Działanie abs"u ??

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
pytanko jest nastepujace..mam w swoim aucie abs (czyli wciskam na maksa i nie ma poslizgu..tak jak ma byc wszystko gra)..dziala bardzo ladnie pod warunkiem ze nie jest cholernie slisko tak jak teraz (przynajmniej u mnie) - popadal snieg ..dodam ze mam letnie opony... i jak sobie sune po sniegu (slisko jak cholera) to nie moge wdusic pedalu na maksa..bo sie pojawia opor..tak jakby pedal odbijal w zaleznosci od sneigu..troszke mocniej lub slabiej i taki dzwiek jest jakby snieg zgrzytal pod oponami.. Pytanie..czy to normalne czy cos u mnie szwankuje ?? dodam ze nie dosc ze nie moge wcisnac pedalu na maksa to droga hamowania jest zenujaca.....(musze wciskac i hamowac delikatnie)
  
 
hmmm...no tak chyba działa ABS..w każdym razie u mnie jest tak samo
  
 
Wy to pewnie macie elektroniczny.Cieszcie sie ze nie mechaniczny bo u mnie w zmie na letnich gumach przy mocnym hamolwaniu nie dziala.A w tym roku szczegolnie bo mi spadl jeden pasek i nie mam kidy go zalozyc
  
 
to ze ci pedal odskakuje, to normalnie dzialanie abs-u
  
 
chyba raczej taki pukanie w pedale pulsacja to to samo ja sie nie znam
  
 
Cytat:
2005-02-14 10:03:42, liked pisze:
to ze ci pedal odskakuje, to normalnie dzialanie abs-u



tak jak przedmówcy mówili, to jest normalne dzialanie abs-u i to że na śniegu przy letnich gumach droga hamowania wydłuża się diametralnie to też jest normalne przy absie
  
 
Działanie ABS-u prawidłowe - jak jest bardzo slisko - pedał usztywnia się, a sam ABS terkocze jak grzechotka. Ciśnij pedał hamulca z całych sił - nie odpuszczaj. No i sprawdz amortyzatory - na kiepskich, zużytych, skuteczność ABS-u straszliwie maleje. No i odradzam jednak letnie kółka w zimie - to też ma wpływ na skuteczność ABS-u - to tak jakbyś cały czas jeździł po lodzie. Zdecydowanie odradzam.

Żeby było śmieszniej - na nowych oponach zimówkach i sprawnych amorkach to na lodzie czasami tył starał się wyprzedzić mój przód. Dlatego warto dbać o amortyzatory i opony...

Na koniec przestroga z ulic Warszawy - najlepszy ABS nie zastąpi rozumu...

Pozdr.

Mr_Ozi
  
 
abs gdy odkryje uślizg chociaż jednego z kół wtedy zmniejsza siłe hamowania, dzieje się tak na dziurach (taka tarka przed skrzyżowaniem) lub na śniegu z letnimi oponami
  
 
Tylko trzeba pamiętać, że ABS działa w Escorcie (1,6 16V Kombi) tylko na koła przednie...

Pozdr


Mr_Ozi
  
 
Cytat:
2005-02-14 10:33:52, Mr_Ozi pisze:
Tylko trzeba pamiętać, że ABS działa w Escorcie (1,6 16V Kombi) tylko na koła przednie... Pozdr Mr_Ozi



Pierwsze słyszę

W takim razie po co są czujniki w tylnych kołach i elektrozawory
w module na przewodach idących do tyłu ????
  
 
Nie wiem. U mnie nie ma i działa tylko na przód. Dlatego na bardzo śliskim tył chce mi wyprzedzić przód.

No chyba że o czymś nie wiem, ale to możliwe bo nie jestem mechanikiem. Jednak tyle razy zdejmowałem tylne koło, że chyba bym wianuszek od ABS-u zauważył. Może jest w bębnie hamulcowym, co?

Pozdr.

Mr_Ozi
  
 
Cytat:
2005-02-14 10:55:11, Mr_Ozi pisze:
Jednak tyle razy zdejmowałem tylne koło, że chyba bym wianuszek od ABS-u zauważył. Może jest w bębnie hamulcowym, co?



A no w bębnie
  
 
No to przy najbliższej wymianie szczęk się przyjżę. Ale to dziwne, bo nawet książka WKŁ wspomina o działaniu ABS-u na przednie koła...

Pozdr.

Mr_Ozi

PS. Człowiek się całe życie uczy, a i tak głupim umiera...
  
 
Polecam lekturę sekcji "Wymiana tylnego czujnika ABS" w programie wiadomo jakim
  
 
ok, dzieki za uspokojenie amorki mam sprawne i reszte hamulcow tez tip top..takze pozostaje wolniej jezdzic (bo oponki dopiero za rok..teraz elektryczne szybki.. ..tak tak wiem ze powinno byc odwrotnie ale coz...swoja droga irytujace ze przy tym wyposazeniu co mam ich brakuje..ciekawe co za madrala tworzyl takie pakiety )
  
 
sa rozne rodzeje ABSow:
2-strefowe (na kola przednie kazde regulowane osobno)
3-strefowe (na kola przednie kazde regulowane osobno i oba kola tylne razem)
4-strefowe (kazde z kol na osobno zmieniene cisnienie plynu hamulcowego w zaleznosci od przyczepnosci)

Nie wiem czy tak tez jest w Fordach i tu pewnie jest cale to zamieszanie. Niektorzy moga miec ABS tylko na kolach przednich (tak jak np. ja) a inni moga miec na wszystkich kolach
  
 
No to ja mam na 100% dwustrefowy ABS. Ale i tak lepszy od żadnego, nie?

Pozdr.

Mr_Ozi
  
 
oczywiscie caly czas mowimy tu o ABSsie elektronicznym
MKIV ma mechaniczny tam raczej nie zmieniejsza sie sila hamowania modulatory robia swoje
Niewiem co ja tu napsialem