Dla tych co myślą o założeniu gazu.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
..tez o tym myslę, dlatego w wolnej chwili zrobiłem kalkulatorek w excelu Mam nadzieję że się przyda :-] calc
  
 
Bardzo pomocne
Polecam!

Pozdro
  
 
Jeśli ten kalkulatorek, nie ma błędów (a nie mam podstaw by myśleć że ma), to pomimo plastikowego kolektora instalka zwróci mi się po ok. 8 miesiącach przy moich przelotach!!! Trza mi będzie zebrać te cztery tysiączki...

Dzięki za stworzenie takowego. Skąd wzięłeś dane?
  
 
Kalkulator bardzo fajny. ale w moim przypadku instalka zwracała by się jakieś 3,5 roku
  
 
Skąd wziąłem jakie dane ?? ..to tylko proste obliczenia matematyczne...wszystkie potrzebne dane trzeba wklapac samemu w sekcji "zmienne" bo te które są domyślnie to są takie moje testowe .. ups..wydało się że już 3 w nocy a ja nie śpię ;-D

[ wiadomość edytowana przez: andri dnia 2005-02-11 03:01:36 ]
  
 
Witam
W obliczeniu są dwa ale!!
1. Dla jakiego silnika ten koszt instalacji, bo za tą cenę to można tylko zniszczyć Zeteca
2. W wielu opracowaniach w prasie motoryzacyjnej na tema montażu gazu właśnie ZETEC jest podawany jako przykład silnika do którego nie należy instalować gazu. Cena zalecanej instalacji traci sens przy cenie samochodu. Mowa o cenie instalcji za ok. 8000zł. Oczywiście można zrobić taniej. I nawet wymienić plastik na metal ale kosztem znacznego skrócenia życia silnika i różnymi problemami.
pozdrawiam
Arturek
  
 
Cytat:
2005-02-11 14:17:17, Arturek pisze:
Witam W obliczeniu są dwa ale!! 1. Dla jakiego silnika ten koszt instalacji, bo za tą cenę to można tylko zniszczyć Zeteca 2. W wielu opracowaniach w prasie motoryzacyjnej na tema montażu gazu właśnie ZETEC jest podawany jako przykład silnika do którego nie należy instalować gazu. Cena zalecanej instalacji traci sens przy cenie samochodu. Mowa o cenie instalcji za ok. 8000zł. Oczywiście można zrobić taniej. I nawet wymienić plastik na metal ale kosztem znacznego skrócenia życia silnika i różnymi problemami. pozdrawiam Arturek




bardzo ciekawy poglad - szczegolnie ten drugi
na naszym forum jest sporo 16V z instalka gazowa a te z sekwencja mozna policzyc na palcach jedenj reki
taki micab - na II generacji przejechal ponad 100tys a cale auto ma ponad 200tys

chyba sie kolego troszke rozpedziles z ta wypowiedzia
a kalkulator moze byc
  
 
my zrobilismy na gazie juz 50K a silniczek dalej smiga i jakos
strzaly byly tylko na samym poczatku zdaje sie jeszcze przed regulacja instalki.
a sama instalacja jest 2 gen bez kompa.
swiece byly wymienione przy zakladaniu gazu(tak mi sie wydaje) a pozniej po ponad 40k i moglyby dalej smigac ale przy zmiane przewodow WN przy ok 120k (przewody fabryczne jeszcze) zmienilismy tez swieczki.
wiec nie rozumiem o co chodzi ze ten slinik nie nadaje sie do gazu.
parafrazujac pewien cytat:
Nie ma silników nie nadających sie do gazu ,są tylko żle zagazowane
  
 
A ja myślę że założenie gazu to czysta profanacja!!!

Nie ma to jak posmrodzić bęzynką
a i osiągi są lepsiejsze !!




Cytat:




Ząb czasu, jedyny ząb, któremu nie zagraża próchnica.
  
 
Cytat:
2005-02-11 15:11:50, decki pisze:
A ja myślę że założenie gazu to czysta profanacja!!! Nie ma to jak posmrodzić bęzynką a i osiągi są lepsiejsze !! Ząb czasu, jedyny ząb, któremu nie zagraża próchnica.



co do osiagow to nie jestem taki pewien a jesli chodzi o smrod - jak kogos stac na wachanie tak drogich perfum to dlaczego nie
  
 
Dobry jest ten przelicznik. W sumie tak samo mi wychodziło jak liczyłem sobie sam. Gratuluje.
  
 
Witam ponownie.
Jeśli chodzi o artykuły to ostatnio był w (piszę z pamięci więc mogę przekręcić) "Auto po gwarancji" z połowy stycznia. Wychodzi co 2 miesiące. (Jest też artukuł o Escorcie). Jeśli chodzi o cenę instalacji to generalnie piszą (nie tylko tam), że trzeba liczyć bliżej 3000zł i nie jest to ideał. Poza tym odradzają "magików" ktorzy przerabiają kolektor plastikowy na metalowy. Ja robię do 15 000km rocznie (czyli mało) i szukałem auta bez gazu. Gaz to jednak różne kłopoty.
- dodatkowe badania techniczne
- zabiera miejsce w bagażniku (tak czy inaczej)
- Auto nie chodzi tak jak powinno - na forum są ciągle pytania ludzi co zrobić bo albo źle chodzi na gazie albo na benzynie.
Dalej jestem przeciwnikiem gazu.
Może gaz sprawdza się w starszych ale nie w Zetecu.
Inna kwestia cena i opłacalność. W "Motorze" i "Auto świecie" były porównania benzyny, gazu i diesla i doszli do rozbieżnych wniosków.
pozdrawiam
Arturek
P.S. Z gazem jak z magnetyzerami są tacy co są zadowoleni.
(Pomijam kwestię finansową gdy ktoś dużo jezdzi.)
P.S.2 Dalej uważam, że przelicznik w pierwszym poście jest zbyt optymistyczny.
  
 
a ja mam 2-giej generacji i jestem bardzo zadowolony.
gaz zakladal mi kolega (specjalista) i wyszlo baaardzo tanio - zwrocil sie po 3 miesiacach jazdy tj. okolo 5 KKM.
gdyby nie gaz roczny koszt paliwa wynosilby kolo 6500 pln zamiast 3700. rachunek calkiem prosty - oszczednosc 2800
pozdrawiam sceptyka
acha zapomnialem napisac - andri fajny kalkulator

[ wiadomość edytowana przez: juzeff dnia 2005-02-11 19:32:57 ]