Silnik Escort EFI 1,6 90 i 105KM oraz turbo

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam!
Poszukuję kontaktu z osobami które jeżdżą essim z silnikiem 1,6 90kM albo 105kM. Potrzebuję informacji z czego wynika aż taka różnica mocy ponieważ analizując dane techniczne wynika że te silniki mają identyczny stopień sprężania skok itp. Ponadto poszukuje kontaktu z posiadaczami essiego z silnikiem 1,6 Turbo
Pozdrawiam
Radek
  
 
różnica między 105 a 90KM polegała w tych silnikach na sposobie zasilania benzyną, pierwszy miał wtrysk wielopunktowy EFi a drugi gaźnik
  
 
Cytat:
2005-02-15 13:03:21, slawas1 pisze:
różnica między 105 a 90KM polegała w tych silnikach na sposobie zasilania benzyną, pierwszy miał wtrysk wielopunktowy EFi a drugi gaźnik



Róznica nie polega jedynie na tym ze jedne sa na gaźniku a drugie na wtrysku tylko. Bo Fakt na gaźniku ma rzeczywiscie 90PS na wtrysku 105PS ale jest tez różny stopień sprezania na gaznik przypada 9,5 na wtrysk 9,75 przez to momenty obrotowe tez są rózne no i obroty silnika tez sie róznią gaznik 5800 a wtrysk 6000.

to tyle jesli chodzi o 8 zaworowe
bo jesli kolega pyta nad róznicami miedzy 1.6 8v 105 KM i 1.6 16v 90 KM to róznica polega prawie na wszytkim poczawszy wielkosci cylindrow stopniu sprezania ilosci zaworów do krzywek na wale rozrzadu