MotoNews.pl
  

5 bieg!!

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam

Czy istnieje mozliwość wydłuzenia 5 biegu w skrzyni od poldka
bo mam dyfer o przełozeniu ~4,77 no i chciałbym miec na 5 biegu przy 3500obr 130km/h
Czy wogle jest to wykonalne i czy mozna zastosowac jakies inne tryby?

z gory dzieki za posty
  
 
Wszystko jest możliwe ale koszt Cię pewnie porazi. Wiem, że na polobudzie we Wrocku na wydziale mechanicznym mozna sobie zamówić dosłownie wszystko ale za odpowiednie pieniądze. Wiem, że zrobili u nas na przykład skrzynie V do malucha, więc myślę, że do poldka VI bieg o odpowiednim przełożeniu też by zapakowali Podjedź w Wawie na polibudę i popytaj jakie są tam możliwości
  
 
Cytat:
2004-05-01 22:03:06, -SerU- pisze:
Wiem, że na polobudzie we Wrocku na wydziale mechanicznym mozna sobie zamówić dosłownie wszystko ale za odpowiednie pieniądze.



A czy jest możliwość "ulepienia" mi Coupety ?
  
 
Cytat:
2004-05-01 21:57:00, Piekarski_Piotr pisze:
Witam

Czy istnieje mozliwość wydłuzenia 5 biegu w skrzyni od poldka
bo mam dyfer o przełozeniu ~4,77 no i chciałbym miec na 5 biegu przy 3500obr 130km/h
Czy wogle jest to wykonalne i czy mozna zastosowac jakies inne tryby?

z gory dzieki za posty



W cenniku jakiejs firmy była taka opcja dla zwykłych skrzyn... za ok 3000zł (max 2 biegi).... lub 5000zł (wszystkie biegi)
  
 
ojj to troche zeczywiscie mnie przeraziło a czy jakas tansza opcja moze mozna dorobic albo zaadoptować trybu piątego biegu od jakiejs innej skrzyni?
  
 
Hmmm ja ci poradzę jedna rzecz... mimo iż GT nie jest jakąś specjalną pozycją w temacie fachowego tuningu, top od jakiegoś czasu zaczeli drukowac konkretne artykuły techniczne... w tym aktualnym jest na temat skrzyn i ich przelozeń...
przeczytaj-pomyśl-zdecyduj...
  
 
Cytat:
2004-05-01 22:03:06, -SerU- pisze:
...Wiem, że zrobili u nas na przykład skrzynie V do malucha...




Niedawno przeszła mi koło nosa kłowa pięciobiegowa skrzynia do malucha za 2500 zł.
Była podobo nawet "zeszperowana".

Ech.



  
 
He he tylko żeby się nie okazało że po włożeniu piątki z takim przełożeniem fiacik zaczyna zwalniać...
  
 
skoro dyfer skracam jak sie tylko da to w wyniku tego wszystkie biegi będą krotsze i dlatego chce 5 wydłuzyc do takiego przelozenia jak pierwotne no moze ciut ponad, mocy mi starczy a chce miec przy 3000obr 120km/h
  
 
Skad masz taki dyfer - z Trucka??

Pozdr.
Adamus
  
 
Dyfer od tracka ma przełozenie bodajze 4,7 mi sie udało zdobyc 9/43 czyli 4,777777 w Bomisie mam znajomych i wygrzebał z kąds sztuke ale czekałem na wałek atakujący 2 tygodnie ale jest nowy fabryczny. ale bede mial problem na trasie dlatego musze zdobyc miejsce gdzie mi przerobią skrzynie.
  
 
Najdłuższa piatka w poldku miała przełożenie 0,808. Występowała w skrzyniach z tzw rowkiem na wałku sprzęgłowym - oznaczenie fabryczne. Mam taką orginalnie w Caro tuning z 1991 roku. Mam most 10:43 i na piątce zabawa zaczyna sie dopiero powyżej 110 kiedy silnik już łapie wyższe obroty(tuning i wałek 91 Świątek) ale nie wiem dokładnie ile bo i tak mam zły reduktorek więc musiałbym podać z obrotomierza a nie pamiętam.
Dorabianie to mżonki, koszt zajebisty - praktycznie trzeba dorobić trzy kołą zębate tzn piątkę i tzw małą choinkę czyli wałek pośredni do piątki i wstecznego. Raz, że obliczeniowo wychodzą cuda trzeba zmieniać moduł zębów robić korekcję zarysów wychodzą tzw dzikie zęby - tak tak to fachowe określenie z literatury o projektowaniu przekładni zębatych. Dochodzą materiały i obróbka cieplno-chemiczna i robią się jaja kwadratowe jak ostatnio u znajomego gościa któremu w Walterze w Radomiu (zbrojeniówka!) dorobili kółka zębate do wstecznego w automacie od BMW 635 (jak nic nie pomyliłem w numeracji) bo skrzynka jest amerykańska a nie ZF niemiecki i synalek był uprzejmy rozpier... kompletnie od ruszania do tyłu jak się jeszcze auto toczyło do przodu - filmów się gnój naoglądał i chciał też palić gumy. Dorobili a jakże jak orginał, pomiary laserowe, materiał kosmiczny, obróbka chemiczna a... szkoda gadać - chodzilo do samego końca aż się obudowa rozpie... bo moduł źle dobrali i stare kółko co zostało orginalne - do wstecznego potrzeba przez trzy koła puścić napęd - zjadło nowe kółka i stanął ząb na zębie - skrzynka szmelc. Nowa nie droga jakieś 3500 - 4000 ale nie ma bo to rzadkośc na szrotach w raichu.
Także dajcie Panowie na luz z tym dorabianiem.
  
