Gaz w ZETECu - za i przeciw...

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Wiem, że jest podobny temat, ale brak w nim wypowiedzi posiadaczy tych silników. Są opinie ogólne na temat instalacji.

Jestem w posiadaniu essiego z silnikiem 1,6 16V ZETEC 90 KM z plastikowym kolektorem. Proszę o opinie osoby, które załadały instalacje do tego ilnika

pzdr4all
  
 
no wiec w tym watku mozesz sobie przeczytac o gazie w naszym zetecku
TU
jak gazownicy dobrze rozwiaza problem chwytu powietrza to bedzie cud miod i orzeszki
  
 
Posiadam instalacje LPG w Escorcie 1.6 16v ZETEC. Co prawda sam jej nie zakładałem (zrobił to poprzedni właściciel) więc o technicznych aspektach nic nie powiem, mogę za to wypowiedzieć się na temat użytkowania Escorta z LPG.
KOSZTY - w lecie na trasie Kraków - Rzeszów - Kraków samochód spalił mi średnio 9 l gazu / 100 km - Wynik jest więc bardzo dobry. Po mieście pali w granicach do 11. To w lecie. W zimie jest gorsza sprawa - po mieście koło 13 l, na trasie ponad 11...
WRAŻENIA Z JAZDY - przynajmniej w przypadku mojego auta teza, że "różnica pomiędzy jazdą na gazie a jazdą na benzynie jest niezauważalna" się nie potwierdza. Na LPG odczuwam spadek mocy, auto gorzej przyspiesza a co najgorsze moc jest rozwijana w dolnym zakresie obrotów nierównomiernie. Denerwuje również mały zbiornik umieszczony we wnęce po kole zapasowym - jego 29 l starcza najwyżej na 310 km...
  
 
ale cos za coc naped 4x4 robi swoje a przyjemnosc z jazdy jest fajna
  
 
ja u siebie mam SGI firmy BIGAS
załozyłem 1,5 roku temu , przejechane 49kkm pali więcej niż benzyny około 8-9l/ na trasie w mieście z 11-13 litrów

Jak na razie żadnych problemów , na początku miałem tylko problem z obrotami ale pomogło ustawienie kompa

poza tym autko jest mniej elastyczne na LPG

  
 
Ja zakladalem sam LPG do swojego essiego 1.6 16V Zetec zplastikowym kolektorem.Na poczatku bylo super nier dlawil sie nie strzelal a z tydzien temu mialem akcje i wystrzelil i rozerwal kolektor.Mialem problem taki ze od razu zaczelo sie wszystko sypac.Ale wymienilem membramy w parowniku przeczyscilem caly uklad i jest zajebiscie.Pali mi na trasie 8 literkow gazeli a w mierscie okolo 10
  
 
Cytat:
2005-02-13 21:56:08, Mieta pisze:
Ja zakladalem sam LPG do swojego essiego 1.6 16V Zetec zplastikowym kolektorem.Na poczatku bylo super nier dlawil sie nie strzelal a z tydzien temu mialem akcje i wystrzelil i rozerwal kolektor.Mialem problem taki ze od razu zaczelo sie wszystko sypac.Ale wymienilem membramy w parowniku przeczyscilem caly uklad i jest zajebiscie.Pali mi na trasie 8 literkow gazeli a w mierscie okolo 10



a ile Cie wyniósł remont po wystrzeleniu kolektora? wstawiłeś nowy, czy posklejałeś?
  
 
Powiem tak .....również bałem się gazu i nawet byłem jego przeciwnikiem .....wstrzymywałem się przez 3 lata z założeniem a teraz tego bardzo żałuję .
Moja instalka to II gen. z kompem (AG+Bingo S-4)......pali piknie codzi piknie, na początku był bardziej zrywniejszy na gazie niż na benie (teraz filterek trzeba by już podmienić )....mocy nie straciłem a spalanie gazu w ostatnim tygodniu kiedy u nas były rankiem mrozy -22-24 st C wyszło na całym zbiorniku 9,2/100 (jazda mieszana) .....teraz jestem zwolennikiem LPG (tylko dobrze założonego)
  
 
Ja mam instalkę II-gen. Elpigazu. Na gazie przejechałem dopiero jakieś 9 tyś. ale nie narzekam. Bez problemu pali, neźle przyspiesza (jest może troszkę mniej elastyczny, ale jak niedługo zdejmę kata to mam nadzieje że wróci do normy) za to jak się już wkręci to aż się nie chce nogi z gazu zdejmować . W mieście pali ok. 10 l (jakoś nigdy mi się niechce dokładnie policzyć) .
Podobnie jak Andrew popieram LPG, ale tylko dobre instalacje zakładane u dobrych gazowników.
  
