Olej w dyferencjale

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
mam pytanko - czy w dyfer można lać obojętnie jaki olej syntetyczny do dyfrów/przekładni czy specjalny(bmw ma jakiś specjalny za około100 zł/litr chyba castrola). Pytam się bo wiem, że np do skrzyń biegów w fordach też należy lać specjalny olej, ponieważ są tam łożyska w plastikowych obudowach i jak się wleje olej o nie takich właściwościach to szlak trafiał te łożyska i skrzynie- sam znam 3 takie przypadki, a podobnie może być i tutaj. Może ktoś wie. A tak w ogóle sprawdzał ktoś poziom oleju, bo muszę to zrobić, jest tam jakaś miarka? czy tylko śruba?
  
 
nie porównuj bmw do forda. to zasada numer jeden. jeśłi chodzi o sprawdzenie poziomu oleju w główce to jeśli nie masz widocznych wycieków to nie ma takiej potrzeby. ale jak się już uprzesz to jest od tego otwór przelewowy, zazwyczaj na taką sama śrubę jak spust. powinien on być mniej wiecej na 1/3 wysokości główki. odkręcasz go i dolewasz aż zacznie sie przelewać. olej dobierz sobie z katalogu np mobila. koszt 1 litra to około 20-25 pln. a fordy zostaw w spokoju, niech sobie nimi jeżdżą ukraińscy handlarze.
pozdrawiam
  
 
no właśnie puszcza mi chyba - zimering(tam gdzie wychodzi prawa półoś), bo z jednej strony jest wilgotne, a tak poza tym wie ktoś czy z jego wymianą jest dużo roboty, czy trzeba też rozkręcić zawieszenie, żeby wyciągnąć półośkę
  
 
półoś się odkręca, a resztę zobacz TU.
pozdrawiam