MotoNews.pl
  

Szarpanie obrotow przy przyspieszaniu w 520i e34

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wszystkich!
Nadeszly jesienne sloty i sie cos dziwnego zaczelo dziac z moim autkiem. Jest to 520i 24V. Auto przy wchodzeniu na obroty od ok 800 do ok 1300 dziwnie szarpie w bardzo krotkich odstepach. Efekt jest taki jak przy odcinaniu zaplonu, jednak przerwy w pracy silnika sa krotsze.
Objaw znika stopniowo jak auto przjedzie dobre pare kilometrow i dam mu ostro w palnik. Po ok 30 min jazdy nic takiego juz sie nie dzieje. Zastanawialem sie nad przeplywomierzem. Nie mam wymienionego filtra paliwa, ale to raczej nie to, gdyz auto powyzej 1400 obrotow zachowuje sie calkiem normlanie.
Moze jest to polaczone z problemem ktory juz opisywalem? Auto ciezko zapala na zupelnie zimnym motorze, np po nocy. Pracuje przez chwile bardzo nierowno na ok 200 obrotach, po chwili juz wszystko ok.

Jesli ktos wie co to moze byc bardzo prosze o pomoc!

Pozdrawienia z Wrocka
  
 
Siemanko
Niestety nie odpowiem na Twoje pytanko, ale mam to samo z tym samym modelem tylko bez szarpania no wolnych po odpałce, , dopiero jak mi sie porzadnie rozgrzeje motor to jest ok i nie mam pojęcia co to może być...
  
 
Raffat - daj znać czy zwalczyłeś ten problem bo u mnie mam to samo.

Pozdrawiam KK
  
 
przewody wyokiego napiecia i świece trzeba czasem wymieniać. w bmw też
pozdrawiam
  
 
tylko powiedz mi gdzie w M50 widziałeś przewody wysokiego napięcia? - do cewek dochodzą przewody z napięciem niski dopiero cewka tworzy wysokie napięcie a w M50 cewka jest na świecy.

A odnośnie świec to nowe mam NGK

POZDRAWIAM KK
  
 
aaaaaaaa, to jest M50!. więc wymień świece na beru. koszt około 9pln/szt. jak juz gdzieś pisałem moja, choc to zupełnie inny model, na NGK nie chce jeździć. zanik tych objawów po rozgrzaniu silnika świadczyc może o niewłasciwej ciepłocie świec.
pozdrawiam
  
 
tylko dlaczego rozruch jest ciężki (długo trzeba kręcić po nocy)???
Po dłuższum postoju 12-20 godzin - każda świeca jest tak samo zimna chyba???
  
 
owszem jest, ale różne silniki różnie reagują na różne świece. czasem zwykłe zmniejszenie przerwy na świecy potrafi postawic silnik na nogi. na jakim paliwie tak sie dzieje? masz gaz?
  
 
nie mam gazu (inie bede miał tak na marginesie - ale nie uważam że to profanacja, moim zdaniem każdy jeździ na tym na co go stać) a tankuję cały czas na jednej stacji kochanego naszego orlenu, próbowałem już z innym paliwem ale to samo było.
  
 
W przypadku mojego autka problem rozwiązał się po wymianie regulatora napięcia w alternatorze. Moim zdaniem na skutek zbyt dużego prądu ładowania komp. "głupiał" i niewłaściwie dobierał mieszankę paliwa. Po wymianie reg. wszystko wróciło do normy. Autko pomyka bez zająknięcia. Myślę, że elektronika w E34 wymaga bardziej kontaktu z jasnowidzem niż z mechanikiem. Czasem wszystko jest OK a czasm nic tylko cisza!!??
  
 
myślę żę u mnie również od czasu do czasu coś nie gra z elektroniką tydzień rakieta tydzień ma muła. i pytanie do wiedzących:jakie są objawy uszkodzonego czujnika przepustnicy w m50???