 
Cytat:
2005-02-14 09:47:14, Andrew pisze:
....Moja instalka to II gen. z kompem (AG+Bingo S-4)......



a ile za nią dałeś? masz plastikowy kolektor?
  
 
Witaj,
Escort Mk7 1,6 16V Zetec '99 kombi.

Instalacja LandiRenzo II gen.
10 l/100
koszt 1800 zł plus świece (motorcraft), przewody(motorcraft) , sonda lambda (niestety nie wytrzymała 180 000 km),

lekko mniejsza dynamika (kiedyś miałem "kopa" powyżej 3500 obr - na LPG go nie mam) - powtarzam lekko mniejsza.

Zasadniczo polecam - warunek dobry gazownik

Marcin



  
 
Ja tam nie zakładam, te silniki powinny chodzić na benzynie, osobiście nie znam samochodu idealnie chodzącego na gazie.Poprostu takiego nie ma !
  
 
Ja mam u sie bie 1.6 16V 90KM.
kupilem go z gazem wiec nie mam porownania z benzynka
instalke mam elpigazu.w ramach pracy mgr. badalem Astre 1.6 8V z podobna instalka na hamowni inercyjnej.wynik:
katalog pisze 86KM
na benzynie bylo 84KM
na gazie 80KM
moment na benzynie 129Nm przy 3200 obr/min
moment na gazie 125 Nm przy 2900 obr/min
w butle wchodzi 37 l
w miescie(20 st mrozu,7 km do pracy) spalil 14l/100km
na trasce jakies 9, a mialem 100km/h a czasem nawet 160
kolektor metalowy,przezyl jeden strzal,klapa sie zamknela,zawor upuscil cisnienie i wszystko wrocilo do normy.
osoboscie bardzo polecam zagazowanie essiego
  
 
Cytat:
2005-02-24 22:40:15, Ice pisze:
Ja tam nie zakładam, te silniki powinny chodzić na benzynie, osobiście nie znam samochodu idealnie chodzącego na gazie.Poprostu takiego nie ma !



Owszem masz rację gdyby tylko ona kosztowała ......... ech szkoda pisać. I wszelkie dyskusje w tym temacie są zbędne ponieważ nikt z nas nie zakładał gazu (koszt od 1500 do nawet 4000) z własnego widzi-misie

Ja osobiście zrobiłem na gazie 90 kkm na instalce bez osłony sondy lambda - silnik 1.4 na wielopunktowym wtrysku.
I co:
spalanie -- najpierw mniejsze a teraz to sięga od 10 w trasie do 12,5 w mieście (rekord w trasie to 7,8 ale to była jazda specjalinie pod niską średnią) ale myślę że może jak termostacik i membrany na parowniku się wymieni to będzie lepiej.
moc --no cóż niby bez zmian ale jak widzę wykresy kolegów z hamowni (tych co mają gaz) to wiem że tak być nie może; ale ostatnio przejechał się po mieście moim autkiem koleś który normalnie chula 1,6 16V i nie mógł uwierzyc że to jest 1,4. Powiedział że do setki to różnicy za bardzo nie ma. Jego wrażenia to nie hamownia ale jest to dla mnie optymisyczna opinia.
  
 
Mam wlasnie ten silnik i powiem tak:
nie mam silnika krokowego, a zaworek. Ustawiony optymalnie po wielu probach i testach. Pali na stale 10l zawsze. No chyba ze jade super ostro (a zadko jezdze super ostro) to spali wiecej.
Chodzi gorzej niz na benzynie, ale ostatnio zatankowalem gaz na stacji w Lodzi (inflancka przy Leclercu - Shell, samotna stacja przy Jet) i naprawde czuc bylo kopyto jak na benzynie (przynajmniej tej 95), a jak znow zatankowalem LPG gdzie indziej to znow rzadzizna (a tankuje tylko na stacjach duzych - BP, Shell - ale b. rzadko bo nima w okolicy, Petrochemia, Statoil, Orlen). Natomiast ostatnio zatankowalem sobie benzynke Shell V-Power Racing, i po prostu wypas, zaden gaz nie podskoczy.
A wracajac do tematu - dobry gazownik to podstawa. Polecam przy okazji firme NAGAZ, Lodz, 1-go maja ilestam. Tam naprawili moja nienaprawialna instalacje, z ktora kupilem essinke.

Powyzej 4 tys. obr na gazie przyspieszenie nie wzrasta tak jak na benz., ale pies to sral, gaz jest ku oszczedzaniu w koncu. A jak mam sie scignac, przelaczam na benz.

Zreszta, napewno przynajmniej niektorzy z nas wymienia sie informacjami na walnym w piotrkowie.

Pozdr