Stożek a temperatura silnika - DEBATA!!!

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Wstawiłem Essiemu stożek i od tej pory zauważyłem że silnik ma wyższą temepratrę (a może to zbieg okoliczności). Płyn chłodniczy jest w maksymalnym poziomie (pozdrowienia dla Maksa ), przewody są gorące, także termostat raczej ok!!

Czy oże przez to że stożek stawia mniejsze opory od standardowego filtra może powodować zmianę mieszanki???
według mnie komuter powinien sie dostosować (ten od LPG też).
Komp od gazu bierze sygnały z wtryskiwaczy paliwa.
Tak więc jak to jest ??
Czy macie podobne problemy
  
 
Jak masz zainstalowany stożek?
  
 
Cytat:
2005-02-22 01:42:55, Azrael pisze:
Jak masz zainstalowany stożek?



tzn??

na razie nie oddzielony od silnika, nie zrobiłem jeszcze przegrody
  
 
Cytat:
2005-02-22 02:09:46, mss pisze:
tzn?? na razie nie oddzielony od silnika, nie zrobiłem jeszcze przegrody




To znacyz co wywaliłeś orygialny airbox i tam wetknąłeś stożek? W wolnossącym silniku stożek musi być tak zainstalwoany by zasysał zimne powietrze spoza komory silnika - w innym wypadku rośnie zarówno temperatura ładunku jak i EGT (chociaż wątpie by było to widoczne po temperaturze wody) i silnik po prostu traci na mocy
  
 
proste Bez izolacji i dobrego dolotu twoj essi nie bedzie mial polotu
  
 
no ale kurcze dziwne że aż tak podskoczyła temperatura
zrobię tą izolację to zobaczymy jak będzie dalej

  
 
tzn nie wiem jaki to ma wplyw na temperature bo jak w astrze zalozylem i nawet bez izolacji z poczatku to nie bylo akich objawow. Moze essi ma inaczej
  
 
ja po załozeniu stażka nie zauwazylem zadnej zmiany temperatury - ale mam odciecie od prowmieniowania cieplnego silnika - i zalozone dwa niazalezne doloty zimnego powietrza

- a przy okazji - to czy jest mozliwosc reakcji silnika na wilgotnosc powietrza - moze stozek wiecej wilgoci jest w stanie przepuscic -

- juz draze do sedna - podczas duzych mrozów a co za tym idzie bardzo suchych dni (0 wilgotnosc powietrza) silniczek rowno pracuje - od 3 dni jest bardzo duza wilgotnosc - sniegi topnieja i pada deszcz ze sniegiem - i silnik czasami nierowno pracuje przy niskich obrotach 1,5 - 2 tys potrafi sie zaczknac - wczesniej tego nie bylo...
  
 
Cytat:
- a przy okazji - to czy jest mozliwosc reakcji silnika na wilgotnosc powietrza - moze stozek wiecej wilgoci jest w stanie przepuscic - - juz draze do sedna - podczas duzych mrozów a co za tym idzie bardzo suchych dni (0 wilgotnosc powietrza) silniczek rowno pracuje - od 3 dni jest bardzo duza wilgotnosc - sniegi topnieja i pada deszcz ze sniegiem - i silnik czasami nierowno pracuje przy niskich obrotach 1,5 - 2 tys potrafi sie zaczknac - wczesniej tego nie bylo...



Raczej jakiś problem elektroniczny...
  
 
u mnie nic takiego się nie dzieje....a przy jeździe z prędkościami powyżej 100km/h temperatura silnika jest wyraźnie mniejsza niż przy seryjnym filtrze
  
 
Cytat:
no ale kurcze dziwne że aż tak podskoczyła temperatura



Mnie się to nie wydae być związane.
  
 
Cytat:
2005-02-22 12:45:20, Azrael pisze:
Mnie się to nie wydae być związane.



może to zbieg okoliczności - mam taką nadzieję
  
 
no to jak wilgotnosc nie moze wplywac na prace - to co?

moze to ze od dluzszego czasu paliwa srednio w baku jest kolo 10 litrow - jezdze tylko po miescie - wiec na gornej czesci baku skrapla sie woda i zamarza i przedostaje sie do paliwa -

- czy jest to mozliwe - w/g mnie tak - chociaz pytam Was? bo to nawet ciekawe zagadnienie -

- dodam ze 5 dni temu byla brzytwa i czujniki w 100% sprawne -
- wiec to chyba nie elektryka -
  
 
dodam ze jezdze teraz essim bardzo malo jakies 20 km co 3 dni - wiec to moze miec wplyw na skraplanie - zaleje go do pelna 98 i wleje Valvolina i... mysle ze przejdzie -

- a teraz stoi wymyty i wypastowany w garazu a sniegu u mnie w ciul i jescze troche...
- nie wyjezdzam do wiosny -
- ma ktos tez tak?? -
- czy tylko ja mam pie....
  
 
no i okazało sie - konczac moje ciekawe story ze bylo malo paliwka dlugo stal woda sie skroplila i przerywal -

- dzisiaj zatankowalem do pelna wlalem Valvoline i jest znowu miód -