Zużycie gazu w 2107

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
czesc
Od pary miesiecy jestem szczesliwym posiadaczem Lady 2107 1500 +gaz. Jednak martwi mnie strasznie duze zużycie gazu (okolo 20l/100km), nawet na trasie pali okolo 15l
Czy to jest norma? Czy moze trzeba wyregulowac? (jezeli tak to czy mozecie polecic jakis warsztat w krakowie)

pozdrawiam

z gory przepraszam jezeli taki watek gdzies juz jest ale nie moglem go znalesc.

[ wiadomość edytowana przez: dcnt dnia 2005-02-11 12:42:45 ]
[ powód edycji: korekta tytulu ]
  
 
no pali prawie jak dwie Łady Na trasie powinna sie miescic w 10l, po miescie max 14l. Moja tak spalala a mam raczej ciezka noge.
  
 
U mnie tylko jazda po mieście i podmiejska 14-15 w zime a le w lato spada do 13-14, mam ustawiony zapłon , zawory, nowe świece i kable silikownowe nowa kopułka i nowy palec,

Podobno wymiana albo regeneracja gaźnika dużo daje , ja mam gaźnik szcególnie pzrepustnice i luzy na niej wydymany już, ale na gazie mi to wysraczy jakb co to możesz gaźnik zregenerowac za 150 albo wymienuić na nowy za 250 zeta


Acha i nie tankuje juz gazu na BP, walę te punkty , na BP tankowałem od początku założenia gazu tylko na BP około 6000km, ale tydzien temu zalałem na małej stacjii tylko z gazem i łąda o wiele lepiej pzryspiesza i zbiera się , a do tego gazik jest po 1.82, a na BP u mnie poi 1.92 a dalej inne BP 1.89 czyli na litrze około 10 groszy taniej i tera będę tankował na małych stacyjkach z gazem tylko
  
 
to spalanie to prawdopodobnie wina regulacji,lub uszkodzonego reduktora.
  
 
Na pewno problem do rozwiązania, ale może się okazać,że feler tkwi w silniku...Kiedy upaliłem gniazda zaworowe i nie dało się już uregulować luzu zaworów, to połowa ciśnienia wylatywała do wydechu i przy spadku mocy miałem regularnie ponad 15 litrow /100. Im zdrowszy / szczelniejszy układ zaworów i tłok tym mniej ucieka bezproduktywnie , a tym samym spalanie jest najniższe. Po remoncie nigdy nie nie przekroczyła 14 litrów ( poj. 1700) . Przy super delikatnej jeździe na trasie ok. 10,5 litra.
  
 
Fachowe pisma podają iż zużycie gazu może być o max. 20% większe niż zużycie etyliny.Oczywiście w sytuacji kiedy silnik naszego pojazdu nie jest zbyt wyeksploatowany.Instrukcja Łady 2107 podaje normy zużycia etyliny:90 km/h-7,0 120km/h9,6 w cyklu miejskim 9,2.Tak więc łatwo obliczyć ile powinna spalać gazu.Moja ma przejechane 124000km,(dwa tygodnie temu,w związku zprzeglądem instalacji gazowej ,została wyregulowana i na trasie ponad 300 km spaliła 8,8L gazu).W tej chwili nie mogę podać ile pali w mieście,bo odpalam na benzynie i w zależności od temperatury przejeżdżam różne odcinki drogi,ale nie pali więcej jak 11,0L.Oczywiście można wyregulować tak by paliła jeszcze mniej i mieściła się w normie CO2,ale wtedy n/p droga wyprzedzania bardzo się wydłuża nie mówiąc o ruszaniu z pod świateł.
  
 
Nie tak dawno przeżyłem remont mojego silnika. A ściślej mówiąc wymianę na inny - wyremontowany. W nowym wymieniłem pierścienie, wszystkie uszczelki. Przeszlifowałem głowice i dopasowałem gniazda do zaworów. Wymieniłem uszczelniacze, uszczelkę pod gaźnikiem, filtry….itp. Wszystko to wyregulował mi dobry mechanik. Zawsze tankuję gaz na zaprzyjaźnionej stacji LPG co 230 km. Przed remontem płaciłem za ok. 55-60 zł a teraz 40 zł. Spalanie, więc wychodzi a poziomie 10 L/100 km. Myślę, że opłaci ci się zrobić poważniejszy remont. Przy takim spalaniu jak masz teraz to koszt naprawy i tak się zwróci.
  
