| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
pawełO BMW Member bmw 730 jelenia gora | 2005-02-21 23:11:46 dzięki za informacje ze końcówki sa na gwarancji robie to zawsze w tym samym warsztacie i nikt mnie nie poinformował o tym .
zimą jezdze na 205/65/15 a latem 235/40/17 a drogi nie sa najgorsze-jak na polskie warunki |
![]() Pabblo BMW Friend BMW 750i Warszawa | 2005-02-21 23:33:59 Ja mam podobny problem w 750i, wymienilem wszystko.
Teraz sie dowiedzialem, ze to wina tzw. servotronik'a musze to zrobic bo to jedyna pozostala mozliwosc. |
barto E34 M50 B20 vanos 92 ... Gliwice | 2005-02-22 12:52:31 jabym nie dopatrywał sie tu az takich awarii. Pierwsze pytanie czy na zimowkach i lenich tak samo drga kierownica????
1. Dobrze wyważyć koło - rozumiem ze to wszyscy zrobili. 2. Sprawdzić ET felgi i sprawdzić w ETK czy takie rozmiary są dozwolone. Jak nie są to mamy odpowiedz dlaczego drga kierownica. E32 zdjae sie ze ET 20. To moze byc powod. |
MARCIN_RADOM BMW Member BMW E-28 525i, E34 5 ... RADOM | 2005-02-22 13:49:10
kolego! co ma piernik do wiatraka??!! w E-28 oryginał to ET18 do 22 a teraz mam ET38 i nic nie drży. musze przyznac że pomysła to miales niezłego. co do punktu pierwszego to sie zgadzam |
barto E34 M50 B20 vanos 92 ... Gliwice | 2005-02-22 14:04:24 no to jestes ewenementem, ze ci nic nie drga. Wiele razy spotkałem sie już ze wlasciciele wstawiaja piekne fele nie zwracajac uwagi na podstawowe parametry felg no i prowadzenie i hamowanie doniczego. Przyznam sie ze kiedys tez tak zrobiłem i kupilem felgi patrzac sie tylko na rozstaw srub i piasty. Założyłem nowe gumy wyważyłem w dobrym zakładzie i co???? drgania takie ze wyrywało mi kierownice. Felgi były nowe i praste. Po wymienie na oryginały jak ręką odjął, zadnych drgan na tych samych gumach 9to był fiat). SPrzedałem felgii koledze który akurat takie potrzebował i u niego takze cisza czyli ET jaknajbardziej ma wpływ. Moze Ci nie drga ale łozyska to Ci długo nie wytrzymają. Parametr osadzenia felgi to BARDZO WAZNA sprawa. |
MARCIN_RADOM BMW Member BMW E-28 525i, E34 5 ... RADOM | 2005-02-22 15:50:44
czemu? wcale nie są bardziej obciążone. zgodzę się jeśłi założone są dystanse, ale bez nich bez wzgledu na Et łozysko jest obciążone w taki sam sposób.
nie tak całkiem nic. jeszcze jestem sprawnym facetem. a tak na poważnie to nie rozumiem co ma ET do drgania kół. drgania powodowane sa albo luzami, albo tzw reakcjami dynamicznymi czyli krótko mówiąc brakiem wyważenia. nic innego nie jest w stanie wprawić koła w drgania, szczególnie szybko kręcącego sie koła. |
hz10 BMW Member starachowice | 2005-02-22 16:22:57 i ja sie dołącze et nie ma wpływu na to czy drga kierownica czy nie |
pawełO BMW Member bmw 730 jelenia gora | 2005-02-22 18:44:27 ja nie wiem czy et ma wpływ na drgania kół ale na pewno u mnie nie jest to powodem zimąjezdze na oryginalnych stalówkach z latem na 17 od m5 e34 a one też mają takie samo et (et20) |
pawełO BMW Member bmw 730 jelenia gora | 2005-02-22 18:49:28 a jeszcze co do wyważania to wyważam srednio raz na 2 lata bo opony nabywam używane i na tyle mi starczają
MOŻE TRZEBA WYWAŻAĆ CO SEZON , JEŻELI KTOS WIE TO NIECH NAPISZE |
MARCIN_RADOM BMW Member BMW E-28 525i, E34 5 ... RADOM | 2005-02-22 19:02:35 jełsi zakładasz dwa komplety opon na jedne felgi to za każdym razem kiedy zmieniasz musisz wyważać.
|
pawełO BMW Member bmw 730 jelenia gora | 2005-02-22 19:12:43 JA MAM JEDNEN KOMPLET OPON NA JEDNEN KOMPLET FELG RAZEM MAM 2 KOMPLETY LATO I ZIMA |
MARCIN_RADOM BMW Member BMW E-28 525i, E34 5 ... RADOM | 2005-02-22 19:20:23 więc jednorazowe wyważenie kół powinno byc wystarczające. mozna zawsze sprawdzic przed założeniem. |
hz10 BMW Member starachowice | 2005-02-22 19:28:18 wyważać należy nie żadziej niż co 10000km bynajmniej ja tak robie bo po tym okresie zaczyna drgać kierownica i wtedy zdejmuje i wyważam |