MotoNews.pl
  

Droga hamowania

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Cześć!
Potrzebuję informacji na temat sprawności układu hamulcowego FSO Polonez 1.6. Interesuje mnie długość drogi hamowania na nawierzchni mokrej przy predkości pojazdu pomiedzy 50a80km/h.
Czy takie dane są do zdobycia??? Proszę o pomoc!!! Jest to dla mnie niezwykle ważne. Najlepiej jak informacje te byłyby potwierdzone przez fachowców
  
 
Nie tylko dla Poloneza , ale dla ŻADNEGO auta nikt nie poda ci precyzyjnych danych dla mokrej nawierzchni bo zależy to od wielu czynników : stanu i rodzaju nawierzchni , grubości warstwy wody , rodzaju opon , głębokości i rodzaju bieżnika , obciążenia pojazdu i jeszcze kilku zmiennych parametrów .
Sama droga hamowania dla prędkości 50 km/h będzie prawie 3 RAZY krótsza , niż dla 80 km/h !!!
  
 
Dzięki za informacje!
A istnieją badania drogi hamowania na suchej nawierzchni?
  
 
tak, przeprowadzane sa na okreslonym typie nawierzchni przez producentow aut... Do testow brane sa auta fabrycznie nowe na ogumieniu bedacym wyposazeniem pojazdu (fabrycznym)...

wyniki testow roznia sie z powodu nawierzchni - rozne odmiany betonow i asfaltow.

tak naprawde sa i tak ne wspolmierne z rzeczywistoscia gdyz zuzycie opon i ukladu hamulcowego oraz zawieszenia przeklada sie na wydluzenie drogi hamowania...

dla przykladu Nissan Skyline R34 GTS-R V-spec z 100-0km/h:
37,8m - auto nowe na oponach Yokohama (wyposazenie fabryczne);
42,5m - to samo auto z przebiegiem 25 000km:
35,6m - analogiczny nissan z przebiegiem 800km i oponami Goodyear Eagle F1;
34,0m - ten sam nissan z przebiegiem 1000km i sportowym zawieszeniem nismo;
31,3m - jw. z hamulcami 8-tloczkowymi brembo...

testy wykonywane dla nissana przez nismo w 2003 roku...
  
 
o kurde 8 tloczkowe??? ja mam w sumie 4 tloczki i tak sa z nimi problemy...
  
 
a jak to jest z tymi Lucasami bo slyszalem ze to calkiem inna bajka i nie do porownania z tradycyjnymi, bo bym se do DFa wstawil ale zostawiajac tarcze tyl
  
 
no pytam sie kto ma lucasa hamulce bo mysle o zalozeniu ich do swojego, jak one hamuja, czy som awaryjne, i jak trudno jest zalozyc do starego typu
  
 
ja mam lucasy w 132 i sa znacznie lepsze od seyjnych ze 132... wiec od DF-owskich chyba tym bardziej
  
 
wiesz, Alan28 robil z lucasow tarcze, bo mu sie psuly i koszta byly wielkie... zrobic sie da - napisz do niego priva to napewno powie ci co i jak...
  
 
ja wymienilem od razu ze zwrotnicami cale 200 zl mnie to kosztowalo
  
 
Lepiej tu bo inni sie troche dowiedzą, a jak robil tarcze, wymienial, przetaczal czy jak. A serwo z pompa jest wieksze od standart, i czy w lukasach tez bywa ze sciaga na strone przy hamowaniu bo jak depne u siebie na max to lata od lewej do prawej