Rozrząd

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Czy ktoś z szanownych forumowiczów zmieniał kiedyś wałek rozrządu w rzędowej 6, 3,5l motor m30b35. Muszę go wymienić a nie wiem czy wyjdzie przodem bez zdejmowania głowicy. On jest strasznie długi, mój mechanik w żartach zaproponował mi, że w razie czego rozetniemy przedni płaszcz. Gwoli informacji poszukiwaliśmy przyczyn dziwnych hałasów po rozgrzaniu motoru i okazało sie że na pierwszym cylindrze wałek przypomina stożek z wyrobionym rowkiem
pozdrowionka
piotreq
  
 
silnik można odkręcić z przednich poduszek i podlewarować wtedy powinien wałek wyjść
  
 
ja wyjmowałem w 2.5l m20 to samo ale łatwiej bo dłuższe dzwigienki
wyjmowałem bo pękła dzwigienka i przy wybijaniu ośki dzwigienek co jest niezmiernie utrudnione rysuje się bieżnia w głowicy i dzwigienkach
a jak wytarł się wałek to i dzwigienki
po doświadczeniu swoim zrezygnowałbym z tego półśrodka i zdją głowicę i dotarł zawory i wyczyścił z nagaru
---
recenerację wałka robiłem do 2.5 i do 3.5L u świątka (robi wersję GT co od 4000 daje te 10% mocy więcej)połowa taniej niż nowy
---
z którego roku to silnik
  
 
Motor jest z 90 roku, pewnie masz rację i dzwigienki też się wytarły, mam nadzieję że to jednak nie wpłynie specjalnie na fazy rozrządu, specjalnie nie mam ochoty ich wymieniać. Co do wałka to trafiłem za 550 nowy w hurtowni. cały czas mam nadzieję, ze może jakoś się uda bez zdejmowania głowicy , to jednak jeden dzień więcrj w wasztacie
Pozdrowienia
piotreq