 
Wszystko oki, ale jeżeli beny po mieście!!!!!! pali 9.2 litra według katalogu chociaz wiem ze pali więcej 10-12 a gazu niestety gaźnikowiec będzie palił 20-30% więcej to zużycie gazu po mieście!!!!!!! łady 2107
1500 w granicach 12-15 litrów jest normą według mnie. po prostu te auta beda paliły dużo bo w tamtych czasach nikt nie myslał o ekonomii
dla porównania podam że seicento 1100 pali gazu tylko po mieście 8-9 litrów przy wadze około 800 kg
a kadet 1.4i(instalka 2generacji) pali po miescie też 9-10 litrów gazu rzy wadze około 900 kg.

Znajomy kiedyś był złom oddać z 200 kg i pzry okazji zważył ładziankę 2107 miał pół zbiornika gazu i troche beny w baku i wyszło mu 1200 kg takze masa łady jest dość spora i do tego napęd na tył pożera tez paliwo

W każdym bądź razie najmniejsze spalanie jakie miałem to 12-13
litrów po mieście!!!!!!!w lato, w zime około 14-15ale jeźdże tylko na gazie i w katowickich
korkach takze beny uzywam w ciagu roku tylko pzry mrozach ponizej -5.
  
 
Gruntowny remont silnika byl robiony rok temu (przynajmniej tak mowi poprzedni wlasciciel ) wiec moze to bedzie tylko regulacja

a macie jakis dobry warsztat w krk albo w okolicach gdzie mogli by zbadac ten problem i naprawic?

Czy to mozeliwe zebym mial tylko 20l zbiornik paliwa? w instrukcji jest napisane ze Lada ma czterdziesto litrowy, a mi wchodzi tylko 20l a na kontrolce mam full. chyba nie mam 20 litrow osadu???
rocznik 88

dzieki za porady
  
 
ja mam silnik 1.3 i pali w lato:
-na trasie do 10l/100km
-po miescie do 12

w zime miasto do 14-15 (ciezka noga wolna jazda zimny silnik)

trasa do 12 max

reguluj zaplon pod gaz dojdziesz latwo

opoznij troche zaplon i w tedy ustawisz jeszcze sklad gaz / powietrze na reduktorze i powinno byc ok

  
 
acha mozesz przykrecic jeszcze ilosc mieszanki gazowo powietrznej a gaznika nie ruszaj bi tak nic to nie da sklad caly ustawiasz na reduktorze a ilosc na przewodzie do gaznika zajrzysz zobaczysz sprawdz tylko nie przykrecaj jej za bardzo bo jeszcze wiecej spali bo zeby przyspieszyc bedziesz musial wcisnac mocniej "gaz"
  
 
Cytat:
acha mozesz przykrecic jeszcze ilosc mieszanki gazowo powietrznej a gaznika nie ruszaj bi tak nic to nie da sklad caly ustawiasz na reduktorze a ilosc na przewodzie



Dobra czyli na przewodzie mam ilość na reduktorze skład może podasz w którą stronę kręcić ay zwiększyć proporcje mieszanki.

Chodzi ci o parownik czy reduktor gdzie to jest bo gdzie parownik to wiem.

W która stronę odbywa się regulacja np. staje przy stronie kierowcy i jak kręcić aby np. zmniejszyć ilość powietrza a zwiększyć gazy i odwrotnie.
  
 
ilosc na przewodzie zmieniasz :

- kecac zgodnie zruchem wskaz zegaza- zmniejszasz ilosc

-odwrotnie zwiekszasz

sklad na reduktorze/parowniku

-ustawiasz w sposob taki by mial najwyzsze obroty tj najlepsze proporcja(nadwyzka) powietrze / gaz

musisz pare razy "przygazowac" i poprawic nieznacznie

(czynnosc regulacji gaz powietrze mozesz nieznacznie zmieniac jak zatankujesz na innej stacji - maja napewno inna proporcje propanu/butanu)

skladu ilosci jak ustawisz nie ruszaj

alosc ustaw sobie by rozpedzac auto np do 110 km/h lub to zalerzy jak szybko jezdzisz w ok 110km/h moim zdaniem do jazdy po miescie wystarcza

MILEJ ZABAWY - bo trezba sie pobawic a jak do tego zaplon dolorzysz to juz kupa zabawy!!!