 
Prędki > a jest jakaś możliwość sprawdzenia tego jaką skrzynię się posiada bez jej rozbierania? Bo chciałbym ustalic przełożenia swojej skrzyni i mostu.
Póki co brakuje mi pomysłów jak tego dokonać bez ich rozbierania i liczenia zębów, a niestety nikt o ile mi wiadomo nie ma klucza do nr VIN w 125'ce (celem odczytania mostu).
  
 
Nomad => jezeli nic nie zmieniales to napewno masz przelozenie mostu 41:10, widze ze masz kanta z 89' tak wiec pewnie silnik poloneza i skrzynia 5 wiec na bank most 41:10 gdzyz innych w katach nie bylo (nie mowie tu o kombi sanitarkach), w tamtym czasie mosty 43:11 byly tylko montowane w poldach SLE 1,6 i to nie wiem czy we wszystkich bo ksiazka podaje ze byly tez 1,6 z mostem 41:10

zreszta jezdzac samochodami fso rozniacymi sie tylko przelozeniem mostu (skrzynie 5, ten sam profil opony 175/70 na standardowych felgach) zauwazylem ze na moscie 41:10 przy 60km/h na 4 biegu obroty wynosily cos 2200obr/min a w przypadku mostu 43:11 cos 2000obr/min, tak wiec jezeli masz obrotek i zwykle kola to nie problem sprawdzic
  
 
Hmmm musze jeszcze zrobic test z porównaniem obrotów...

A specyfikacja jest taka:

1.Orginalnie:
Marka: fso-warszawa 1500 (znaczy sie Fiat 125p)
rocznik: 89 (rej 23-10-89)
silnik 1,5 (nr.1102129)
skrzynia - 4
zegary = termometr

2.Obecnie:
silnik 1,6 rocznik ~97 (z wtryskowego poldka, prawdopodobnie GLI)
skrzynia 5 rocznik nieznany... (w orginale miała kielich do silnika Rovera)
zegary - okrągłe (ele to nic nie zmienia )

A czy most był wymieniany to nie wiadomo, póki co nikt nie był w stanie mi na 100% udzielic odpowiedzi nawet co do jego produkcji... (ma cech charakterystyczne i "Polaka" i "Jugola") - wiec moze byc kombinowany...
  
 
Dzieki Schilowi ( BIG THX ) juz wiem jakie mam przełożenia skrzyni


A mienowicie:
1,4 (moja) zwykła 2,0

1. 3,830 3,778 3,612
2. 1,971 1,944 2,045
3. 1,321 1,307 1,357
4. 1,000 1,000 1,000
5. 0,806 0,803 0,870
R. 3,574 3,526 3,244

Pozostało już tylko sprawdzić most...
  
 
Cytat:
2004-05-05 20:41:51, Nomad pisze:
Dzieki Schilowi ( BIG THX ) juz wiem jakie mam przełożenia skrzyni


A mienowicie:
1,4 (moja) zwykła 2,0

1. 3,830 3,778 3,612
2. 1,971 1,944 2,045
3. 1,321 1,307 1,357
4. 1,000 1,000 1,000
5. 0,806 0,803 0,870
R. 3,574 3,526 3,244

Pozostało już tylko sprawdzić most...



podane przełozenia dla 1.4 są identyczne dla wszystkich skrzyń zrobionych po 1993 roku (w 1993 nastąpiła zmiana modułów zębów z 2.5 na 1.75)
te dla "zwykła" to przełożenia sprzed 1993 roku - stare moduły 2.5
Nie zauważyłem różnicy w jeździe starej/nowej skrzyni.
  
 
A jak tam prace z tlenem?
  
 
Cytat:
2004-05-09 22:39:12, Hubiszon pisze:
A jak tam prace z tlenem?


niestety musze odłozyc na pozniej teraz zkładam całego kwadrata do kupy bo praktycznie tylko bude mam od fiata, no ale juz niedługo opisze cały wynalazek jak juz wdroze w zycie.
  
 
Sagi o ciekawej kombinacji napędowej ciąg dalszy....

Po testach okazało się że prędkość 60km/h na 4 biegu uzyskuję przy 2500obr/min. a przy 3100obr/min. jest ciut powyżej 70km/h

Zatem przełożenie mojego mostu to prawdopodobnie 4,7 lub 4,(77)


Poprawcie mnie jeśli się myle...