Trudność uruchamiania silnika 2.0 16V

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.
Coś mnie podkusiło aby uzupełnić benzynę na stacji do której nie zaglądałem od ponad 10lat bo miałem złe doświadczenie co do benzyny na tej stacji, a stacja ma złą opinię co do jakości benzyny.
Miałem już rezerwę benzyny i bałem się aby nie zapowietrzyć pompy bo normalnie jeżdżę na gazie.
Sprawa polega na tym, że teraz nie mogę uruchomić silnika od dotknięcia jak do tej pory tylko muszę dłużej kręcić i pomagać pedałem gazu. Po uruchomieniu silnika nie ma już problemu z jazdą. I teraz zastanawiam się czy to jest kwestia przypadku, że coś szwankuje czy benzyna zasyfiła mi pompę, wtryskiwacze czy coś innego.
W archiwum nie znalazłem podobnego tematu.
Może ktoś miał podobne wydarzenie.
Mam zamiar tą benzynę wyjeździć i zatankować tam gdzie zawsze tankuję i dodać dodatek do benzyny, który dodaję w okresie zimowym.
Liczę na jakieś sugestie.
Pozdr.
  
 
Wyjeździj do sucha i zalej jakiegoś wipałera na szelu.
  
 
polecam szczerze dodatek do benzyny liqui molly (tzw uszlachetniacz) i w moim przypadku bardzo pomoglo jak wlełem syfu ze stacji pod łodzią.
pozdr
  
 
WojtGda dobrze radzi. Nalać mu piwa
  
 
Witam.
Powtórzył się problem z uruchamianiem, z tym, że teraz nie tankowałem już dłuższy czas benzyny.
Muszę kilka razy pokręcić i pomóc pedałem gazu, czasem silnikiem zatrzęsie ale jak zaskoczy to pracuje normalnie. Na gazie też normalnie pracuje.
Zaczynam podejrzewać, że może pompa siadać.
Nie próbowałem uruchamiać na gazie.
Może ktoś miał podobne sprawy i jak je rozwiązał. Proszę o sugestie.

Pozdr.
  
 
Witaj. Miałem podobny problem. Długo walczyłem . Problemem okazał się zawór Eco w reduktorze, który zawiesił się w pozycji otwartej i puszczał gaz do kolektora, czego powodem była zbyt bogata mieszanka podczas rozruchu. Komputer wywalał przy tym błąd lambdy. Problem został znaleziony dopiero jak zawór zmienił położenie i zawiesił się w pozycji zamkniętej, tak, ze nie przełączał się na gaz
Może to być coś innego, ale warto sprawdzić.
Po drodze wymieniłem pompę paliwa, sondę lambda, ba nawet katalizator o kablach i świecach nie wspomnę.

Pozdrawiam
  
 
miałem inna przypadłość, okazało się że przewody paliwowe w zbiorniku troszkę się zesarzały i popękały. Jeden z nich pękł i to była przyczyna kręcenia przed odpaleniem.
Pozdr