Niestabilne wolne obroty 524TD

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
Dziś wieczorem zauważyłem że silnik ma niestabilne wolne obroty skaczą raz 700 a raz 900 podczas jazdy tak gdzieś do 1500 obr wyczuwane jest delikatne szrpanie co to moze byc miesiac temu regulowałem dawkę paliwa czy to moze być przyczyną?
  
 
może przesadziłeś z tą dawką tzn jest za duża lub druga opcja pada potencjometr w pompie wtryskowej
  
 
Cytat:
może przesadziłeś z tą dawką tzn jest za duża



To raczej odpada bo miesiąc było dobrze stało się to nagle , a czy gdyby padał potencjometr to dlaczego źle pracuje tylko na wolnych obrotach ? co reguluje wolne obroty w dieslu? Jaki jest ewentualnie koszt takiego potencjonometru i czy to napewno ten w pompie czy moze ten przy pedale gazu jak to sprawdzić
  
 
Witam.
Zastanawiam się w jakim celu regulowałeś dawke paliwa na elektronicznej pompie wtryskowej .Od tego są sterowniki które dozują paliwo w zależności od obrotów i nie tylko.Jedną z przyczyn może być uszkodzenie rozpylacza lub wtryskiwacza jak również rozregulowanie lub zużycie układu wtryskowego.
pozdrawiam

[ wiadomość edytowana przez: bogros dnia 2005-02-20 10:00:16 ]
  
 
Cytat:
Zastanawiam się w jakim celu regulowałeś dawke paliwa na elektronicznej pompie wtryskowej



Regulowałem poniewarz nie miałem dołu tzn auto nie chciało jechać poniżej 2000 tys obr.
  
 
w tych starych pompach czujnik położenia przepustnicy jest zrobiny na potencjometrze który jak ktoś wleje gównianego paliwa sie potrafi zabrudzić lub też może ulec uszkodzeniu.odkręć góre pompy (dekielek i zobacz czy jest w dobrym stanie
  
 
Czy chodzi o ten dekielek przykręcany na 4 torxy? Czy po odkręceniu pompa się nie zapowietrzy? A tak na marginesie skoro to mogło się zabrudzić to po co jest filtr paliwa!!
  
 
tak chodzi o ten dekielek a co do filtra to on nie wyłapie np.kwasu który z kolei bardzo źle wpływa na ten układ
  
 
Ostatnio lałem opał myślisz że to przez to?
Kolega od roku jeździ 524 na opale i nic sięnie dzieje.
Nie napisałeś czy pompa się nie zapowietrzy i czy nic tam sie nie przestawi jak to odkręcę.
  
 
nic sie nie stanie z pompą natomiast co do opału to nie ma nic wspólnego chybaże jakiś kombinowany ten opał
  
 
odkręciłem ten dekielek wydaje mi się że było wszystko ok.
Ale zauważyłem coś innego te niestabilne obroty pojawiają się dopiero po całkowitym rozgrzaniu silnika na zimnym nic się nie dzieje chodzi równiutko.
  
 
a sprawdź napięcie ładowania na akumulatorze jak jest zimny i jak jest rozgrzany
  
 
Cytat:
2005-02-21 19:48:49, hz10 pisze:
a sprawdź napięcie ładowania na akumulatorze jak jest zimny i jak jest rozgrzany


a co ma napięcie ładowania wspólnego z obrotami silnika
  
 
Zauważyłem jeszcze jedną rzecz te falowanie występuje tylko wtedy gdy jadę dłyżej na niskich obrotach a wiadomo teraz ślisko więc falują ciągle ale pogoniłem go po autostradzie 30km 160/h i uspokoiłosię chodziło równiutko ale teraz znowu to samo na zimnym super porozgrzaniu do du.........y
  
 
Cytat:
a co ma napięcie ładowania wspólnego z obrotami silnika

nie moge ci powiedzieć
  
 
a szkoda
  
 
Dzisiaj podczas jazdy samochódł zgasł całkowicie chyba zacznę od filtra.