L: 12,1m w pr.12,0m ![]()
|
![]() MARCIN_RADOM BMW Member BMW E-28 525i, E34 5 ... RADOM | 2005-02-20 13:34:21 masz rację jest nie równo, ale to promienie sa nierówne. liczba obrotów jest równa, najlepiej sprawdź sam u siebie. po właściwym ustawieniu zbieżności oczywiście. |
![]() hz10 BMW Member starachowice | 2005-02-20 13:40:53 sam zauważyłeś że promienie są nierówne ale tylko dlatego że np ogranicznik skrętu może być inaczej ustawiny wystarczy 0.5mm a na promieniu skrętu wyjdzie już duża różnica |
![]() MARCIN_RADOM BMW Member BMW E-28 525i, E34 5 ... RADOM | 2005-02-20 13:53:47
kolego najwieksza różnica, ta z audi wynosi 3%. takie błedy mogą powstawać w wyniku niedokładności, jednostronnego obciążenia auta, czy jak pisze hz w wyniku minimalnej różnicy w ustawieniach ograniczników. pozdrawiam |
hsurim BMW Member Octavia 1,9 TDI SLX Warszawa | 2005-02-20 15:21:36
Dziekuje wszystkim za odpowiedzi w temacie !!! W ksiazce o E-30 mozna wyczytac :" Polozenie przekladni zmienia sie w zaleznosci od obrotu kola kierownicy: im bardziej jest skrecona kierownica, tym wieksze jest przelozenie...", "Gdy kolo kierownicy znajduje sie w polozeniu zblizonym do srodkowego, bezposrednie przelozenie przekladni zapewnia wieksza precyzje kierowania..." Niestety -jak juz pisalem- nie mam rownej liczby obrotow i nie da sie to wyregulowac poniewaz brakuje gwintu na prawej koncowce. Szukalem rowniez tych znakow, ktore to maja sie pokrywac i nie udalo mi sie niestety znalezc. Gdzie one sa, patrzec od dolu czy od gory ??? A moze jest regulacja dlugosci drazkow wychodzacych z przekladni ? - nie jest to niestety rozrysowane we wspomnianej ksiazce. Zastanawiam sie rowniez, czy polozenie walu kierownicy nie ma wplywu na sile wspomagania ? Nie mam pojecia na jakiej zasadzie dziala wlasnie ten uklad, ale zauazylem, ze sila wyprostowujaca mi kola jest wyrazna - musze ja 'pokonywac" podczas skretow. Ale Was zameczam pytaniami, co ??? ![]() |
![]() hz10 BMW Member starachowice | 2005-02-20 15:38:59
|
hsurim BMW Member Octavia 1,9 TDI SLX Warszawa | 2005-02-20 18:59:15 Nie daje sie dalej wkrecic na prawa koncowke |
![]() hz10 BMW Member starachowice | 2005-02-20 20:54:35 to musisz wykręcić drążek i go skrócić |
hsurim BMW Member Octavia 1,9 TDI SLX Warszawa | 2005-02-20 21:48:47 Wiesz,
wolalbym jednak zaczac od odnalezienia "tych" znakow na wale kierownicy i obudowie przekladni a dopiero pozniej wdrazac inne kombinacje. Ale dziekuje za podpowiedz, bo tak na oko to brakuje do ok. 2 obrotow na gwincie prawej koncowki. Moze ktos mi podpowie czy wspomnianych znakow mam szukac od spodu czy od gory ? ![]() |
![]() hz10 BMW Member starachowice | 2005-02-21 09:55:31 ustawienie na znaki nic ci nie da jeżeli jeden z drążków jest za długi ![]() |