Prosze o porade nt. wymiany silnika

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam szanownych klubowiczów.
Poszukując silnika do mojej omci ( remont jednak nie bardzo wchodzi w gre) nie znalazlem takiej pojemności a mianowicie porządanej 1,8 ale b. dużo jest na rynku silników 2,0 i stąd pytanie.
Czy zakładając silnik 2,0 moge zamienić kolektory ssące te od wrrysków na kolektory na których siedzi gaźnik czy jest to wogóle możliwe????
Czy jest jakiś sposób na taka przeróbke?????
Auto mam na gaźniku i zakładając silnik z wtryskiem musiałbym poczynić w nim daleko idące zmiany.
  
 
Cytat:
Czy zakładając silnik 2,0 moge zamienić kolektory ssące te od wrrysków na kolektory na których siedzi gaźnik czy jest to wogóle możliwe????


głowice zewnętrznie takie same ale:
wałek ma inne fazy i nieobrobioną krzywkę na pompę (i brak otworu na pompę)
---
który model silnika masz:
18nv
18sv
18nvr
  
 
Ja mam silnik 1,8 nv
  
 
to znalazłem na sieci

Cytat:
Witam! Sprzedaję nowy, w fabrycznym opakowaniu, niekompletny silnik do Opli - jest to kadłub z wałem korbowym i tłokami. W zależności od tego, co na ten kadłub pozakładasz może stać się on silnikiem 18SEH, SV, SE, generalnie chodzi o 1800 ccm ze stopniem sprężania 10:1 przy standardowej komorze spalania. Blok pochodzi z likwidacji magazynu oryg. części zamiennych i oczywiście jest do niego komplet dokumentów.
Mam również dostęp do innych nowych silników i skrzyń biegów do Opli z lat 80-92 więc jeśli czegoś potrzebujesz - pytaj; tel. 604 616 324 (Michał) lub pisz - czasowy@wp.pl. Zapraszam!


i ceny gościo ma niezłe
Cytat:
899,00 zł

  
 
Witam

Ja osobiście radziłbym jak przedmówca - zastosować ten sam typ silnika.

Główny powód to przewidywane trudności z instalacją elektryczną, a ściślej z komputerem sterującym pracą silnika, ponieważ 1,8 gaźnik ma zupełnie inny system sterowania.
Musiałbyś wymieniać lub przerabiać całe wiązki kabli, zastosować inny komputer, itd.



Aaa !!!

dopiero zauważyłem
Cytat:
Czy zakładając silnik 2,0 moge zamienić kolektory ssące te od wrrysków na kolektory na których siedzi gaźnik czy jest to wogóle możliwe????



czyli do silnika 2.0 kolektor i gaźnik z 1.8 ???

ciekawe, ale nie wiem czy wykonalne

[ wiadomość edytowana przez: Musasi dnia 2005-03-05 12:53:28 ]
  
 
To ogłoszenie już przerabiałem z miesiąc temu dzwoniłem do gościa ale powiedział że już takich silników nie ma ( nie dziwie się komplet kosztował 900zł) poszły jak świeże bułeczki.
  
 
remont 1.8
tuleje cylindrowe (wstawienie nowych)450zł
pierścienie 150zł (zakładam że tłoki nie są mocno zużyte)
panewki ok.200zł
uszczelki+uszczelniacze zaworów100zł
szlif zaworów i gniazd po 3zł/szt

a za 2,0 kpl z osprzętem to 1200-1500zł
  
 
Oj co do tłoków to nie był bym taki pewien auto ma przejechane 500 tys. Wydaje mi się że będą tam niezłe progi.
A to dodatkowy koszt. bo tłok około 300 zł.
Dlatego myśle o innym solniku ermont jest nieopłacalny w moim przypadku.
  
 
zaczynam sie zastanawiac czy to tylko twoj przypadek czy ja tez tak mam (sorki mialem nie narzekac
  
 
che che OLOBONO nowsza fura= lepszy silnik i najprawdopodobniej mniejszy przebieg