Termostat E30

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Wiem że to słabe pytanie ale gdzie on dochlery jest.... buhehhe wiem wiem... no coment.. ale nadal powraca problemniskiejtemperaturyslinikka i nier wiem czy to termostat czyzapowietrzony układ czy co???aaaa
  
 
Spróbuj odpowietrzyć a potem wymień termostat, ale ja sądze że to 2gie. A gdzie jest to sprawdź w programie z częściami na stronie internetowej - link na forum gdzieś w zablokowanych postach.
  
 
Czas reakcji 3:23 ładnie.... dzieki Aldik z tym ze ja juz na stronce byłem... hmm tylko Ty mi jeszcze powiedz jak sie termostat nazywa a raczej w jakim układzie go szukac.... bo tu jest problem.. aa i czy odpowietrzanie układu nie napełnianego cos da? jesli nie nalewam to nic nie bedzie wypierało powietrza..czy poprostu odkrecić odpowietrzniki i dolac?taka jestzasada odpowietrzenia? ale jeśli stan płynu sest dobry to by suie miało tak samo z siebie zapowietrzyc..?!Jak poza wyciaganiem termostatu mozna sprawdzic ze to on..sa jakieś metody .? nie grzejaca sie chłodnica? ect? nigdy sie z tym nie bawiłem i zbaraniałem...
  
 
Termostat masz umieszczony na przodzie silnika , zaraz przy głowicy.Jak otworzysz maskę , to wąż na samym dole ,po lewej stronie chłodnicy(jak dobrze pamiętam) bieggnie właśnie do termostatu.Po nim dojdziesz .Wąż wsadzony jest na metalową część ,w której umieszczony jest termostat.Całą część wchodzi włąśnie na przodzie (chyba głowicy)właśnie w nią .Zamocowane to wszystko jest na 3 śrubkach chyba 10ątkach .Koszt temoststu to mniej więcej 46 złoty z uszczelką.Jak wyciągniesz i zdecydujesz się na wymianę to proponował bym wsadzić uszczelkę i krawędzie posmarować dookoła sylikonem , (tylko bez pszesady żeby ci jakieś kawałki sylikonu się w układ nie dostały)Złóż wszysto dokręcając i sprawdź po zalaniu czy gdzieś nie cieknie.Jak wlejesz płyn odkręć na górze śrubke do odpowietrzania ,będzie zasysała powietrze i dolewaj aż do końca.Przejedź się zawór na dole chłodnicy pewnie troche płynu ci wyrzuci ale to norma.Jak się już przejedziesz to dolej płynu.Przez pare dni kontroluj stan i nie dolewaj na maxa tylko tak do połowy zbiorniczka nawet mniej bo więcej będzie ci wywalało .Po całym zabiegu 90 c to norma i tak ma być cały czas po nagrzaniu.Oczywiście jak będziesz zmieniał termostat najpierw spóść cały płyn , chyba że wszystko będziesz robił na górze samochodu nieopuszczjąc węża w dół ,to wtedy wystarczy tylko część płynu z głowicy spóścić.Po zalaniu płynu najpierw niech pochodzi silnik i złapie temperature 90 c upewnisz się że póścił termostat , dolejesz wtedy jeszcze troche płynu i dopiero się przejedziesz.Pozdro.
  
 
Dzieki chino. Ale jestem oporny jeśli chodzi oten własnie temat(( ma ksiazke w której jest zdjecie coijak..patzre u siebie i cos tam widze ale to zupełnie nie przypomina tegoco jest w ksiazce... qrew mnie zaleje...
pzdr
  
 
termostat masz TU. jest to element numer 7. wymienia sie go bardzo prosto o ile ma się pod ręką klucznumer 10.
pozdrawiam
  
 
Charakterek to ty Marcin masz ale jesteś niezzastąpiony..heheheh troche wazeliny

Hmmm niom tak przypuszczałem ze to TO ale widząć element nr 4 ciezko mi to było przyrównac dotego co widziałem w swojej książce..ale stad wniosek żę to w ksiażce to termostat w M10 bo innego wyjasnienia nie mam... całe zamieszanie przez ksiege....

Wielkie dzieki chyba teraz sobie poradze chociaz dostep tam nie najlepszy...a potemsie pewnie jeszcze pomęcze z odpowietrzaniem ect
Tak sobie myśkle ze spuszcze cały płyn w zwiazku z tym ze nie bede wiedział do którego momentu mam go spuścić...teraz zostaje mi jeszcze namierzenie korka spustowego.... hehe nowu problem/?)
ok dziki i pozdrawiam
  
 
Cytat:
teraz zostaje mi jeszcze namierzenie korka spustowego


najlepszym korkiem jest wąż gumowy umieszczony w dolnej części chlodnicy. tylko podstaw sporą miednicę zanim go zdejmiesz.
pozdrawiam
  
 
Dostałemtaki info że jeśli grzeje sie dolny wąż w chłodnicy to to nie jest wina termostatu a np kamienia w układzie...
U mnie ten dolny grzeje sie mniej wiecej o połowe gorzej niż górny...czy to jest normalne? nie powinny grzac suie tak samo?
Jak mam to rozumieć? Termostat do wymieny czy nie??
z góry dzieki pzdr


[ wiadomość edytowana przez: mibhell dnia 2005-03-01 22:52:15 ]