MotoNews.pl
  

Potrzeba kilka informacji technicznych (zaplon)

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Problem polega na braku mozliwosci po krotkim czasie postoju. Lub na gasnieciu samochodu podczas jazdy, i nie mozliwosci odpalenia.

Rozszerzenie tematu:
Co do pierwszego punktu wszystko jest jasne samochud postoi nieco i nie mozna go ruszyc jak polezy kilka godzin wszystko wraca do normy.
Co do drugiego: Podczas jazdy samochod traci ciag lub zaczynaja skakac mu obroty. Po zgaszeniu nie odpala. Po kilku godzinach wraca do normy.

No i podsumowanie. Zna ktos rozwiazanie lub mial podobne problemy. Jezeli tak bede wdzieczny za odpowiedz.
Pozdrawiam!
  
 
Myśle że chodzi tu o cewke. Miałem tak swego czasu w trampku, jak się cewka nagrzała to fiksowała.
a może moduł poszedł
  
 
identyczne objawy mialem, gdy gaznik lapal lewe powietrze.... co prawda cewka tez byla nagrzana, ae to bylo w trasie latem, wiec nie wiaze tego... Czy trzyma obroty jalowego, czy gasnie??? a zjawisko niereglurane jest??? to psrawdz, czy aznik dobrze dokrecony masz, a potem poczysc styki kolo cewki (a tych srubkach). Napisz, czy cos pomoglo.
  
 
u mnie kiedys przerywacz zaplonu zatarł sie na ośce i jak sie zagrzał od silnika to gasł i nie mozna bylo go odpalic,a jak wystygł to chodzil normalnie (rozszerzalnosc cieplna robi swoje).
  
 
Gdy nie bedzie chciala zapalic sprawdz czy masz iskre. Wykrec swiece lub wez zapasowa i podlacz trzymajac dotknieta do masy (w autach z modulem nie nalezy krecic bez mozliwosci przeskoku iskry). Jesli jej nie bedzie lub zauwazysz, ze jest slaba, wyczysc wszystkie styki (kable do cewki, zlaczki modulu i hallotrona) najlepiej sprayem (np kontakt). Sprawdz rowniez polaczenia kabli do koncowek - czasami lubi sie utlenic (trzeba niestety obciac z alozyc od nowa)
  
 
Sprawdź jeszcze czy Ci sie śrubki w aparacie zapłonowym nie odkręciły - u mnie był taki motyw ze auto ni z tego ni z owego gasło (pamiętacie w Sulejowie jak zgasła i nie dało sie jej odpalić ) - poprostu odkręciła sie śrubka i latała po aparacie robiąc zwarcie na czujniku halla
  
 
Pamiętamy
Ale ja tez nie dojechałem na pierwszy zlot ładzianką do Sulejowa. i to przez zerwany klin na palcu rozdzielacza!!! A ile się nagrzebaliśmy(tzn. ty sie nagrzebałeś - dalej wisze Ci piwkow gaźniku????Czyściliśmy go denaturatem, wykręcaliśmy dysze itp.
parę dni po zlocie Fleszer zaholował mnie do Władka - władek tylko posłuchal (jak strzela w gaxnik i nie chce zapalić) odkręcił kopułkę i okazało się ,że palec zatrzymywał sie co chwilę w miejscu
Po wymianie palca rozdz. - jakręka odjął
  
 
Potrzebowal bym sie dowiedziec jaka charakterystyke ma aparat zaplonowy w ladzie 2107.
Mysle ze inne modele maja to samo - rozgladnijcie sie4 w swoich ksiazkach prosze.
Chodzi mi cos na wzor tego Charakterystyka Zaplonu 2107 wykresu.
Z tym ze ten jest niewyrazny bałdzo
  
 
a moze ci zalewa plynem ktorys gar ,moze poprostu uszczelka, a tak na marginesie to jak niezobaczy sie to mozna przez neta tylko domniemywac co jest grane