| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Artur_ST Red Devil Wartopia | 2005-02-14 07:38:58 hmmm...no tak chyba działa ABS..w każdym razie u mnie jest tak samo |
ZieleTDH Sympatyk FEFK Czerwony Gromiasty SIERADZ | 2005-02-14 09:54:08 Wy to pewnie macie elektroniczny.Cieszcie sie ze nie mechaniczny bo u mnie w zmie na letnich gumach przy mocnym hamolwaniu nie dziala.A w tym roku szczegolnie bo mi spadl jeden pasek i nie mam kidy go zalozyc ![]() ![]() |
liked AR 156 SW Chorzów | 2005-02-14 10:03:42 to ze ci pedal odskakuje, to normalnie dzialanie abs-u |
ZieleTDH Sympatyk FEFK Czerwony Gromiasty SIERADZ | 2005-02-14 10:12:01 chyba raczej taki pukanie w pedale pulsacja to to samo ja sie nie znam |
Mr_Ozi Warszawa | 2005-02-14 10:22:15 Działanie ABS-u prawidłowe - jak jest bardzo slisko - pedał usztywnia się, a sam ABS terkocze jak grzechotka. Ciśnij pedał hamulca z całych sił - nie odpuszczaj. No i sprawdz amortyzatory - na kiepskich, zużytych, skuteczność ABS-u straszliwie maleje. No i odradzam jednak letnie kółka w zimie - to też ma wpływ na skuteczność ABS-u - to tak jakbyś cały czas jeździł po lodzie. Zdecydowanie odradzam.
Żeby było śmieszniej - na nowych oponach zimówkach i sprawnych amorkach to na lodzie czasami tył starał się wyprzedzić mój przód. Dlatego warto dbać o amortyzatory i opony...
Na koniec przestroga z ulic Warszawy - najlepszy ABS nie zastąpi rozumu... Pozdr. Mr_Ozi |
saintadamus Sympatyk FEFK deskowóz hożuf | 2005-02-14 10:30:48 abs gdy odkryje uślizg chociaż jednego z kół wtedy zmniejsza siłe hamowania, dzieje się tak na dziurach (taka tarka przed skrzyżowaniem) lub na śniegu z letnimi oponami |
Mr_Ozi Warszawa | 2005-02-14 10:33:52 Tylko trzeba pamiętać, że ABS działa w Escorcie (1,6 16V Kombi) tylko na koła przednie...
Pozdr Mr_Ozi |
Skolmi Sympatyk FEFK Fusion Warszawa | 2005-02-14 10:46:10
Pierwsze słyszę W takim razie po co są czujniki w tylnych kołach i elektrozawory w module na przewodach idących do tyłu ???? |
Mr_Ozi Warszawa | 2005-02-14 10:55:11 Nie wiem. U mnie nie ma i działa tylko na przód. Dlatego na bardzo śliskim tył chce mi wyprzedzić przód.
No chyba że o czymś nie wiem, ale to możliwe bo nie jestem mechanikiem. Jednak tyle razy zdejmowałem tylne koło, że chyba bym wianuszek od ABS-u zauważył. Może jest w bębnie hamulcowym, co?
Pozdr. Mr_Ozi |
Skolmi Sympatyk FEFK Fusion Warszawa | 2005-02-14 11:01:22
A no w bębnie ![]() |
Mr_Ozi Warszawa | 2005-02-14 11:05:13 No to przy najbliższej wymianie szczęk się przyjżę. Ale to dziwne, bo nawet książka WKŁ wspomina o działaniu ABS-u na przednie koła...
Pozdr. Mr_Ozi PS. Człowiek się całe życie uczy, a i tak głupim umiera... ![]() |
Skolmi Sympatyk FEFK Fusion Warszawa | 2005-02-14 11:11:20 Polecam lekturę sekcji "Wymiana tylnego czujnika ABS" w programie wiadomo jakim ![]() |
andri Fiat Bravo HGT Poznań | 2005-02-14 11:20:27 ok, dzieki za uspokojenie amorki mam sprawne i reszte hamulcow tez tip top..takze pozostaje wolniej jezdzic (bo oponki dopiero za rok..teraz elektryczne szybki.. ..tak tak wiem ze powinno byc odwrotnie ale coz...swoja droga irytujace ze przy tym wyposazeniu co mam ich brakuje..ciekawe co za madrala tworzyl takie pakiety ) |
borys KOMBIca Konin | 2005-02-14 11:21:49 sa rozne rodzeje ABSow:
2-strefowe (na kola przednie kazde regulowane osobno) 3-strefowe (na kola przednie kazde regulowane osobno i oba kola tylne razem) 4-strefowe (kazde z kol na osobno zmieniene cisnienie plynu hamulcowego w zaleznosci od przyczepnosci) Nie wiem czy tak tez jest w Fordach i tu pewnie jest cale to zamieszanie. Niektorzy moga miec ABS tylko na kolach przednich (tak jak np. ja) a inni moga miec na wszystkich kolach |
Mr_Ozi Warszawa | 2005-02-14 11:24:58 No to ja mam na 100% dwustrefowy ABS. Ale i tak lepszy od żadnego, nie?
Pozdr. Mr_Ozi |
ZieleTDH Sympatyk FEFK Czerwony Gromiasty SIERADZ | 2005-02-14 13:21:59 oczywiscie caly czas mowimy tu o ABSsie elektronicznym
MKIV ma mechaniczny tam raczej nie zmieniejsza sie sila hamowania modulatory robia swoje
Niewiem co ja tu napsialem ![]() |