Szukam porady

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
Jestem uzytkownikiem Forda Escorta 1.4i z 95 roku.Piec miesiecy temu sprowadzilem go z Niemiec.Ostatnio pojechalem z nim na komputer i okazalo sie ze jest uszkodzony przeplywomierz powietrza.Pytanie:W jak istotny sposob taka usterka moze wplywac na zuzycie paliwa????Nastepnie przy hamowaniu (i nie tylko)czasami silnik traci obroty i zaczyna sie dlawic,zachowuje sie jakby mial zaraz zgasnąc.Pytanie:nie wiem czy jest takie zachowanie silnika zwiazane z usterka przeplywomierza czy moze jest to inna awaria...ale czego????Przy przyspieszaniu strzalka na predkosciomierzu rosnie skokami(nie plynnie jak w kazdym innym samochodzie---ale niestety nie moim).
Po przyjezdzie autem do Polski wymienialem popychacze od zaworow(szklanki).Po wymianie silnik pracowal cicho,ale nie na dlugo.Teraz dzwiek jaki wydaje jest troszke podobny do Fiesty z silnikiem 1.1,nie wiem dlaczego??Przysluchiwalem sie silnikowi Escorta znajomego i jego pracuje inaczej....Czego to jest wina????
Moje auto ,przynajmiej tak wynika z ks. serwisowej ma przejechane niby tylko 110tys km,ale po pol rocznej eksploatacji moge smialo stwierdzic ze jest chyba troszke za mocno dobite(co wynika z jego dolegliwosci opisanych przeze mnie wyzej).
Z gory dziekuje za rady i czekam z niecierpliwoscia na Wasze sugestie....
POZDRAWIAM
  
 
gasniecie przy hamowaniu - silnik krokowy (przeczyscic)
skoki predkosci - linka predkosciomierza (wymienic)
co do przeplywomierza...hmm nie mam zdania. podobno moze wzrosnac. ale gdy przy sprawnym odepniemy od niego kostke silnik dalej rowno pracuje
  
 
W kwestii dławienia się przy hamowaniu....według mnie to Lambda -typowy objaw, choć silniczek krokowy też nie jest bez znaczenia. Ale stawiam na Lambdę....mam podobne objawy - choć nie notorycznie.
  
 
Lambda
Wymiana czegos takiego ile by kosztowala????Wydaje mi sie ze jest to raczej kosztowna czesc:
No to nie jest w takim razie za ciekawie
  
 
najpierw przeczyść krokowca a jeśli to ie pomoże to zajmij sie lambdą
a linke może wystarczy tylko przeczyścić
  
 
Cytat:
.Ostatnio pojechalem z nim na komputer i okazalo sie ze jest uszkodzony przeplywomierz powietrza.Pytanie:W jak istotny sposob taka usterka moze wplywac na zuzycie paliwa????




W dość istotny. Silnik mając nieprawidłoowy sygnał z MAF albo go niemając w ogóle pracuje wg. awaryjnej mapy kozystając z położenia przepustnicy i obrotów (poza momentami kiedy pracuje w zamkniętej pętli z koekcją lambda -> temat powiedzmy jest złożony). Generalnie systemy elektroniczne Forda typu EEC nie źle sobie radzą przy braku przepływomierza (Subaru np. nie przekracza raczej 3-4 tys obrotów i ma bardzo złe wolne obroty bez) ale brakue mu danych o obciążeniu silnika i w związku z tym podaje cały czas zbyt duże dawki paliwa żeby AFR nie spadło poniżej stechniometrycznego 14.7 przy dużym obciążeniu -> żeby nie popalić tłoków/zaworów. Dopóki jeździsz spokojnie - tak gdzieś do 1/3 wychylenia przepustnicy i masz sprawną sondę lambda to nie powinno mieć to większego wpływu - przy maksymalnych albo dużych otwarciach przepustnicy i dużych prędkościach obrotowych silnika jaknajbardziej. W końcu to awaria jednego z ppodstawowych czujników silnika.


Co do gaśnięcia może to być wina właśnie MAF (przepływomierza), ale z tego co słyszałem problemy z zaworem wolnych obrotów w Escortach są dośc częste.