Nadmiar paliwa w silniku.ratunku!!

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
mam znowu nie lada problem. do oleju w silniku dostaje sie paliwo byłem na aso na kompie i na wszelkich pomiarach i wszystko wydaje sie byc ok,lecz nie wiadomo skąd i wjaki sposób paliwo leci do silnika.mechanicy są bezradni.czy ktoś miał już podobny problem??pomóżcie bo mnie już sie płakać chce z tym hultajem.mpi1.5 pony94r.
  
 
Nie tylko tobie chce się płakać nad hultajem- ja juz płacze! A co do problemu to szczerze nie mam pojęcia co to może być! Może koledzy coś poradzą!
  
 
jedyna droga prowadzi przez wtryski. I to masz do sprawdzenia.
  
 
Dokładnie rzecz biorąc paliwo może dostać się do oleju przez pierścionki na tłokach - czyli masz przedmuchy. Sprwadź kopmresję - ewentualnie wymiana pierścieni. Czy to wystarczy zapytaj Zabela., może trzeba by od razu zrobić szlif. Albo jak pisze Mariogr wtryski (paliwo się leje a nie rozpyla - ale wtedy raczej by palił jak smok...).
  
 
ciśnienie na cylindrach jest ok wiec pierścienie bedą ok chyba.może to jednak szpryca bo pali mi zbyt dużo
  
 
Najprawdopodobniej masz coś z wtryskiem. Wtryski w ponym są sterowane masą, tzn. są one przykręcone do listwy zasilającej w paliwko i jest tam takie ciśnienie jakie wychodzi z pompy. Wtryski są wtedy zamknięte i paliwko nie jest dostarczane do cylindra. W momencie kiedy autko odpalasz komputer podaje impuls masy na wtryskiwacze i przez to następuje otwarcie wtrysku i podanie paliwa. Więc albo masz coś z kompem i żle steruje masą na wszystkie albo np. na jeden wtryskiwacz i wtedy podaje paliwo za długo(za dużą dawkę) i silnik nie jest w stanie go przepalić, albo coś z wtryskiwaczami-np. zatnie się w pozycji otwartej iglica w wtrysiwaczu i cały czas leje benzyną do cylindra. W obu przypadkach rezultat jest taki że do cylindra dostaje się za duża dawka paliwa, która nie zostaje do końca spalona. Resztki paliwa mieszaja się z warstewka oleju na powierzchni cylindra i w takim układzie masz w oleju paliwo. To by tłumaczylo zwiększone zużycie paliwa i jego obecność w oleju.
Zrób tak, jeśli rzeczywiście sprawdzonego miałeś kompa pod tym kątem i wszystko jest niby OK, to wyciągnij z cylindrów wtryski ale nie odpinaj ich czasem od listwy zasilającej w paliwo (spowoduj by wtryskiwacze były wyciągnięte z cylindrów bez rozłączania paliwa, napięcia, itp.). Niech ktos pokręci rozrusznikiem i zobacz czy wszystkie wtryski podaja paliwo, ważne jest by żaden z nich nie sikał tym paliwem jak ze strzykawki, --> mają rozpylać mgiełkę.
Jak zrobisz to napisz co sie dzieje.